Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko muille sellaisia "kohtauksia", että yhtäkkiä muistat jotain noloa/tyhmää mitä olet joskus sanonut

Vierailija
27.07.2021 |

JA yhtäkkiä siitä seuraa ihan järkyttävä häpeän ja ahdistuksen tunne, vaikka se olisi ollut ihan pikku juttu ja tapahtunut 5 vuotta sitten ihmisen kanssa jota et enää ikinä tule edes näkemään?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee.

Sitten nauran itselleni ja jatkan elämää.

Eihän niitä saa takaisn vedettyä niin miksi turhaan vatvoa sen pidempään.

Vierailija
22/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee.

Sitten nauran itselleni ja jatkan elämää.

Eihän niitä saa takaisn vedettyä niin miksi turhaan vatvoa sen pidempään.

Joo, eikä niitä edes kukaan muu muista kuin minä itse. Silti ne on niin tuskastuttavia :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, just pamahti alkuviikolla mieleen tosi nolo juttu, joka tapahtui vuonna 2008 ja sen päälle hirveä häpeäkohtaus. Paljon väliä jollain yli 10 v. vanhalla asialla, mut aivojen mielestä nyt oli hyvä hetki muistaa ja hävetä.

Vierailija
24/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee.

Yks päivä rupesin oikeen miettimään mitä kaikkea tyhmää, sitä on tullut sanottua ja tehtyä. huh huh! 

Mutta olen ottanut opikseni ja nykyään olen tosi varovainen sanomisissa ja tekemisissä. lol

M36 

Vierailija
25/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä meni tosi pahaksi jatkuvaa itekseen kiroilua kun menneisyys pyörii päässä. Nyt SSRI käytössä ja helpotti huomattavasti. Ei haluis näitä nappeja syödä mut on tää elämä kevyempää näin.

Vierailija
26/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että liittyy ahdistukseen. Silloin ihminen tarkkailee itseään tarpeettomasti ja juuri esim. tuollaisia asioita nousee esille. Häpeän kokemus on todellinen. Tosi asiassa kukaan muu ei asiaa enää muista, eikä sillä oikeasti ole enää mitään merkitystä. Varsinkin yöllä (väsyneenä) tunne tuntuu todella vahvalta ja todelliselta.

Vierailija
27/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Minulle on kehittynyt sellainen mekanismi, että tuollaisen ahdistavan häpeämuiston tuikahtaessa vahvana pintaan, huudahdan mieheni nimen, koska hän on se, joka "seisoo takanani kuin metsien puut". Häpeän huippu katkeaa, mutta sitten pälyilläänkin oliko joku kuulemassa huudahdustani. Noloa sekin.

Vierailija
28/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh. Minulle on kehittynyt sellainen mekanismi, että tuollaisen ahdistavan häpeämuiston tuikahtaessa vahvana pintaan, huudahdan mieheni nimen, koska hän on se, joka "seisoo takanani kuin metsien puut". Häpeän huippu katkeaa, mutta sitten pälyilläänkin oliko joku kuulemassa huudahdustani. Noloa sekin.

Olipa jotenkin sydäntä lämmittävä viesti!

Vierailija
29/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee vähän väliä. Hetken sitä kauhistelee ja häpeilee. Välillä oikein puistattaa, sitten tajuan, ettei niitä kuitenkaan kukaan muista. Enhän minäkään muistele muiden mokia, omia vaan.

Vierailija
30/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa jotenkin sydäntä lämmittävä viesti!

No kiitos! Miestä se kyllä välillä harmittaa, kun luulee minulla olevan jotain asiaa nimeään huudahdellessani. Itseä hävettää koko ilmiö. Eli taitaa olla ns. kivunsiirtoa koko homma :D 

Vierailija
31/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että semmoinen on noin yleistä. Itse olen lähes viisikymppinen ja muistan lapsuudesta asti varmaan jokaisen typerän asian mitä olen tehnyt tai sanonut. Ja aina kun jokin niistä pullahtaa mieleen niin tulee fyysinen puistatus ja itseinhoreaktio. Sanotaan että ihmismieli muistaa vain hyvät asiat, minä muistan vain huonot.

Vierailija
32/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, just pamahti alkuviikolla mieleen tosi nolo juttu, joka tapahtui vuonna 2008 ja sen päälle hirveä häpeäkohtaus. Paljon väliä jollain yli 10 v. vanhalla asialla, mut aivojen mielestä nyt oli hyvä hetki muistaa ja hävetä.

Sama juttu, mutta mun muisto oli vuodelta 1995.

Vierailija
33/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että muutkin reagoi näihin ääntelemällä/puhumalla. Itse joko ynähdän (toisinaan monta kertaa putkeen jos oikein nolouden hyökyaalto iskee, kuulostaa hemmetin typerältä) tai sitten sanon itselleni jotain tyyliin "lopeta" tai "ei mitään hätää". Julkisilla paikoilla osaan pitää suuni kiinni, mutta silti voi ynähdys karata ilmoille.

Vierailija
34/47 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tulee noita "kohtauksia". Eikä tarvitse olla aina edes mitään "oikeasti" tyhmää, vaan jotain aika tavallista mikä vaan tuntuu kiusalliselta. Inhottavaa!

Vierailija
35/47 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli erakoitua täysin loppuelämäksi näiden takia. Mutta sitten varmaan jossain mökissä metsän keskellä vaan muistelisin kaikkea tyhmää ja noloa :D

Vierailija
36/47 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvin päinkin sanotuista jutuista tulee välillä kauhea morkkis, ja sit jos kuvioissa on alkoholi niin vielä kahta kauheampi. Vaikka olisikin juonut vain pari juomaa ja puhunut ihan normaaleja juttuja, niin ihan järkyttävä morkkis tulee melkein kaikesta mitä on sanonut!!!

Vierailija
37/47 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja usein

Vierailija
38/47 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on sitten tavallaan lohdullista että vain minä muistan omat typeryyteni, muut keskittyvät omiinsa eivätkä muista minun typeryyksiäni

Vierailija
39/47 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä takaumia. Mulla on vaikea traumatausta.

Vierailija
40/47 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja aiemmin kärsin paljonkin asiasta. Myös muiden ihmisten ilkeydet ovat kaivaneet mieltä. Onneksi löysin sopivan lääkkeen minkä avulla saan vanhat, ikävät asiat taputeltua ja luotua terveellisemmät ajatusmallit tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän