Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkäaikaistyöttömyys alkaa nyt todenteolla tuntuu julmalta!

Vierailija
27.07.2021 |

Ikä on mulla vasta 31. Eli 3 vuotta ollut työttömänä. Perusasiat kunnossa, olen hyväkuntoinen, ahkera, iloinen. En saa edes siivoustyötä.

Onko tämä painajainen loputon?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa asua Hesassa työmarkkinatuen varassa!! Ottaa niin päähän kun kukaan ei ymmärrä minkalaista on olla työtön. Olen aivan yksin tämän asian kanssa.

Kuka siellä p***reiässä vielä asuu?

Ainut kaupunki jossa Suomessa voi elää.

Vierailija
22/34 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa asua Hesassa työmarkkinatuen varassa!! Ottaa niin päähän kun kukaan ei ymmärrä minkalaista on olla työtön. Olen aivan yksin tämän asian kanssa.

Kuka siellä p***reiässä vielä asuu?

Ainut kaupunki jossa Suomessa voi elää.

Joo, minäkin synnyin kuolleena kehäkolmosen ulkopuolella, heräsin henkiin kun muutin Helsinkiin ja muutuin taas muumioksi kun muutin pois. En vaan pysy elossa muualla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on sielllä missä ihmisetkin. Eli pitäiisi olla luova koodari jottta kykenisi ensinnäkin luomaan markkinaalustaan ja verkostoja ymss.. ELi miettiä vähän sitä esim mikä yhdistää ihmisiä. Mitä esiim arkielämässä ihminen tekee, mihin käyttää aikansa per päivä ja mikä siinä suhteeessa taas yhdistää ihmisten käyttäytymistä koko maaailmassa.

Vierailija
24/34 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on sielllä missä ihmisetkin. Eli pitäiisi olla luova koodari jottta kykenisi ensinnäkin luomaan markkinaalustaan ja verkostoja ymss.. ELi miettiä vähän sitä esim mikä yhdistää ihmisiä. Mitä esiim arkielämässä ihminen tekee, mihin käyttää aikansa per päivä ja mikä siinä suhteeessa taas yhdistää ihmisten käyttäytymistä koko maaailmassa.

Se on killpailua ihmisten ajan käytöstä. Bisness on kuiin hyvä tarina jolla on jatkuvuutta.

Vierailija
25/34 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työtön rahaa saa. 750e käteen plus asumistuki ja muut lisät 1600e kk.

Minä en ainakaan saa tilelle kuin vähän reilut 600 euroa kuussa ja siinä on asumistuet mukana. 

Vierailija
26/34 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt!! Olen itkenyt koko päivän ja olen viimeiset 2kk ollut aika masentunut siitä kun teen hirveästi hakemuksia ja pelkkää kiitos ei.

Tämä on painajainen! Yöllä ahdistaa. Ette ymmärrä minkalaista on tippua ansiosidonnaisesta päivärahalle. Ei ole varaa tehdä mitään.

Onko teidän mielestänne nuorem paikka kotona?? Ei voi ostaa bussilippua eikä nauttia!

Tämä on ihan hirveetä!

Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Kovasti tsemppiä nyt Ap, älä välitä idarikommentoinneista.

Minä pelastauduin tilanteestani kouluttautumalla uudestaan, vaikka ei yhtään huvittanut opiskella lisää korkeakoulutettuna, vaan juurikin päästä töihin… No, tein kuitenkin sossutädin paperit, ja olin vakitöissä jo opiskeluaikana.

Onko sinulla ap mitään mahdollisuuksia opiskella jotain? Ihan vaikka joku lyhyt käytännöllinen koulutus? Kun ei ns ”vaan” siivojaksikaan tunnu pääsevän ilman relevanttia koulutusta.

Vierailija
27/34 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan saa tilelle kuin vähän reilut 600 euroa kuussa ja siinä on asumistuet mukana. 

Asut työssäkäyvän puolison siivellä.

Vierailija
28/34 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin omakotitalossa.

Vierailija
29/34 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/34 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt!! Olen itkenyt koko päivän ja olen viimeiset 2kk ollut aika masentunut siitä kun teen hirveästi hakemuksia ja pelkkää kiitos ei.

Tämä on painajainen! Yöllä ahdistaa. Ette ymmärrä minkalaista on tippua ansiosidonnaisesta päivärahalle. Ei ole varaa tehdä mitään.

Onko teidän mielestänne nuorem paikka kotona?? Ei voi ostaa bussilippua eikä nauttia!

Tämä on ihan hirveetä!

En ymmärräkään kun en ole koskaan ansiosidonnaiselle päässyt. Valita enemmän. Meillä köyhillä on pakostakin köyhien huvit. Opettele olemaan köyhä.

Vierailija
31/34 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan pelkän työmarkkinatuen, en asumistukea tai toimeentulotukea.

Vierailija
32/34 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut röihin mennä?

Vierailija
33/34 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös pitkäaikaistyötön, mutta onnistuin työllistymään matalapalkka-alalle osa-aikaiseen työsuhteeseen. Sain myös hankittua työssäoloehdon, joten saan ansiosidonnaista päivärahaa soviteltuna plus osa-aikatyön palkka. Käteen jää melkein saman verran kuin olisin kokoaikaisesti töissä vaikka teen töitä vain n. 1-2 viikkoa kuukaudessa.  Heti kun ansiosidonnainen lähestyy loppua olen osa-aikatöillä saanut hankittua jos seuraavan työssäoloehdon, joten ansiosidonnainen alkaa taas alusta. Näillä mennään :D

Vierailija
34/34 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin omakotitalossa.

Ja meidän pitäisi sinun velkasikin maksaa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi