Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varmistaisinko isyyden?

Vierailija
07.08.2014 |

Olen siis pojan yh-isä ja on mahdollista, että en ole lapsen biologinen isä. Olen asiaa miettinyt jo pari vuotta usealtakin kannalta. Ensin mietein miten suhtautuisin poikaan jos en olekaan isä ja sitten, että mitä käy käytännössä jos en ole isä. Isyydestä en voi suoraan kysyä äidiltä koska hän ei vastaa viesteihin muutenkaan.

Pointtini on se, että lapsi on minun, oli kenen siittämä tahansa, mutta jos en ole biologinen isä niin menetänkö hänet (isyyteni olen tunnustanut)? Asiaa ei voi lykätä edes muutamalla vuodella tai vastaavaa, sillä äiti tuskin on elossa enää silloin, että voisi kysellä mahdollisista isistä (hänen oma elämänsä nykyinen meno). Tahtoisin kuitenkin tietää lapsen puolesta hänen mahdollisen muun isänsä, jotta hän voi vanhempana kun kertoisin, että mistä hänen juurensa juontavat.

Kokemuksia? Vinkkejä? Googlaamalla ei tahdo löytyä mitään järkevää..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian myöhäistä. 2 vuotta syntymästä on raja, isyyttä ei enää kumota.

Vierailija
2/14 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armoa viimeiselle lauseelle.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/14 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:27"]

[/quote]

En puhukaan isyyden kumoamisesta vaan siitä, että lapsi otettaisiin pois. Mikäli näin on niin ei sitä pelkoa ainakaan ole

Vierailija
5/14 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lahtelaisen pimun heila?

Muistuttaako lapsi sinua yhtään jos epäilyttää?

Vierailija
6/14 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyslaki, 5. Luku

42 § (16.5.1980/351)

Tunnustetun isyyden kumoaminen

Tunnustetun isyyden kumoamista koskevan kanteen voi nostaa isyytensä tunnustanut mies taikka äiti tai lapsi. Miehen ja äidin on pantava kanne vireille kahden vuoden kuluessa siitä, kun isyys on tunnustamisella vahvistettu. (3.6.2005/379)

Vierailija
7/14 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sun , olosi helpottuu. Jos ei, rakastatko yhtä paljon?

Vierailija
8/14 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:27"]

[/quote]

En puhukaan isyyden kumoamisesta vaan siitä, että lapsi otettaisiin pois. Mikäli näin on niin ei sitä pelkoa ainakaan ole

[/quote]

Ei sitä lasta pois oteta, jos olet huoltaja. Testi on tosin aika kallis.

Vierailija
9/14 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:32"]

[/quote]

tätä pohdein siis nuo pari vuotta ja totesin että rakastan. lapsi on minun, vaikka ei olisi tekemäni. Onhan lapsellakin oikeus tietää oma biologinen isänsä?

Vierailija
10/14 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lapselle isä, turha sekoittaa lapsen elämää. Sinuna en teettäisi. Ole kiitollinen lapsesta. Tuskin saat selville biol.isää ja jos saisitkin, hän tuskin haluaisi lapsesta tietää enää tässä vaiheessa.

Vierailija
11/14 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:32"]

[/quote]

tätä pohdein siis nuo pari vuotta ja totesin että rakastan. lapsi on minun, vaikka ei olisi tekemäni. Onhan lapsellakin oikeus tietää oma biologinen isänsä?

[/quote]

Tämä siis jossain myöhemmällä iällä, vaikka totuuden tietäisin jo nyt.

-ap siis edelleen

Vierailija
12/14 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittäisin. Jos miettii omalle kohdalle, mieluummin totuus selville nyt kuin 20v. päästä

Vierailija
13/14 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se testi sen toisen miehen henkilöllisyyttä kerro. Jos äiti ei sitä kerro nyt niin tuskin testin jälkeenkään. Testi kertoo vain sen oletko sinä biologinen isä va et. Jos et ole niin sen enempää et voi lapselle tämän biologisesta isästä kertoa. Joten onko testistä lopultakaan hyötyä? Jos se sun isyytes ei tässä ole se pointti vaan haluat vaan kertoa lapselle tämän oikean isän. Sitähän testi ei kerro. Isä on ja pysyy tuntemattomana jollei äiti sitä kerro. Eli oikeasti sä haluat selvittää onko lapsi sinun, et sä tässä pyyteettömästi lapsen etua aja. Myönnä pois. 

Vierailija
14/14 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän se testi selvitä KUKA lapsen isä on. Se selvittää vain, oletko se (biologisesti) sinä. Jollet ole, lapsi ei suinkaa saa tietää, kuka hönen isänsä on, vaan lapsi jää isättömäksi.

Mä en näe, mitä lapsi voisi tästä tiedosta hyötyä. En myöskään näe, mihin lapsi sitä tietoa kaipaisi, ellet sitten ole niin ilkeä, että menet hänelle puhumaan epäilyksistäsi. Jos äiti ei ole lapsen elämässä niin anna sinä hänelle edes yksi vakaa ja varma ihmissuhde sekoittamatta ditä millään ylimääräisellä sälällä.