Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi kissa kyhjöttää sohvan alla

Vierailija
07.08.2014 |

Hain eilen yksvuotiaan poikakissan kotiin, ja se luikahti heti sohvan alle. Yöllä heräsin siihen kun se kömpi sieltä pois ja kierteli täällä kämpässä, mutta tänään se on taas ollut koko päivän tuolla sohvan alla. Kertaakaan tämän yli vuorokauden aikana ei pikkuinen ole syönyt, juonut eikä käynyt vessassa. Pitäisikö huolestua?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 21:52"]

Mistä muuten tietää, että kissa on kiintynyt omistajaansa? Mitä sellaista kissa tekee, josta kissanomistajat tiedätte, että se rakastaa teitä eikä esim vaan kerjää ruokaa tai huomiota?

[/quote]

Hmm... Mistä muuten tietää, että Jani-Petteri on kiintynyt omistajaansa? Marketin jonoissa ne tuntuu vain kerjäävän ruokaa (karkki, sipsi!?) tai huomiota? Joo nyt poissssss....

Vierailija
22/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:00"]

Hmm... Mistä muuten tietää, että Jani-Petteri on kiintynyt omistajaansa? Marketin jonoissa ne tuntuu vain kerjäävän ruokaa (karkki, sipsi!?) tai huomiota?

[/quote]

Ansaitsisit tästä kymmenen yläpeukkua yhdellä kertaa, se on niin osuva! :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hmm... Mistä muuten tietää, että Jani-Petteri on kiintynyt omistajaansa? Marketin jonoissa ne tuntuu vain kerjäävän ruokaa (karkki, sipsi!?) tai huomiota? Joo nyt poissssss....

[/quote]

Jos Jani-Petterille antaa ruokaa (=karkki, sipsi) niin se piankin ehdollistuu markettiin. Kun se on ensin paikkaan kiintynyt, niin sinnikkäällä toistolla VOI kiintyä omistajaansa. Säännönmukaisuus on tässä A ja O.

Vierailija
24/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:06"]

[/quote]

[/quote]

Jos Jani-Petterille antaa ruokaa (=karkki, sipsi) niin se piankin ehdollistuu markettiin. Kun se on ensin paikkaan kiintynyt, niin sinnikkäällä toistolla VOI kiintyä omistajaansa. Säännönmukaisuus on tässä A ja O.

[/quote]

No niin. Minäkin kiinnyn todella näihin kommentteihin, kun tulee tätä toistoa ja ehdollistumista. Kissat/eläimet onneksi rakastaa ehdoitta. Ihmeellisiä ennakkoluuloja. Sinun kummin mummolla on varmasti ollut navettakissa, joskus maalla...

Vierailija
25/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä sitä nyt väistellään mun kysymystäni. Kukaan ei vielä vastannut mistä tietää, että kissa rakastaa... T: Nro 29.

Vierailija
26/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:39"]

Kylläpä sitä nyt väistellään mun kysymystäni. Kukaan ei vielä vastannut mistä tietää, että kissa rakastaa... T: Nro 29.

[/quote

Sen tietää siitä, että kissat ovat hyvinhoidettuja, levollisia ja tyytyväisiä. Ne tulevat kerjäämään ruokaa puskemalla, totta kai. Kissat osoittavat rakkautensa pienillä eleillä. Kissa on hyvin älykäs eläin myös tunnepuolella. Mulla on ne 2 kissaa joista olen jo riittämiin tässä jauhanut. Oranssi kissa osoittaa rakkautensa siten, että on jatkuvaan mieheni lähellä. Kissa "puhuu" ja mies puhuu sille. Minusta se ei niin välitä. Mieheni ei pidä mustasta tyttökissastani, mutta ruokkii kyllä. Ja tämä tyttökissa tulee tanssimaan päälleni kun nukun, kehrää ja hurisee niin :D

t vastaaja 13

Vierailija
27/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, on ihan normaalia, että kissa piileskelee turvallisen tuntuisessa paikassa aluksi uudessa kodissaan. Anna sille aikaa. Älä yritä pakottaa sitä silitettäväksi tai pois turvapaikasta. Jos haluat ottaa yhteyttä kissaan, voit vaikkapa antaa sille pieniä herkkuja. Ensin voit laittaa niitä sen lähelle, sitten käteesi. Minä olen laittanut käteeni herkun, laittanut käden melko lähelle kissaa, maannut lattialla silmät kiinni. Näin en ole niin uhkaava. Sitten olen odottanut, että kissa tulee ottamaan herkun, jos tulee. Siinä voi mennä aikaa. Parhaan suhteen uuteen kissaasi luot kuitenkin menemällä ns. sen ehdoilla ja antamalla sille aikaa oppia luottamaan sinuun.

Kissat muuten ihan selvästi kiintyvät tiettyihin ihmisiin tai luovat heidän kanssaan suhteen. Sen näkee esimerkiksi siitä, että kissa innostuu tietyn ihmisen nähdessään, haluaa hänen luokseen ja luottaa häneen. Tiedän esimerkiksi yhden kissan, joka pelkää useimpia ihmisiä, saattaa raapia jos sitä yrittää koskea, mutta se on tykästynyt yhteen mieheen, joka hoitaa sitä joskus. Hänet nähdessään kissa suorastaan juoksee hänen luokseen leikkimään ja silitettäväksi.

t. Kissahoitolan vapaaehtoinen

Vierailija
28/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei ole? Sinä olet väkisinkin käynyt itse ulkona tai nukkunut viimeisen vrk aikana, etkä ole huomannut mitä se puuhaa.

Kyllä se sieltä tulee, kunhan et pelottele sitä lässyttämällä kovaan ääneen tai muuten kiinnittämällä siihen liikaa huomiota. Anna toisen sopeutua rauhassa. Ja vesikupin voi laittaa sinne sohvan taakse myös.

Vierailija
29/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sohvan läheisyyteen raikasta vettä ja kuivamuonaa. Näiden hupenemista voit seurata ilman pilaantumisvaaraa. Anna kissan olla rauhassa. Kyllä se ottaa sinuunkin kontaktia, kun on itse valmis. Lue netistä ohjeita kissan ottajalle, niitä on paljon.

Vierailija
30/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:22"]Oletko varma ettei ole? Sinä olet väkisinkin käynyt itse ulkona tai nukkunut viimeisen vrk aikana, etkä ole huomannut mitä se puuhaa.

Kyllä se sieltä tulee, kunhan et pelottele sitä lässyttämällä kovaan ääneen tai muuten kiinnittämällä siihen liikaa huomiota. Anna toisen sopeutua rauhassa. Ja vesikupin voi laittaa sinne sohvan taakse myös.

[/quote]

2Kuten viestissäni sanoin, yöllä hän kiersi pitkin talo, mutta tämän päivän on ollut koko ajan sohvan alla. Olen sairaslomalla loppiviikon, enkä kertaakaan nähnyt hänen poistuvan sohvan alta vaikka vain hiljaa luin kirjaa. Hiekkalaatikkoon ei ole ilmestynyt mitään ja ruokakin on täysin koskematon.

Vierailija
31/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ekaa. Anna aikaa. Ja kannattaa houkutella sitä herkun avulla esiin, ei heti, mutta piakkoin, että tajuaa, mistä on kyse.

Vierailija
32/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meille tuli uusi aikuinen kissa niin se kyhjötti varmaan viikon päivät sohvan tai jonkun kaapin alla. Yöllä se liikkui ja söi. Aina välillä yritin silittää sitä mutta noin viikko siinä meni että se antoi kunnolla koskea. Kyllä se pois sieltä tulee :) Antakaa aikaa niinkuin pari jo tuossa totesikin.

Vierailija
33/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vesi ja ruoka kans sohvan alle, ettei tarvitse kisun pelon takia nälissään olla. Kyllä se sieltä tulee, kunhan on muutaman päivän saanut olla rauhassa. Edetkää kissan tahdissa.

Vierailija
34/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:25"]

Laita sohvan läheisyyteen raikasta vettä ja kuivamuonaa. 

[/quote]

Ja hiekkalaatikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä