Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi kissa kyhjöttää sohvan alla

Vierailija
07.08.2014 |

Hain eilen yksvuotiaan poikakissan kotiin, ja se luikahti heti sohvan alle. Yöllä heräsin siihen kun se kömpi sieltä pois ja kierteli täällä kämpässä, mutta tänään se on taas ollut koko päivän tuolla sohvan alla. Kertaakaan tämän yli vuorokauden aikana ei pikkuinen ole syönyt, juonut eikä käynyt vessassa. Pitäisikö huolestua?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä muiden kanssa eli antakaa kissan olla rauhassa sohvan alla. Kissat voivat olla viikon syömättä. Laita vaikka se vesikuppi ainakin lähelle kissaa.

Vierailija
2/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella kissalla voi mennä viikko, että alkaa liikkua ihmisen nähden talossa. Päivän voi hyvin olla syömättä/juomatta/paskomatta. Kyllä se sieltä rohkaistuu, kun nälkä iskee ja paikka tuntuu tutummalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kisu parka. Pelkää raukka, minne loukkoon hänet on tuotu. Tarjoa erilaisia gourmet-aterioita ja kissanherkkuja ja anna kissan itse valita, mitä se syö ;) Mahtaisiko jää sulaa, jos yrittäisit leikittää jollakin langanpätkällä.

Vierailija
4/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:25"]

Laita sohvan läheisyyteen raikasta vettä ja kuivamuonaa. 

[/quote]

Ja hiekkalaatikko.

[/quote]

Tätä en suosittele. Kisu voi tottua siihen että vessa on siinä sohvan vieressä, sitten kun se siirretään jatkaa tarpeiden tekoa edelliseen paikkaan.

Vierailija
5/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kultainen Ap, kyllä se ohi menee. Otin muutama vuosi sitten 1,5 v tyttökissan, ja ilmoituksessa luki, että KIIRE tai joutuu piikille. Kissa mourusi ja naukui yöt. Leikkautin sen, ja ongelma poistui. Muutama kuukausi myöhemmin otin kaveriksi leikatun 4,5 vuotiaan poikakissan, josta omistajat luopuivat ulkomaille muuton takia.

Ensimmäiset kolme päivää olivat aivan hirveitä, olin tosi huolestunut. Toinen kissa oli sängyn alla, toinen komerossa. Vein ruoka- ja vesikupit sinne niiden lähelle missä olivatkaan. Kun tulin töistä, niin se poikakissa oli ruikkinut hätäripulit matolle. Tilanne korjaantui viikossa, ja tuosta on nyt pian 3 v aikaa. Kissat ovat mitä parhaimmat ystävät, toinen on laiska ja toinen välill villiintyy. Ne painivat, halaavat ja rakastavat toisiaan. Eli Ap, anna kissallesi tottumisaikaa. Kaikki menee varmasti hyvin. <3

Vierailija
6/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisen tutustua... Itse vein ruuat, juomat ja vessan sinne lähistölle. Ei siis uskaltanut kierrellä asuntoa. Kyllä sitten oppi reipastuttuaan missä mitäkin on. Kissakaverit toki näytti mallia. Ensimmäisenä aamuna olin tolaltani, kun se kissa sitten on hävinnyt...nukkui kissankiipeilypuun kolossa, joka ei toisille ole kelvannut.

Vierailija
7/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja nro 13 jatkaa vielä, että ei terve kissa itseään nälkään ja janoon tapa, jos vettä ja ruokaa on saatavilla. Muistan nähneeni netistä sellaisen uutisen (kuvan kanssa), jossa kissa oli ollut jättikaktuksen latvassa 6 vrk. Ja minä vanha nainen kerron vielä lapsuudestani yhden muiston. Ihmettelimme, että missä kissani on. No, sehän selvisi kun avasin lipaston laatikon. Kissa oli mennyt sinne pehmeiden vaatteiden sekaan, eikä oltu huomattu. Kissa oli ollut siellä vuorokauden, ja oli ihan kunnossa ;)

Vierailija
8/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 21:10"]

Kissasi vihaa sinua ja kotiansa. Sellaisia ne on. Vain täysi masokisti ottaa kissan "lemmikiksi", eihän ne kiinny paskan vertaa omistajaansa!

[/quote]

no kuka nyt sustakaan tai sun lapsesta tykkäisi :C

Vierailija
9/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 21:01"]

Samaa mieltä muiden kanssa eli antakaa kissan olla rauhassa sohvan alla. Kissat voivat olla viikon syömättä. Laita vaikka se vesikuppi ainakin lähelle kissaa.

[/quote]

No ei todellakaan voi. Yli päivän kestänyt syömättömyys on kissoille vaarallista.

Vierailija
10/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissasi vihaa sinua ja kotiansa. Sellaisia ne on. Vain täysi masokisti ottaa kissan "lemmikiksi", eihän ne kiinny paskan vertaa omistajaansa!

[/quote]

Ja minä vihaan sinua, vaikka emme ole koskaan tavanneetkaan. Vain täysi masokisti haluaa olla tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa. Eli anna ihmisten pitää kissansa, äläkä tule joka kissaketjuun purkamaan sitä kissavihaasi. Hanki ihan oma elämä!

Vierailija
11/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Edellisen kissan kuolemasta on jo aika kauan aikaa, ja olen vähän hukassa että miten pitää toimia. Vein nyt vesikupin ja ruokaa sohvan viereen ja toivotaan että hän söisi ja joisi :)

Vierailija
12/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kolme päivää olivat aivan hirveitä, olin tosi huolestunut. Toinen kissa oli sängyn alla, toinen komerossa. Vein ruoka- ja vesikupit sinne niiden lähelle missä olivatkaan. Kun tulin töistä, niin se poikakissa oli ruikkinut hätäripulit matolle. Tilanne korjaantui viikossa, ja tuosta on nyt pian 3 v aikaa. Kissat ovat mitä parhaimmat ystävät, toinen on laiska ja toinen välill villiintyy. Ne painivat, halaavat ja rakastavat toisiaan. Eli Ap, anna kissallesi tottumisaikaa. Kaikki menee varmasti hyvin. <3

[/quote]

Ap ja muut: ihan kuin meiltä tämä kokemus!

Ensimmäiset 3 päivää olin epätoivoinen. Seuraavat 3 viikkoa olin epätietoinen. Sitä seuraavat 13 vuotta olen ollut varma: hyvä koti, hienot kissat.

Ap; anna kisulle ja itteles aikaa. Hyvä tulee!

Vierailija
13/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä olen sinänsä samaa mieltä, että kissa ei kiinny omistajaansa. Omistaja on kissalle ruokkija, vessan siivoaja, leikittäjä ja silittäjä. Kissa tulee ihmisen luokse vain, kun se haluaa itselleen jotakin hyötyä. Kissa ei leiki ihmistä viihdyttääkseen tai kehrää sylissä siksi, että ihmiselle tulisi hyvä mieli. Minulle kissasta on ainakin enemmän harmia kuin iloa. Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö hoitaisi tai leikittäisi kissaa, päinvastoin, kissa saa kaiken mitä tarvitsee, muttei anna omistajalle oikein mitään takaisin. Toista kissaa en hanki.

Vierailija
14/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sinänsä samaa mieltä, että kissa ei kiinny omistajaansa

Yksi: kukaan ei kysynyt mitä mieltä *sinänsä* olet mistään.

Kaksi: älä hanki toista kissaa (äläkä mitään muutakaan elävää olentoa)

Vierailija
15/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 21:37"]

[/quote]

Uuh, joku kissahirmu suuttui :D Kylläpä sattui syvälle sydämeen!

Vierailija
16/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaaja 21, olet ihana. Muiden kommentteihin vastaan seuraavaa: on varmaan totta, että kissa ei kiinny niinkään omistajaansa vaan paikkoihin. Kissahan tulee puskemaan ja maukumaan, kun haluaa ruokaa. Muuten kissa on useimmiten omissa oloissaan. Minulla on siis ollut kissoja ihan lapsesta lähtien, ja nyt nuo 2. En ole halunnutkaan mitään pusi-pusi-puudelia, vaan kissan. Niiden viisaus on aivan omaa luokkaansa, naurattaa se röyhkeyskin miten ne sitten yrittää mielistellä kun on ruoka-aika tms. Omat kissani nukkuu aina tyhjällä hyllyllä kirjahyllyssä tms ja se tyttö tulee välillä herättämään minut hurisemalla ja kävelemällä päälläni :D

Ja sille vastaajalle, joka väitti ettei kissa pärjää vuorokautta ilman ruokaa. Ihan varmasti pärjää.

t vastaaja nro 13, joka pelasti kissat piikiltä

Vierailija
17/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on hienoja. Kyllä muuten kiintyvät. Ehkä se on miten sitä kissaa/eläintä kohtelet, kertoo siitä vastineesta mitä saat... Varsinkin jos edellinen ku****ä "omistaja" on rääkännyt ja kohdellut kaltoin kissaa. Noh tämä olikin vaan minun mielipide. 

Vierailija
18/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 21:31"]

Mä olen sinänsä samaa mieltä, että kissa ei kiinny omistajaansa. Omistaja on kissalle ruokkija, vessan siivoaja, leikittäjä ja silittäjä. Kissa tulee ihmisen luokse vain, kun se haluaa itselleen jotakin hyötyä. Kissa ei leiki ihmistä viihdyttääkseen tai kehrää sylissä siksi, että ihmiselle tulisi hyvä mieli. Minulle kissasta on ainakin enemmän harmia kuin iloa. Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö hoitaisi tai leikittäisi kissaa, päinvastoin, kissa saa kaiken mitä tarvitsee, muttei anna omistajalle oikein mitään takaisin. Toista kissaa en hanki.

[/quote]

Sääliksi käy sinua. Et sitten vain tainnut olla kissaihminen. Meillä oli 17 vuotta oranssivalkoinen manx, jota rakastimme ja joka rakasti meitä. Kun jouduimme viemään sen piikille dementian takia juuri pian viisi vuotta sitten, se oli meille kuin pieni maailmanloppu. Ei meilläkään ole vielä toista kissaa, mutta se ei johdu siitä, ettemmekö olisi saaneet siltä mitään takaisin. Saimme niin paljon, että toisen kissan ottaminen kultaisen kisumme tilalle tuntuisi suorastaan pyhäinhäväistykseltä.

Ikävä on niin kova.

Vierailija
19/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 21:37"]

[/quote]

Yksi: Ei niin. Kukaan ei myöskään pyytänyt, että jättäisin mielipiteeni kertomatta. Keskustelupalstojen viihdyttävintä valitusta aina tuo "kukaan ei kysynyt sulta mitään" :D

Kaksi: Katso edellisen viestini viimeinen lause. Siinähän se jo lukee. Missasitko sanoman?

-22

Vierailija
20/34 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muuten tietää, että kissa on kiintynyt omistajaansa? Mitä sellaista kissa tekee, josta kissanomistajat tiedätte, että se rakastaa teitä eikä esim vaan kerjää ruokaa tai huomiota?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä