Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolaina maksettu!

Vierailija
07.08.2014 |

Pakko hehkuttaa täällä kun oikeassa elämässä ei kehtaa. Tästä lähtien asumiskulut n. 250e/kk (vastike, sähkö, vesi jne.). Bruttotulot 4500e/kk, joten tuleviin remontteihin saa hyvin säästettyä. Lainaa oli ennakkosäästöjen ansiosta vain 75000 ja kuutisen vuotta tuohon meni.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Mä juuri katselin, että meillä on 66 000e lainaa jäljellä. Ajateltiin käyttää sen maksamiseen vielä kymmenisen vuotta, kun ei jaksa pihistellä...

Vierailija
22/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Kukin elää tavallaan. Itse en ikinä halua omaa asuntoa, enkä asettua yhteen maahan/paikkaan loppuiäksi :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin maksanut lainan varmaan nopeammin ellen olisi matkustellut. Onneksi tykkään reppumatkailusta :) Ja ankeaa olisi ollut jos olisi vaan kotona nyhjännyt tuon 6 vuotta. Muuhun elämiseen mulla menee tosi vähän rahaa, joten pihistellä ei tarvinnut :) Ap

Vierailija
24/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahtava tunne kun mekin saatiin pari vuotta sitten laina maksettua ja ikää oli 40v.

Vaikea ihan ymmärtää kuinka vähän rahaa menee asumiseen kuukaudessa.

Vierailija
25/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paha juttu;) velattomuus on jees, mutta velka ei ole pahasta, kun sitä on sopivasti. Mihkä sijoitatte vapautuneet rahat? Puhtaasti kulutukseen "sinne ja tänne" ei mielestäni ole mitään mieltä. Toki osan voi ohjata mielitekoihinkin:)

Vierailija
26/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! :-)

Vierailija
27/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Meillä jäljellä n. 5000e. Rahat koossa, eipä mitään. Vastike alle 300e, tulee helpottumaan eläminen taloudellisesti, jippii.

Vierailija
28/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä oma jo maksettu asunto estää reissaamasta vaikka ympäri maailmaa seuraavat 10 vuotta?

Ainahan tämän voi vuokrata ja niillä tuotoilla hyvä reissata lisää.

Ja jos rahapula yllättää joskus niin ainahan asunnon voi myydä ja reissata lisää!

Vierailija
29/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan nyt mihin nuo ylimääräiset sijottaisi. Olen siis ihan sinkkuihminen, ei lapsia, joten siksikin elämiseen menee matkustelua lukuunottamatta tosi vähän rahaa.

Nyt odotan ekaa palkkaa kuun puolivälissä, josta ei menekään enää lainaa :) Ap

Vierailija
30/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Miettikääs minua: olen yksineläjä ja velkaa 102 000. Toisaalta sijoitusasunnosta enää 12 000. Sen kun saan pois, ei tarvitse enää pelätä. Tietää voivansa hädän tullen aina myydä sen velattoman sijoitusasunnon pois. Olen samaa mieltä kuin joku yllä, eli lainaa kannattaa aina olla jonkin verran jo verotussyistä. MIeluummin laina ja jokin sijoitus yhtä aikaa kuin ei kumpaakaan. Nyt sijoittamaan kuin laina on maksettu

Vierailija
31/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaisin lainan korkoja kun ei ole pakko?

Meillä kaikki ylimääräiset rahat on sijoitettu eli raha on laitettu tuottamaan rahaa.

Vierailija
32/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! 

Voin kuvitella tunteen, jota parhaillaan odotan. Omaa lainaa on nimittäin jäljellä 817,56 euroa. Kahden kuukauden jälkeen ei yhtään.

Vierailija
33/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:06"]

Miksi maksaisin lainan korkoja kun ei ole pakko?

Meillä kaikki ylimääräiset rahat on sijoitettu eli raha on laitettu tuottamaan rahaa.

[/quote]

lainankorot kannattaa maksaa silloin, jos saa lainasta vähennystä ja se on ottohetkellä kokonaiskuluineen ollut pienempi kuin mitä sillä saatava tuotto on. Helppoa matikkaa.

Vierailija
34/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä 145.000€ lainaa jäljellä. Blaaaaaahh!

Vierailija
35/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Minä niin tiedän tuon tunteen :) Hehkutin täällä AV:llä kolmisen vuotta sitten samasta aiheesta, mutta sain silloin kyllä monelta vastaajalta peetä niskaan. :D Edelleen lainattomuus on mahtava tunne ja asumiskulut ovat tosi pienet. Säästämme parhaillaan kuitenkin isompaan asuntoon, mikä käy kyllä tosi nopsaa tahtia, kun lainoja/vuokria ei ole maksettavana. Seuraava asunto hankitaankin sitten myymällä nykyinen + lisäämällä n. 50 000 e omaa rahaa. Pari vuotta varmaan menee vielä.

Vierailija
36/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 19:46"]Onneksi olkoon. Kukin elää tavallaan. Itse en ikinä halua omaa asuntoa, enkä asettua yhteen maahan/paikkaan loppuiäksi :).

[/quote]

Hoh hoijaa! Niinpä niin!

Vierailija
37/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:06"]Miksi maksaisin lainan korkoja kun ei ole pakko?

[/quote]

Ja maksat siitäkin, että joku toinen saa rahaa! Olet hyvä ihminen. Jos on rahaa, olisit maksnut as.lainan pian pois, korko tod. edullinen, ja voisit tehdä enemmän rahaa ja oma tupa oma lupa. Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
38/40 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:18"]Meillä vielä 145.000€ lainaa jäljellä. Blaaaaaahh!

[/quote]

Älä hätäile, kyllä se iloksi muuttuu, itsellenne maksatte. Tsemmpiä ja iloista loppukesää!

Vierailija
39/40 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!

Vierailija
40/40 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 10 vuotta sitten maksettiin loppuun. Kiva se oli muttei niin järisyttävän ihmeellistä kun velan määrä pieneni niin ei se hirveesti huolettanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi