Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ekaa kertaa näin pohjoisessa kuin Oulussa

Vierailija
27.07.2021 |

Minusta täällä on kaunista ja ihmettelen, miten nättejä on nuo koivujen reunustamat kadut. Tarkoitus oli mennä Hailuotoon, mutta ihan järjettömästi autoja jonottamassa lautalle.

Se vanha rautasiltakin on hieno. Järvi-Grillillä syötiin. Nyt hotelliyö ja aamulla jatketaan matkaa kotiin päin. Edessä monta sataa kilometria. Hotelliaamiaiset on parasta. Kiitos Oulu.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no.

Oulua ei itseasiassa voi kutsua mitenkään pohjoiseksi.

Lapin portti on aina ollut Rovaniemi.

Sieltä varsinaine pohjonen vasta kunnolla alkaa.

Ouluhan kuuluu Pohjois-Pohjanmaahan, ei Lappiin.

Vaan jos kattelee Oulua Helsingistä, Ahvenanmaalta tai jopa Turusta, se saatta noiden ihmisten mielestä tuntua jo pohjoiselta Suomelta.   Mitä se ei todellisuudessa ole.

Vierailija
22/27 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on kiva käydä.

Mutta voi harmi, jos Hailuodon lautta on noin ruuhkainen. Minulla on torstaina iltapäivällä asiaa Kempeleeseen, joten ajattelin tulla jo aamulla ja käväistä Hailuodossa kun ei ole ennen tullut käytyä. Täytynee miettiä uudestaan jos on kovin täynnä väkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa on kiva käydä.

Mutta voi harmi, jos Hailuodon lautta on noin ruuhkainen. Minulla on torstaina iltapäivällä asiaa Kempeleeseen, joten ajattelin tulla jo aamulla ja käväistä Hailuodossa kun ei ole ennen tullut käytyä. Täytynee miettiä uudestaan jos on kovin täynnä väkeä.

https://www.kaleva.fi/hailuodon-lauttajono-venyi-yli-kilometrin-mittais…

Se on heti kun on helteinen päivä, niin on Hailuotoon menijöitä. Oikealla asenteella tuostakin selviää, ottaa sen jonotusajan rentoilun kannalta. Syö eväitä, kävelee lauttarannassa, ostaa jäätelöt... Eihän sitä autossa tarvitse istua kuin sen aikaa, mitä menee lautan täyttämiseen (kun jono liikkuu) ja silloinkin riittää, että autossa on kuljettaja.

Vierailija
24/27 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Lahdessa asti pohjoisessa!

Vierailija
25/27 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan sekaisin? Matkustellut ulkomailla, muttet kotimaassa edes tuon vertaa!

En ole matkustellut ulkomailla.

- ap -

Tosiaan itse en päässyt lapsena paljonkaan matkustelemaan, se hyöty tästä on nyt, että aikuisena on vielä paljon nähtävää, mihin ei ole kyllästynyt. Nimittäin matkailuun kun kyllästyy ja Suomi on sellainen maa, että melkein joka kylässä on samat jutut ja kaupat.

Ulkomailla sama juttu. Samanlaisia rantoja ja taloja, muita hökötyksiä ja ruokaa. Talvella haluaisin kyllä pois Suomessa ilmaston takia, en muuten.

26/27 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järvi-Grilli on hyvä paikka, asun siinä vieressä koivujen katveessa. 👍

Niin minäkin. :)

Vierailija
27/27 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Lahdessa asti pohjoisessa!

Olin juuri tulossa kertomaan, että pohjoisin paikka, jossa olen käynyt, on Kuopio. Mutta nyt kyllä panit paremmaksi, onnittelut!