Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei-terveydellisistä syistä noudatettavia ruokavalioita tulisi kunnioittaa?

Vierailija
27.07.2021 |

Kunnioitusta ruokaa itseään eikä sekä laittajaa kohtaan on syödä mitä tarjotaan. Ja ei, ruokarajoitteisia ei ennen ollut näin paljoa. Pienienkin juhlien järjestämisessä on heidän vuokseen kohtuuton vaiva.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä purkkitonnikalasta, merenelävistä, kekseistä, mansikkakermakakusta, kanasta, kaslerista, makaroonilaatikosta, euron kanannahka ja koneellisesti eroteltu liha "lihapullista", maksalaatikosta, jugurtista, kananmunista jne.

Miksi ihmeessä siis söisin niitä jonkun juhlissa?

Mun pitäisi väkisin syödä jotain kuraa, josta en pidä, koska piTäÄ kuNniOiTTaa RuuAn LaiTtAJaa?

Vierailija
22/27 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vedetään sitten raja jos tähän lähdetään? Esim punainen lihahan ei ole terveellistä, kasvisruoka taas on. Ihminen ei tarvitse isoja määriä hiilareita mutta tarvitsee jonkun verran kuitenkin. Joku uskoo rasvan voimaan toinen ei. Terveellisyys on paitsi kiinni uskomuksista ja ristiriitaisesta tiedosta, myös yksilöllistä; miksi ei riitä selitykseksi että saa ilmavaivoja? Pitääkö vaivan viedä sairaalaan vai jopa kuolemaan asti että se hyväksytään?

Itse en ole koskaan kokenut rasitteeksi huomioida muiden ruokavalioita (olen se ex sekasyöjä joka kokkaa nykyisille sekasyöjille kasvisruuan oheen myös kanavaihtoehdon), mutta olenkin päässyt eteenpäin siitä suomalaisesta 80-luvun kotiruoasta ja osaan tehdä kaikille sopivia vaihtoehtoja

Minä en syö kanaa. Punainen liha on pääproteiininlähteeni. Miksi et kunnioita minun valintaani ja tee ruokaa myös minulle? Olen terve ja hyväkuntoinen. Kasvisruoka ei yleensä riitä ja siitä ei saa kaikkea tarvitsemaansa useimmissa tapauksissa. Salaatit on myös suurin ruokamyrkytysten lähde.

Siis kerrotko tarkemmin, mitä kasvisruuasta ei saa?

Kasvisruoka = salaatti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kavereiden kesken kunnioitan ihan siksi, koska kunnioitan kaveria ja haluan että hän tulee toistekin.

Mutta esim. kouluruuassa ei mielestäni tarvitse kaiken maailman valintoja kunnioittaa.

Onko sitten parempi, että lapset jättävät aterian syömättä ja ovat nälissään loppupäivän?

Nälissään ne on, vaikka söisivätkin. Kouluruoka on teollista einestä keinorasvoineen, joka ei nälkää pidä.

Paljonkos niitä ylipainoisia olikaan jo tuossakin ikäluokassa…. Kiittämätöntä potaskaa kun meillä sentään on sitä kouluruokaa saatavilla toisin kuin monessa muussa maassa!

Ei se suomalainen kouluruoka muutu terveelliseksi sillä, että muualla ei ole kouluruokaa.

Vierailija
24/27 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla sekasyöjät vinkuu, jos joutuu vaikka kerran häissä syömään vegaaniruokaa, vaikka kaikki vegaaninen kuuluu sekasyöjän ravintoon.

En ymmärrä en.

Nyt kun sanoit, niin tätä minäkin ihmettelen. Ihan kuin se olisi joku kauhea loukkaus, että tarjotaan ruokaa mitä muutenkin söisi.

go figure.

t. sekasyöjä, just vedin chorizoa

Vierailija
25/27 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vedetään sitten raja jos tähän lähdetään? Esim punainen lihahan ei ole terveellistä, kasvisruoka taas on. Ihminen ei tarvitse isoja määriä hiilareita mutta tarvitsee jonkun verran kuitenkin. Joku uskoo rasvan voimaan toinen ei. Terveellisyys on paitsi kiinni uskomuksista ja ristiriitaisesta tiedosta, myös yksilöllistä; miksi ei riitä selitykseksi että saa ilmavaivoja? Pitääkö vaivan viedä sairaalaan vai jopa kuolemaan asti että se hyväksytään?

Itse en ole koskaan kokenut rasitteeksi huomioida muiden ruokavalioita (olen se ex sekasyöjä joka kokkaa nykyisille sekasyöjille kasvisruuan oheen myös kanavaihtoehdon), mutta olenkin päässyt eteenpäin siitä suomalaisesta 80-luvun kotiruoasta ja osaan tehdä kaikille sopivia vaihtoehtoja

Minä en syö kanaa. Punainen liha on pääproteiininlähteeni. Miksi et kunnioita minun valintaani ja tee ruokaa myös minulle? Olen terve ja hyväkuntoinen. Kasvisruoka ei yleensä riitä ja siitä ei saa kaikkea tarvitsemaansa useimmissa tapauksissa. Salaatit on myös suurin ruokamyrkytysten lähde.

Kasvisruoka = salaatti?

Sivusta: ja mitä väliä muutenkaan, jos ei saa täydellistä ravintoympyrän mukaista ruokaa juhlissa?

Tuskin kenenkään ravintoaineiden saanti on kiinni siitä mitä syö bileissä. 

Tekosyiden makua tässä vahvasti.

Vierailija
26/27 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruoka = salaatti?

Sivusta: ja mitä väliä muutenkaan, jos ei saa täydellistä ravintoympyrän mukaista ruokaa juhlissa?

Tuskin kenenkään ravintoaineiden saanti on kiinni siitä mitä syö bileissä. 

Tekosyiden makua tässä vahvasti.

No jep

Vierailija
27/27 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kavereiden kesken kunnioitan ihan siksi, koska kunnioitan kaveria ja haluan että hän tulee toistekin.

Mutta esim. kouluruuassa ei mielestäni tarvitse kaiken maailman valintoja kunnioittaa.

Onko sitten parempi, että lapset jättävät aterian syömättä ja ovat nälissään loppupäivän?

Nälissään ne on, vaikka söisivätkin. Kouluruoka on teollista einestä keinorasvoineen, joka ei nälkää pidä.

Paljonkos niitä ylipainoisia olikaan jo tuossakin ikäluokassa…. Kiittämätöntä potaskaa kun meillä sentään on sitä kouluruokaa saatavilla toisin kuin monessa muussa maassa!

Ei se suomalainen kouluruoka muutu terveelliseksi sillä, että muualla ei ole kouluruokaa.

Ensin puhuit kouluruuan huonosta täyttävyydestä, nyt sen epäterveellisyydestä ja minä puhuin kuitenkin epäkiitollisuudesta kouluruokaa kohtaan. Syö niitä kasviksia vähän monipuolisemmin niin ajatuskin kulkee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi