Peruuttamaton lampaanpaisti, kampaaja vaatii 100 e??&
Mitä kummaa? Loukkasin itseni viimekuussa tapsturmaisesti sinä päivänä, kun minulle oli varattu normikampaamokäynti. Kaikessa paniikissa sitten unohtui ilmottaa kampaajalle. Ei tosiaankaan tullut pieneen mieleen, enkä olisi kyennyt edes soittamaankaan samana päivänä sairaalasta. Nyt varatessani uutta aikaa, kampaaja vaatii 80% hinnasta, eli 100 euroa korvausta! Onko tämä joku uusi normikäytäntö? Ja tämä ovia siis ensimmäinen kerta viiteen vuoteen mitä olen käynyt.
Kommentit (126)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:15"]
Ylivoimainen este, jos ei makaa esimerkiksi teholla. en tällöin maksaisi. Jos kuitennkin päätät maksaa, niin vaadi vittuillaksesi kuitenkin kuitti tästä.
[/quote]
Mitä vittuilua se kuitti on, kuvitteletko tosiaan etteivät maksa veroja näistä?
Eikö ap voi MILLÄÄN selventää, mitä tarkoitti tuolla lampaanpaistilla...? :-)
Eiköhän lampaanpaisti ollut puhelimesta (esim iphonen autocorrect) olleen ennakoivan tekstinsyötön tuotosta jossa kampaajakäynti -> lampaanpaisti. Hulvatonta kuitenkin :D
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:17"]
Ylivoimainen este, jos ei makaa esimerkiksi teholla. en tällöin maksaisi. Jos kuitennkin päätät maksaa, niin vaadi vittuillaksesi kuitenkin kuitti tästä.
[/quote]
[/quote]
No onhan se nyt yleisesti tiedossa, että parturiala on yksi talouden harmaimmista aloista. Oman kokemukseni mukaan parturi yleensä ottaa rahat, eikä ainakaan nykyinen parturini mitään kuittia tästä anna ellen vaatimalla vaadi. Hänelle ei voi edes maksaa kortilla. Se on sitten oma asiansa pistääkö hän rahat verotukseen vai. Enpä usko, että ainakaan kaikki kirjanpitoon päätyy...
Olisiko paisti tullut pesun kanssa vai ilman? Raitoja? Jos vastasit kyllä, niin pintaan vai raidoitus läpi paistin? Tällöin kampaaja on varannut kotvasen sinua varten, eikä saanutkaan siltä ajalta tuloja.
Kyllä tässä tapauksessa kampaaja olisi voinut mielestäni tulla edes vastaan. Eri asia jos olisi muuten vaan jättänyt käyttämättä ja ilmoittamatta.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:33"]Kyllä tässä tapauksessa kampaaja olisi voinut mielestäni tulla edes vastaan. Eri asia jos olisi muuten vaan jättänyt käyttämättä ja ilmoittamatta.
[/quote]
Mistä se kampaaja tietää että asiakas oli sairaalassa? Jossei asiakas muuten tuota todista, kuin sanomalla, niin en minäkään tulisi vastaan tai uskoisi.
Yrittäjälle peruuttamaton aika on sama kuin sinulle sanottaisiin töissä että mene tänään kotia 3 tuntia aikaisemmin, vähenämme sen sitten palkastasi. Ja näin kävisi joka viikko. Paljonko palkkasi vähenisi.
Itse olen yrittäjä, niin kyllä sen kestäisi kerran vuodessa silloin kun joku oikeasti joutuu kolariin tms. mutta kun se tapahtuu monta kertaa viikossa tyyliin :"ai niin, multa kato unohtu ku anneli just soitti sillon. Voinko mä sen sijaan tulla ens viikolla siihen ja siihen aikaan, mulle ehkä kävis, mä voin sit yrittää laittaa tekstarin jos en pääsekään, jos en tuu sillon niin voin tulla sit seuraavalla viikolla sillon ja sillon".
En pysty lopettamaan nauramista. Tää on yhtä hyvä kuin vanukasmies! :D:D:D
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:17"]
[/quote]
[/quote]
No onhan se nyt yleisesti tiedossa, että parturiala on yksi talouden harmaimmista aloista. Oman kokemukseni mukaan parturi yleensä ottaa rahat, eikä ainakaan nykyinen parturini mitään kuittia tästä anna ellen vaatimalla vaadi. Hänelle ei voi edes maksaa kortilla. Se on sitten oma asiansa pistääkö hän rahat verotukseen vai. Enpä usko, että ainakaan kaikki kirjanpitoon päätyy...
[/quote]
Meidänn firmassa ei voi vielä maksaa kortilla. Meiltä saa laskulla tai käteisellä, asiakas saa halutessaan kuitin. Miten se tekee firmasta epäluotettavan?
Koska meillä on laillinen liiketoiminta, kaikki laitetaan verotukseen ja kirjanpitoon. Tietenkin. On aika paha laittaa kaikki omaan taskuun jos on liiketila ja muita firman menoja.
Itse jos olisin kampaaja niin kyllä todellakin hyväksyisin peruutuksen, kun ihminen on joutunut sairaalaan! Vaikka jos jälkikäteen esittää lääkärintodistuksen.
Ja kyllä tuo mainitsemani miehen ex, kampaaja ammatiltaan, on melkoisen ahne ja röyhkeä tapaus. Minun täytyisi mm. kustantaa lastensa ruokia ym. heidän ollessaan täällä (exällänsäkään ei ole hyvät tulot ja ilmeisesti kuvittelee, että minulla on...). Niin varmaan joo! Eiköhän se kuulu ihan vanhemmille. (Meni nyt siis hieman asian vierestä :). Harmi, että yksi ihminen saa koko ammattikunnon näyttäytymään jotenkin negatiivisessa valossa).
Tuli vain tuosta mieleen, että kampaaja ajatteli vain, että jee, tässähän saan rahaa aivan ilmaiseksi...Niin tuo mieheni ex ainakin olisi riemuissaan ajatellut.
T. 10
Kuuluuko siitä paistista semmoinen piip piip piiip - ääni, kun sitä peruutellaan?
En todellakaan menisi kampaajalle, jolta en saisi kuittia! En tue harmaata taloutta.
No onko tuo sitten oikein vai ei...ainakin se kohdallani aiheuttaisi sen, etten takuuvarmasti tuohon kampaamoon enää mene, ja veisin ilosanomaa eteenpäinkin mieluusti.
Eli kannattaa aina miettiä sitäkin, että 100 e menetys voi lopulta kertaantua aika isoksi, jos menettää asiakkaan ja hänen kauttaan ehkä montakin asiakasta...
Päivän naurut!! :'D