Suomi kumarsi länteen ja menettää siksi Valion ja Finnairin!
Onneksi olkoon! Niin makaa kuin petaa. T. Venäläinen
Kommentit (28)
Nöyrä kummarrukseni sinille oi sinä suuri ja viisas russiano.
Valio ja Finnair on verrattoman paljon helpompi pitää pystyssä kuin Venäjä.
Parempi menettää Valio ja Finnair kuin kaistale Itä-Suomea.
Montako viikkoa luulet, että menee kun Valio ilmoittaa uusista yt-neuvotteluista? Veikkaan, että ei montakaan!
Tietysti. Mehän olemme länttä -arvostamme sanavapautta, ihmisoikeuksia, demokratiaa, lahjomatonta poliisia, lehdistönvapautta jne eli kaikkea sitä mitä Venäjällä ei ole.
Venäjä on ja pysyy potentiaalisena vihollisena, siksihän meillä on asevelvollisuuskin -Ruotsia vartenko se olisi? Meillä on sotakoneisto nimenomaan ryssien tappamista varten.
Suomi kärsii pakotteista mutta se on sen arvoista.
Suomi on lännessä. Jos kumarramme länteen, kumarramme itsellemme. Emme enää 20 vuoteen ole ollut mikään outo harmaa vyöhyke kahden blokin välissä. Olen iloinen, että ulkopoliittinen johtomme on tehnyt tämän tosiasian kristallin kirkkaaksi viime viikkoina.
No parempi menettää Valio, kuin kaikki kauppasuhteet esim. Saksan kanssa...
Finnair joutaa mennä! eivät ole päässeet sopuun muutenkaan niin näin sekin ratkeaa. Onneks on muita yhtiöitä, ja eiköhän Aeroflot lennä sit Helsingistä kaukoitään :D
Täällä on niin pienipäistä porukkaa, että ne pitää jotain länttä tai itää jumalana ja kumartelee ja pokkailee sinne sun tänne. Äly hoi älä jätä! Mä olen myös ymmärtänyt, että olen ollut täysin väärässä kun olen jotenkin ottanut ihan itsestäänselvyytenä, että porukka osaa ajatella ja ajattelee ihan omilla aivoilla ja itsenäisesti. Kun tajusin, että eihän se niin olekaan, vaan ovat kaikki jollain valtion koulutuksella aivopestyjä, niin mulle tuli jotain vipinää töppäsiin. Nyt on menossa kamala käännytyskampanja ja valitustehtävä, että haloo porukat - teidäthän on täysin aivopesty! Eikö kotona edes varoitettu jostain tämmöisestä? Siis jos todella olen oikeassa niin tilanne on aika hirveä. Suomi on täysin suomettunut, mitä sillä suomettumisella nyt sitten onkaan tarkoitettu. Mutta se taitaa nyt olla selvää, että seisomme muutoksen edessä. Jotkut taitavat luulla, että se on tullut jostain ihan puskista, mutta ei se niin ole. Olemme tainneet saapua muutosbussilla päätepysäkille. Nyt tarttis vaihtaa busaa, mutta kukaan ei tiedä minne ollaan menossa, mikä busa pitää ottaa ja mihin suuntaan edes lähteä. Kaiken kukkuraksi ihmiset ovat sairastuneet vähintään oksennustautiin matkalla ja rahat ovat loppu - osa rahoista on vain pöllitty ties mihin. Siis ollaan aika paskasessa tilanteessa... eikä taida olla mitään matkanjohtajaa tai opasta tälle matkalle. Olemme siellä päättärillä kuin ketkä tahansa turistit, jotka ovat jääneet jumiin jonnekin lentokentille ja ties minne kun matkatoimistojen järjestäjät ovat menneet yllättäen äkkiä konkaan ja lennot lopetettu seinään!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:14"]
Valio ja Finnair on verrattoman paljon helpompi pitää pystyssä kuin Venäjä.
[/quote]
Totta, Venäjä on ollut olemassa vasta yli tuhat vuotta, Valio ja Finnair.. noh, on nekin olleet kauan.
Ja olisi menettänyt aika paljon enemmän, jos olisi kumartanut itään.
Enkä ikinä usko, että olet venäläinen ja oikeasti tuota mieltä. Trollaat vaan venäjänsuomalaisten kustannuksella.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:18"]
Tietysti. Mehän olemme länttä -arvostamme sanavapautta, ihmisoikeuksia, demokratiaa, lahjomatonta poliisia, lehdistönvapautta jne eli kaikkea sitä mitä Venäjällä ei ole. Venäjä on ja pysyy potentiaalisena vihollisena, siksihän meillä on asevelvollisuuskin -Ruotsia vartenko se olisi? Meillä on sotakoneisto nimenomaan ryssien tappamista varten. Suomi kärsii pakotteista mutta se on sen arvoista.
[/quote]
Phahah! Jos tuo pitäisi paikkansa, ei länsi tekisi yhteistyötä Saudi-Arabian kanssa eikä Turkki olisi Naton jäsen. Eikä suomalaiset matkailisi Thaimaassa että onpas ihana maa. Venäjää nokitellaan vain ja ainoastaan sen takia, että se on ainoa maa maailmassa, joka pystyy haastamamaan lännen. Tai Kiinan lisäksi ainoa kahdesta. Sitten kun Kiinakin nostaa kyynärpäänsä eteen, on länsi kusessa.
Suomalaiset eivät ole mikään älykäs kansa kokonaisuudessaan. Sen todistaa se millaiseen jamaan sen kansalaiset ovat omat asiansa sekä valtion asiat pudottaneet alle sadassa vuodessa. Itse asiassa viimeisten sotakorvausten maksamisesta Venäjälle ei ole pitkä aika.
Se on ihan sama mihin suuntaan Suomi pyllistelee. Eurooppalaiset eivät tunne Suomea omakseen, eivät myöskäán muut pohjoismaat. Todellisuudessa Suomen paikka on Viron, Latvian ja Liettuan keskellä, yksi Baltian maista siis.
Enpä mä ainakaan niin tyhmä ole että noiden tuotteita tarvitsisin. Ei vaikuta mun elämään mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:06"]
Suomalaiset eivät ole mikään älykäs kansa kokonaisuudessaan. Sen todistaa se millaiseen jamaan sen kansalaiset ovat omat asiansa sekä valtion asiat pudottaneet alle sadassa vuodessa. Itse asiassa viimeisten sotakorvausten maksamisesta Venäjälle ei ole pitkä aika.
Se on ihan sama mihin suuntaan Suomi pyllistelee. Eurooppalaiset eivät tunne Suomea omakseen, eivät myöskäán muut pohjoismaat. Todellisuudessa Suomen paikka on Viron, Latvian ja Liettuan keskellä, yksi Baltian maista siis.
[/quote]
Kommaria alkoi ahdistamaan. Painu venäjälle hus hus.
Suomea koetellaan nyt ja maan johdossa on pelkkiä pellejä.
Venäjän kaupan romahdus oli pankkikriisin ohella pääsyy 90-luvun lamaan. Mitä siitä opittiin? Ei mitään. Taas panostettiin mokomaan paskamaahan.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:06"]
[/quote]
Kommaria alkoi ahdistamaan. Painu venäjälle hus hus.
[/quote]
Olen kokoomusmielinen keskieurooppalainen. Kauhulla katsellut viime vuosina kuinka oman synnyinmaan kansalaiset upottavat ihan itse omaa venettään. Surku tietyllä tavalla. Toivottavasti virolaiset eivät toista suomalaisten virheitä.
Vain päivä Venäjän kostosta - Valio aloittaa 800 hengen yt-neuvottelut
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288723321568.html
Ensi viikolla tulevat Finnairin isot YT-uutiset :D
t. AP