Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu, ettei mies kunnioita, vai ylireagoinko?

Vierailija
07.08.2014 |

Ei pidä kiinni sopimuksista eikä lupauksista. On tehty yhdessä sopimus, että me vanhemmat illalla viikolla kans nukkumaan kymmeneltä. (tämä siksi ku hänellä venyy illat aina!) ja eipä ole pitänyt lupausta, viime yönä heränsin puoli 2 ja herra lukee kirjaa!

On sanonut että huolehtii kahtena iltana viikossa lapset nukkumaan, ei huolehdi.

Ei pidä muutenkaan lupauksiaan ja sitten vaan naureskelee ku tästä sanon.

Ei kuulemma haittaa vaikka lapsille huudan (väsyneenä ja erittäin turhautuneena), oppivatpahan olemaan kunnolla ja  voithan aina pyytää anteeksi. (mutta kun lapset ei ole se oikea väsymyksen purku kohde ja tunnen tästä syvää syyllisyyttä että toimin noin.)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylireagoit, ja oot nolo. Aikuiselle miehelle koitat pakottaa nukkumaan menolle aikaa?

Vierailija
2/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori. En pystynyt lukemaan loppuun asti, kun nauran jo vedet silmissä...Aikuisillla sovittu nukkumaan meno aika....sano nyt vielä, että sinä olet sen määritellyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä huuhdat = miehen vika

Nuku hyvä ihminen, äläkä sitä miestäs vahtaa. Se on jo iso poika.

Vierailija
4/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on uhmaikä ja se hakee rajoja!

Vierailija
5/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa viikkorahaa, jos ei pidä lupauksia.

Vierailija
6/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni aloittajalla on aiheesta loukkaantunut. Jos jostain asioista on sovittu yhdessä, on kohtuullista odottaa, että aikuinen ihminen pitää sopimuksista kiinni eikä lipsu päätöksistä ja naureskele, kun aiheesta kysytään. Mies vaikuttaa keskenkasvuiselta ja suoraan sanoen nololta kuvatun kaltaisella käytöksellään: tekee päinvastoin, kuin uhallaan, teeskentelee tietämätöntä ja muistamatonta ja yrittää leimata aloittajan nipottajaksi ja huumorintajuttomaksi. Ongelmia äitisuhteessa?

Vierailija
7/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaa kotiarestilla tai laita jäähylle.

Vierailija
8/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisinä tälläisia soppareita tehdään? Siis nukkumaanmenoajat aikuisille? Pakollako? Hohhoijjaa, av taas loistaa...

Vierailija
9/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:22"]

Minun mielestäni aloittajalla on aiheesta loukkaantunut. Jos jostain asioista on sovittu yhdessä, on kohtuullista odottaa, että aikuinen ihminen pitää sopimuksista kiinni eikä lipsu päätöksistä ja naureskele, kun aiheesta kysytään. Mies vaikuttaa keskenkasvuiselta ja suoraan sanoen nololta kuvatun kaltaisella käytöksellään: tekee päinvastoin, kuin uhallaan, teeskentelee tietämätöntä ja muistamatonta ja yrittää leimata aloittajan nipottajaksi ja huumorintajuttomaksi. Ongelmia äitisuhteessa?

[/quote]

En yhtään ihmettele miehen käytöstä, jos ap yrittää olla hänen äitinsä. Väkisinkin siinä typistyy uhmaikäisen tasolle, jos toinen kohtelee kuin pikkulasta. Parisuhde on kuintekin aina kahden kauppa, että taitaa olla molemmilla kieroutunut äitisuhde.

Vierailija
10/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakolla tehty nukkumaanmeno aikaa, vaan mies itse asiaa ehdotti, ja sovittiin, että viikolla lapset kahdeksan jälkeen nukkumaan ja aikuiset kymmeneltä. (sitten marisee aamulla että kun väsyttää niin lähteä töihin, miksi et huolehtinut mua illalla nukkuun) minä kun en saa aikuista ihmistä väkisin nukkumaan, sori vaan, enkä ole äitisi)

Tässä välissä toivoi olevan yhteistä aikaa, mutta ei oo kertaakaan vielä minun kanssa tuona aikana ollut mitä valvottu ja lapset nukkuneet.

Minä en ole huutamistani laittanut miehen viaksi ja hän hyvin harvoin kuulemmassa. Sillä aina on illalla jotain menoa.

Todellakin on ollut ja on ongelmallinen äiti suhde. (äitinsä ollut väkivaltainen niin henkisesti kuin fyysisesti)

Ja iltaisin vetoaa siihen, että on töiden jälkeen väsynyt niin ei jaksa olla perheen kanssa. on varmasti jos nukkuu neljä tuntia yössä ja tekee päivän ulkona fyysistä työtä niin illalla väsy.

ap

Vierailija
11/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se, jos jotain sovitaan yhdessä ja jos siitä ei pidetä kiinni ja kysyy siihen syytä, on sama kuin olisin hänen äitinsä? ok, eli ei keskustelua sovittujen asioiden rikkomisesta.

Vierailija
12/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:32"]

Ei ole pakolla tehty nukkumaanmeno aikaa, vaan mies itse asiaa ehdotti, ja sovittiin, että viikolla lapset kahdeksan jälkeen nukkumaan ja aikuiset kymmeneltä. (sitten marisee aamulla että kun väsyttää niin lähteä töihin, miksi et huolehtinut mua illalla nukkuun) minä kun en saa aikuista ihmistä väkisin nukkumaan, sori vaan, enkä ole äitisi)

Tässä välissä toivoi olevan yhteistä aikaa, mutta ei oo kertaakaan vielä minun kanssa tuona aikana ollut mitä valvottu ja lapset nukkuneet.

Minä en ole huutamistani laittanut miehen viaksi ja hän hyvin harvoin kuulemmassa. Sillä aina on illalla jotain menoa.

Todellakin on ollut ja on ongelmallinen äiti suhde. (äitinsä ollut väkivaltainen niin henkisesti kuin fyysisesti)

Ja iltaisin vetoaa siihen, että on töiden jälkeen väsynyt niin ei jaksa olla perheen kanssa. on varmasti jos nukkuu neljä tuntia yössä ja tekee päivän ulkona fyysistä työtä niin illalla väsy.

ap

[/quote]

Ok. On sinulla huono mies.

Vierailija
13/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitus on ansaittava.

Vierailija
14/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:39"]

[/quote]

eipä näytä millään ansaitsevan.

ap

Vierailija
15/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, aikuinen ihminen nukkumaan klo 22? 

Noita lasten iltatoimia teidän pitää säätää, jos mies on luvannut hoitaa kahtena iltana, niin se on hoidettava. Miksi vain kahtena iltana, viikossahan on 7 päivää? Minkä ikäiset lapset, kuinka paljon iltahoivaa tarvitsevat?

Jos huudat lapsille ja ahdistut siitä, se on sinun ongelmasi, ei miehen (hänhän ei ole sinun curling-isäsi). Lapset kestävät ajoittaista huutamista, rähjäämistä ja muuta myrskyä paljon paremmin kuin sitä, että vanhemmat purevat hammasta ja teeskentelevät vaikka ovat sisäisesti aivan raivoissaan. Lasten pitää saada kokea kotona monenlaisia tunteita, muuten he eivät pärjää maailmassa. 

Vierailija
16/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kokeilisit priorisoida? eli sellaiset asiat, mitkä aikuisille kuuluu, kuten nukkumaanmenoaika, niin anna olla. Mutta kysy, koska se aikoo sit laittaa niitä lapsia nukkuun. Lastenhoito on teidän yhteinen homma?

Vierailija
17/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:39"]

[/quote]

eipä näytä millään ansaitsevan.

ap

[/quote]

Sinulle tuli kirjoitus virhe: en näytä millään ansaitsevan.

Vierailija
18/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:44"]

Mitä jos kokeilisit priorisoida? eli sellaiset asiat, mitkä aikuisille kuuluu, kuten nukkumaanmenoaika, niin anna olla. Mutta kysy, koska se aikoo sit laittaa niitä lapsia nukkuun. Lastenhoito on teidän yhteinen homma?

[/quote]Ihan samaa olisin kirjoittanut, eli annan turhien olla ja keskity olennaiseen. Peset kätesi kasteen nukkumaan laittamisesta, lähdet vaikka kävelylle ja mies hoitakoon ihan omin päin lapset. Et mene väliin ronkkimaan, et sano mitään enempiä, vain lähdet. Jos mies ei mene ajoissa nukkumaan, se on hänen ongelmansa, ei sinun. Rentoudu siis vähän, tai oikeastaan aika paljonkin. Tuolla menolla päädytte eroon ennen kuin lapset ovat edes koulussa.

Vierailija
19/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole niinkään nukkumaanmeno ajasta aikuisilla välittänyt,mutta alkaa kyrpeä se, että sitten se mulle nalkuttaa, että hän on väsynyt, kun en ole häntä huolehtinut nukkumaan?! Ja olen hälle sitä jankannut, että minä en aikuista ihmistä nukkumaan väkisin laita.

Lapset 3v ja 10kk, isompi lapsi alkaa nukkua ku lukee muutaman kirja, pienemmällä nukkumaan meno vähän hankalampaa. Pienemmälle lapselle iltapalan syöttö ja iltalääkkeet, isompi osaa itse syödä kunhan vaan iltapalan antaa. Ja hampaiden pesu, isompi käy itse vessassa ja huolehtii yövaatteet päälle.

huutaminen on joo minun ongelmani, mutta sitä ei helpota se, että minulla ei ole yhtäkään iltaa vapaata lastenhoidosta tai kotitöistä.

Vierailija
20/24 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 14:44"]

[/quote]Ihan samaa olisin kirjoittanut, eli annan turhien olla ja keskity olennaiseen. Peset kätesi kasteen nukkumaan laittamisesta, lähdet vaikka kävelylle ja mies hoitakoon ihan omin päin lapset. Et mene väliin ronkkimaan, et sano mitään enempiä, vain lähdet. Jos mies ei mene ajoissa nukkumaan, se on hänen ongelmansa, ei sinun. Rentoudu siis vähän, tai oikeastaan aika paljonkin. Tuolla menolla päädytte eroon ennen kuin lapset ovat edes koulussa.

[/quote]

ja kun tulen kotiin, lapset valvoo yhä. mies sitä mieltä, että isompi lapsi menee nukkumaan kyllä sitten kun on väsy. helppohan se on hänen sanoa, kun hän ei ole sitten seuraavaa päivää sitä kiukuttelua kuuntelemassa kun lapsi väsynyt.