Ahdistaako muita opettajia töihinpaluu?
Itsellä alkoi aivan älytön ahdistus. Ei vielä mitään tietoa opetanko etänä, mitä oppimateriaaleja toisella asteella käytetään (muuttui maksuttomaksi ja työnantaja ei ole ottanut asiaan vielä mitään kantaa) ja minkälaisia haasteita korona aiheuttaa.
Tuntuu etten ole palautunut kesäloman aikana ollenkaan. Työhönmeno ahdistaa ja synkät ajatukset ovat mielen päällä. Mitä tehdä? Onko järkeä hakea sairaslomaaa kesälomalla?
Lopen uupunut opettaja
Kommentit (154)
Kyllä ahdistaa. En haluaisi enkä jaksaisi olla nuorten keskellä enää. Alanvaihto mielessä, mieluiten jossain metsässä ja ihan yksin.
Korona pelottaa kyllä, mutta enemmän tässä on kyse vuosikausien kasaantuneesta uupumuksesta.
No kohta on taas syys-talvi-joulu-hiihto yms. lomaa kuukausitolkulla. Siihen saakka opetusvelvollisuus max 20 h/vko ja palkka min. 4000/kk. Helppo ja siisti sisätyö vailla huolen häivää. Koita kestää pieni raukka, on sinulla vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
No kohta on taas syys-talvi-joulu-hiihto yms. lomaa kuukausitolkulla. Siihen saakka opetusvelvollisuus max 20 h/vko ja palkka min. 4000/kk. Helppo ja siisti sisätyö vailla huolen häivää. Koita kestää pieni raukka, on sinulla vaikeaa.
Helppo on. Ei tarvi suunnitella mitään eikä johtaa tunteja. Menee vain pipo päässä pulpettiin ja päivittää somea kellon soittoon asti.
Noin suomalaisen kommarin silmin nähtynä.
Vierailija kirjoitti:
Unohditko haukkua samalla maanviljelijät kuinka helppoa on ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista eikä yhtään mitään tarvi tehdä. Siitä huolimatta vain uliset etkä itse kääri hihojasi.
Eikös opettajat lähteneet talvilomalla Leville hiihtämään … rankkaa on…
Vierailija kirjoitti:
Eikös opettajat lähteneet talvilomalla Leville hiihtämään … rankkaa on…
Lähe meneen täältä, kuulikko??? Heti paikalla!!!!!1111
Minä olen koulun keittiöllä töissä ja samat fiilikset. Kaikki on jo nähty ja tehty, eikä ikinä tiedä mitä joku keksii seuraavaksi vaatia, on pakattu koronaeväitä etäaikana, tehty valmiita annoksia lähes tuhannelle oppilaalle päivässä etteivät koske samoihin ottimiin, maskit ja visiirit naamalla kuumassa keittiössä, siinä lisänä normaalistikin käytettävät hanskat, hatut, turvakengät yms. Ja minkä takia, meillä ei ole lähes tuhannen oppilaan koulussa ollut edes yhden yhtä tartuntaketjua, vaikka koronapositiivisia on välillä todettu. En tiedä miten jaksan taas syksyn täyttä hulluutta ja työoloja hlvetin esikartanossa.
Jos sulla oikeasti on ahdistus noin kova, sulla taitaa olla alanvaihto edessä. Ei millään työjärjestelyillä saa niitä koulun perusongelmia ratkottua.
Ei ahdista.
Oikeastaan jo odotan, että pääsee töihin. Mukavaa!
Minua ahdistaa, olen ope amk:ssa.
Lomaa takana 5 viikkoa, ja tuntuu, etten ole palutunut vieläkään.
Kunta ei varmaankaan ole muistanut hankkia lukiolaisille kaikkea tarvittavaa: esim. papereita, vihkoja, kuvistarvikkeita jne. Päättäjät ovat olleet tyytyväisiä läppäreihin ja kirjoihin.
Kirjoitukset alkavat syyskuun puolivälissä. Juuri sopivasti, kun koronatartunnat ovat pahimmillaan. Omat rokotukset eivät anna vielä tuolloin täyttä suojaa. Pidän suurena ihmeenä, jos kirjoitukset saadaan vietyä läpi. Tulee olemaan todella vaikeaa.
Ps: ensimmäisessä jaksossa näyttäisi olevan 29h opetusta viikossa. Tulee taas 50 tuntiset työviikot...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen koulun keittiöllä töissä ja samat fiilikset. Kaikki on jo nähty ja tehty, eikä ikinä tiedä mitä joku keksii seuraavaksi vaatia, on pakattu koronaeväitä etäaikana, tehty valmiita annoksia lähes tuhannelle oppilaalle päivässä etteivät koske samoihin ottimiin, maskit ja visiirit naamalla kuumassa keittiössä, siinä lisänä normaalistikin käytettävät hanskat, hatut, turvakengät yms. Ja minkä takia, meillä ei ole lähes tuhannen oppilaan koulussa ollut edes yhden yhtä tartuntaketjua, vaikka koronapositiivisia on välillä todettu. En tiedä miten jaksan taas syksyn täyttä hulluutta ja työoloja hlvetin esikartanossa.
Niin....uhm....olet töissä...eh... keittiössä?
Ei varmaan ole sattumaa, että työ suorittavan tason jämätyö on tuollaista. Opiskele, kehitä itseäsi ja palaa sitten astialle. Nyt tsemppiä jäbäll!
Vierailija kirjoitti:
Ja minkä takia, meillä ei ole lähes tuhannen oppilaan koulussa ollut edes yhden yhtä tartuntaketjua, vaikka koronapositiivisia on välillä todettu. En tiedä miten jaksan taas syksyn täyttä hulluutta ja työoloja hlvetin esikartanossa.
Tätä ei onneksi tarvitse pelätä nyt. Tartuntaketjuja tulee varmasti ja paljon. Delta on aikaisempiin variantteihin verrattuna ihan toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo on. Ei tarvi suunnitella mitään eikä johtaa tunteja. Menee vain pipo päässä pulpettiin ja päivittää somea kellon soittoon asti.
Ainakin kaikissa noissa etäopiskeluketjuissa jaksetaan uudelleen ja uudelleen kertoa ettei opettajat luokassakaan mitään opeta ja siksi etäopiskelu on tasokasta eli kaiketi tuo suunnittelu on kaikki mitä ne tekee ja nyt ap ei halua suunnitella.
Vierailija kirjoitti:
Kunta ei varmaankaan ole muistanut hankkia lukiolaisille kaikkea tarvittavaa: esim. papereita, vihkoja, kuvistarvikkeita jne. Päättäjät ovat olleet tyytyväisiä läppäreihin ja kirjoihin.
Kirjoitukset alkavat syyskuun puolivälissä. Juuri sopivasti, kun koronatartunnat ovat pahimmillaan. Omat rokotukset eivät anna vielä tuolloin täyttä suojaa. Pidän suurena ihmeenä, jos kirjoitukset saadaan vietyä läpi. Tulee olemaan todella vaikeaa.
Ps: ensimmäisessä jaksossa näyttäisi olevan 29h opetusta viikossa. Tulee taas 50 tuntiset työviikot...
Ohoh
29h viikkoon on kova satsi. Aikanaan AMKssa eka periodi/jakso mikä lie, opetin 28h. Vei kyllä mehut, koska kaikki materiaali tehdään itse.
Deltaa sairastavilla on nenänielussaan yli 1000 kertaa enemmän virusta, kuin aikaisemmissa variainteissa. Kouluissa leviää siis varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kaikissa noissa etäopiskeluketjuissa jaksetaan uudelleen ja uudelleen kertoa ettei opettajat luokassakaan mitään opeta ja siksi etäopiskelu on tasokasta eli kaiketi tuo suunnittelu on kaikki mitä ne tekee ja nyt ap ei halua suunnitella.
Laihduta, kuulikko??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh
29h viikkoon on kova satsi. Aikanaan AMKssa eka periodi/jakso mikä lie, opetin 28h. Vei kyllä mehut, koska kaikki materiaali tehdään itse.
Teen lukiossa kaiken materiaalin itse. Enkka on 31h opetusta viikossa. Tunteja ei voi muillekaan jakaa, kun olen ainoa aineitani opettava koko kunnassa. 31h opetusta tarkoitti liki 60h viikossa töitä. Keskimäärin opetusta on 26h viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh
29h viikkoon on kova satsi. Aikanaan AMKssa eka periodi/jakso mikä lie, opetin 28h. Vei kyllä mehut, koska kaikki materiaali tehdään itse.Teen lukiossa kaiken materiaalin itse. Enkka on 31h opetusta viikossa. Tunteja ei voi muillekaan jakaa, kun olen ainoa aineitani opettava koko kunnassa. 31h opetusta tarkoitti liki 60h viikossa töitä. Keskimäärin opetusta on 26h viikossa.
Lukiossa on valmiit oppikirjat jokaisella.
Ja oppikirjoihin Opettajan Oppaat, miten tunteja voi pitää.
Ja kustantajalta valmiit kokeet. Ja niihin oikeat vastaukset ja pisteytykset jne. Helppoo!
Ei vaan odotan innolla. Kiva nähdä ihmisiä taas.