Rokotepassin kytkeminen maksukorttiin tulossa esim. kaupan kassa näkisi rokotetietosi
Näyttääkö se vihreää vai punaista. Rokottamattomat eivät voisi maksaa ostoksiaan.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/5885342f-c323-48cb-939f-50d270f9…
Kommentit (344)
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä asiasta on, kun ihminen on pyörinyt kaupassa kymmeniä minuutteja koronaa levittäen? Itse ainakin menisin ihan piruuttani kuormittamaan kassoja tuollaisen jälkeen.
Tai sitten maksupääte tarkistettaisiin jo kauppojen ovilla. Jos näyttää punaista ei pääse sisälle ostamaan esim. ruokaa.
Se sopii hyvin. Tilaan muutenkin ruuat kotiin.
Siis missä tuossa toteutuisi potilaan tietosuoja? Ei terveystiedot saa olla kuin terveydenhoidon tiedossa.
Apua! Hui kauheaa!😳😂
Ei helvetti mitä hysteriaa🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä asiasta on, kun ihminen on pyörinyt kaupassa kymmeniä minuutteja koronaa levittäen? Itse ainakin menisin ihan piruuttani kuormittamaan kassoja tuollaisen jälkeen.
Tai sitten maksupääte tarkistettaisiin jo kauppojen ovilla. Jos näyttää punaista ei pääse sisälle ostamaan esim. ruokaa.
No tuleepahan halvemmaksi, kun sit voi vaan ottaa ne ruuat siinä kaupan ovella joltain kuka sattuukaan tulemaan ovesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Se sopii hyvin. Tilaan muutenkin ruuat kotiin.
Kai ymmärrät että kaikille ei ole varaa jatkuviin kotiinkuljetuksiin?
Minä haluan muutkin terveystietoni siihen. Ja ne pitää kuuluttaa aina kun käyn ostamassa ruokaa. Vaadin erityisesti lukemaan kahdesti miten peräsuoleni on operoitu ja mitä vaginaalisia tulehduksia minulla on ollut. Sitten me jutellaan niistä.
Pankit ilahtuvat, koska asiakas maksaisi esim. 10 e/kk siitä, että maksukortti on myös rokotepassi. Ei ne ilmaiseksi moista etuutta tule antamaan. Lisäksi päädytään mukaviin tilanteisiin, kun Nordean kortit ei toimi ja vain OP:n asiakkaat pääsee festareille tms.
Ja aina on niitä, joilla on matkassa printti.
PS. alle 30v ikäiset ei pääsisi baariin koko syksynä.
Joo, olisi kätevä kun kaikki diagnoosit näkyisivät näytöllä kun astelee kaupan porteista sisään.
Lahdessa ei välillä kukaan pääsisi kauppaan pariin viikkoon, kun järjestelmät ei toimisi. Tai koronaa sairastava rokotettu voisi huoleti tehdä mitä haluaa, koska hänellä olisi pankkikortissa tieto, että ei ole vaaraksi. Väkeä vainajoituisi ja hoettaisiin, että pankkikortin mukaan olen terve.
Juu ei se maskin turha käyttö mitään signaloi. Ei terveystietojeni ja kulkemiseni vahtiminen nuhan varjolla mitään signaloi. Ja mitä seuraavaksi? Ja kaikki vaan alistuu tähän?
Uudistus maksaisi kaupoille ja meille kansalaisille muutaman kymmenen miljoonaa.
Täytyy nostaa käteistä seinästä ja maksaa sillä. Vai onko sekin kiellettyä?
No mitens käteisellä maksajat sitten?
Vierailija kirjoitti:
Pankit ilahtuvat, koska asiakas maksaisi esim. 10 e/kk siitä, että maksukortti on myös rokotepassi. Ei ne ilmaiseksi moista etuutta tule antamaan. Lisäksi päädytään mukaviin tilanteisiin, kun Nordean kortit ei toimi ja vain OP:n asiakkaat pääsee festareille tms.
Ja aina on niitä, joilla on matkassa printti.
PS. alle 30v ikäiset ei pääsisi baariin koko syksynä.
Tuskin riittää. Maksat siitä kortin uudistasesta 30€, käsittelykulut kun se rekisteröidään 40€ jonkun virkamiehen toimesta mutta huomaa että sulla pitää olla hakemus täytettynä jo etukäteen. Siihen päälle todistukset ja kuukausimaksut pankille. Uusit sen vähintään vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Uudistus maksaisi kaupoille ja meille kansalaisille muutaman kymmenen miljoonaa.
Kuulostaa halvalta, nyt numerot laskeltamastasi esiin.