Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kivellinen kihlasormus?

Vierailija
07.08.2014 |

Hei! Kävimme katsomassa kihloja kultasepänliikkeestä miesystävän kanssa tällä viikolla. Myyjä kysyi metalleja ja kiviä koskevia kysymyksiä mieheltä ja hän vastasi, että valkokultaa ja kiviä. Myyjä esitteli sormuksia, itse pidin monesta ja mies päätyi ostamaan tämän: http://www.kultajousi.fi/fi/princess-timanttisormus-0-10ct-14k/C29926/dp?openGroup=600&nosto=productViews

Sormus on kaunis, mutta minua on nyt alkanut vähän kaduttaa sormuksen vihkisormusmaisuus. Onko se liian hieno? Kehtaanko esitellä sukulaisille? Näytänkö kauhealle golddiggerille? Apua! Ahdistavaa.. Netistä vielä luin, että "kivellinen kihla ei kestä" on vanha suomalainen sanonta :( Palautetaanko sormus ja hankitaan minullekin sileä? Mitä sinä tekisit?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä varten sormus on hankittu, sinua vai kaikkia muita...?

Vierailija
2/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kivellinen kihla. ja vihkisormus. Ne on hankittua mua varten ja olen valinnut itselle mieluisat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys vähän ot, mutta mielenkiinnosta: Puhut miesystävästä, asutteko yhdessä vai seurusteletteko?

Vierailija
4/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 euron kihlasormus ei varmaankaan saa sinua näyttämään "gold diggeriltä"... Tän on pakko olla provo?

Vierailija
5/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 12:48"]Kysymys vähän ot, mutta mielenkiinnosta: Puhut miesystävästä, asutteko yhdessä vai seurusteletteko?

[/quote] asutaan yhdessä, eli avomieshän hän oikeasti olisi. Harvemmin vaan käytän mieystävää/aviomiestä ym. vaan hänen etunimeään.

Vierailija
6/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis sormus ja käy hyvin kihlasormuksesta. Kunpa olisin minäkin joskus tuollaisen saanut, tai vaikka sen sileän, ihan sama. Onnea teille!

Vierailija
7/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 12:42"]Ketä varten sormus on hankittu, sinua vai kaikkia muita...?

[/quote] Minua, tai meitä miehen kanssa, mutta olen aina miettinyt liikaa mitä muutkin miettivät. En ikinä käytä kirkkaita huulipunia vaikka kuulemma sopii mutta kun ei vaan kehtaa. Enkä korkokenkiä vaikka osaisin kävellä..

Vierailija
8/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo on sentään aika vaatimaton, luulin jo kun luin tekstiä että kyseessä on joku kauhea kananmunankokoinen kivi :) Jos joku ihmettelee, niin sano että teette amerikan tyyliin.

Vierailija
9/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 12:52"]600 euron kihlasormus ei varmaankaan saa sinua näyttämään "gold diggeriltä"... Tän on pakko olla provo?

[/quote] Eihän siitä blingeiltään nää hintaa päällepäin, kiittelee vain kilpaa auringon kanssa...

Vierailija
10/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan plain.

Vierailija
11/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Älä viitsi. Jokainen laittaa ja pitää sellaista sormusta josta itse tykkää. Unhda ajatus siitä mitä muut sanovat. Sinä ja tuleva miehesi elätte teidän elämää, ihan joka asiassa. Ja se mitä joku toinen siitä ajattelee niin ajatelkoon. Ompahan sillä sitten jotain muuta ajateltavaa kuin omat murheensa. Nauti elämästä jonka rakennat sellaiseksi kuin itse haluat.

Vierailija
12/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kihlassa 5 timanttia ja vihkisormuksessa 7 timanttia, joista yksi isompi. En ymmärrä miksi ei voisi ottaa sellaisia, jotka itseä miellyttää!

Vierailija
13/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväsi ja kihlattusi on valinnut sinulle kauniin sormuksen, kanna sitä rakkaudella.

Monessa maassa nimenomaan kihlasormus on se kivellinen sormus, ei vihkisormus. Täällä ihmeteltiin kovasti jokaisessa kultasepänliikkeessä kun suomalainen ystäväni halusi kihlasomuksekseen sileän. Hänelle kerrottiin, että sileä sormus symboloi avioliiton yhteyttä ja timantit kuuluvat nimenomaan kihlasormukseen :)

Ulkosuomalainen

Vierailija
14/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuohan on aika lähellä ihan peruskihlasormusta, on vain se kivi siinä. nauti kauniista sormuksestasi ja unohda muiden mielipiteet. kaverilla on kihlasormuksessaan kolme pientä kiveä, vihkisormuksessa sitten enemmän ja isompia mutta myös vain rivi. ei näytä yhtään pröystäilevältä.

Vierailija
15/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo timanttihan on varsin kohtuullisen kokoinen. Varmasti on siro ja nätti sormus. Tuohon hankit sitten kaveriksi vaikka rivitimanttisormuksen vihkisormukseksi.

Mun kihlasormuksen timanteissa on saman verran karaatteja yhteensä (0,10). Kukaan ei ole ihmetellyt timantteja. Nykyisin aika monella on kivellinen kihlasormus, itselläni tulee itseni lisäksi mieleen ainakin kaksi - jotka molemmat ovat päässeet naimisiin asti :) Ja vaikka joku sanoisikin jotain, mitä sitten?

Vierailija
16/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Ahdistus lähti, parasta on pitää sormusta joka on miehen valitsema juuri minulle ja jos hänestä olen jo kihlakunta timantin arvoinen niin sitten kannan sitä sormensani vaikka kukaan sanoisi mitä :)

Vierailija
17/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin kukaan sanoo mitään. Todella moni ostaa nykyään kivellisen kihlasormuksen, itsellänikin on. Tuo toki enemmän haastetta vihkisormuksen valintaan, mutta tärkeintä on että sormus on precis sellainen kuin itse tykkää.

Vierailija
18/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh mitä ongelmia! Eikö sun ap pitäisi olla onnellinen kihloista. Olette sen yhdessä valinneet sen sormuksen, joten kellään muulla ei pitäisi asiaan olla nokan koputtamista. Ja tuollaiset vanhat sananlaskut kannattaa jättää historiaan :) Onnea!

Vierailija
19/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina miettiny, et miten kivellinen kihlasormus yhdistetään tyylikkäästi vihkisormukseen. Millanen vihkisormuksen tällöin tulis olla, varmaan vielä hienompi niin sanotusti?

Vierailija
20/22 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:36"]

Mä oon aina miettiny, et miten kivellinen kihlasormus yhdistetään tyylikkäästi vihkisormukseen. Millanen vihkisormuksen tällöin tulis olla, varmaan vielä hienompi niin sanotusti?

[/quote]

Niin kai sen vihkisormuksen pitäisi olla sitten prameampi tmv. Itse kyllä olen miettinyt, että voisivat olla melko samantyyppiset. Isoa (joka suuntaan levittyvää) timanttia on vaikea pitää toisen sormuksen kanssa, jos haluaa, ettei sormusten väliin tule isoa gäppiä..