Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista oli sinun yläaste?

Vierailija
07.08.2014 |

Tänään lähti lapsi yläasteelle, onneks reippain mielin.

Muistelin juuri sitä aikaa kun olin yläasteella. Kaikki oli kerääntyneet isoihin joukkoihin, yleensä "pahikset" oli yhdessä ja niiden joukossa oli aina joku raukka jota nämä pahikset kiusasi, ja raukka ei tajunnut lähteä pois. Minä olin juuri tälläinen raukka. Kai minä luulin että olin kova tyttö, kun kuuluin heidän "jengiin" ... Oikeasti kaikki pilkkasi mua, uitti mun päätä vessanpöntössä, multa pöllättiin aina rahaa että muut saisi viinaa.

Siihen jengiin kuului n. 20 tyyppiä, eli iso porukka. Kaikki heistä joi, tai ainakin poltti, ja kaikille tarjottiin omista, paitsi mulle. Joskus mut kutsuttiin ihan bileisiin, ja siellä olin kaikkien pilkattavana. "mari" on sitten koulun kovin tyttö! Kaikki repesi nauramaan. Se oli kauheaa.

Nyt olen nähnyt näitä"jengiläisiä" jotka ovat normaaleja isiä,äitejä, mutta noin puolet heistä on joko haudassa (suurin osa viinan ja lääkkeiden yliannostuksen takia) ja jotkut on narkomaaneja.

Millaista oli sinun yläaste? Oliko sinulla joku rooli (esim. hikke,nörtti, linsari, kovis..) ? Oliko yläaste kauheaa vai kivaa?

ps. Tiedän että täälläkin liikkuu nuoria joilla alkaa pian ellei ole jo alkanut koulu, niin tsemppiä koulun käyntiin!:-)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upupup

Vierailija
2/8 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin vuosi sitten pois yläasteelta, että suht hyvin muistissa vielä. Seiska oli ok, kasilla alko menee huonpsti ja loput yläasteelta kävinkin osaksi omassa koulussani, osaksi suljetulta käsin ja lopulta siirryin lopullisesti sairaalakouluun opiskelemaan, kun eivät enää tahtoneet päästää mua suljetulta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh! Sulla ei ollut mukava kokemus... Melkein kaikki taitaa muistella yläastetta huonolla. Mulla on ihan kivat mustot. Olin luokan hikke yhdessä parhaan ystäväni kanssa. Oltiin myös kai ne luoka kummajaiset. Kummatkin meistä oli laihoja. Minusta ainakin puhuttiin vähän paskaa selän takana (ei ollut tissejä ja mä olin liian laiha), mutta se oli paljon vähäisempää kuin ala-asteella, joten en pahemmin välittänyt. Meidän luokalla oli ihan ok yhteishenki. On paljon hauskoja muistoja, vaikka olinkin tosi ujo.

2007-2010 yläasteen käynyt

Vierailija
4/8 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluin lukallani siihen kolmen hiakrin kärkeen, mutta meillä ole sellainen 5 tytön ja pojan vahva mamaisjengi. Olimme rohkeasti koulumenestyjiä ja vedimme mukaan muitakin luokan toimintaan. Porukassa oli se perinteinen pahisten sakki, joille maistui tupakka ja viikonloppujuominen, mutta he olivat ihmeellisen suopeata sakkia kun piti tehdä yhteistyötä.

Oikeastaan luokassamme eivät ääripäät ottaneet yhteen ollenkaan, ihan erilaiset sakint vain viihtyivät omissa oloissaa.

Keräsimme paljon rahaa erilaisilla tempauksilla, kakkuja leivottiin aina opettajille tilauksesta viikonlopuiksi. Kaikkien vanhemmat olivat todella hienosti mukana touhuissamme. Kutsuimme jopa omat perheemme ja pikkusisrukset pikkujouluihin ja sinne tulikin porukkaa hyvin. Teimme rahoilla kaksi isoa luokaretkeä.

Muistan opettajien sanoneen ysillä keväällä, että luokka on ollut niin harvinaislaatuinen, että se koulun historiaan. Näin jälkikäteen ajatellen olemme varmasti olleetkin erityisen tiivis porukka ja "hikareiden ja luusereiden" välit erityisen suopeat. Erikoista, koska olimme kooste maaseudun pikkukoulusta ja vähän sieltä ja täältä.

Meidänkin porukastamme on muutaam kuollut viinaan/ huumeisiin. He olivat tätä "pahissakkia" tupakkapaikalta.

Vierailija
5/8 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluin lukallani siihen kolmen hiakrin kärkeen, mutta meillä ole sellainen 5 tytön ja pojan vahva mamaisjengi

suomeksi: kolmen hikarin kärkeen.. mamisjengi

:D

Vierailija
6/8 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin se jota isommat porukat kiusasi :(

Vierailija
7/8 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli aivan järkyttävää paskaa. En tuntenut ketään, olin ujo ja kiltti, suurin osa muusta luokasta alkoholistiperheiden häirikkölapsia. Minut eristettiin ryhmästä ja kiusattiin sanallisesti.

Sairastuin paniikkihäiriöön enkä oppinut vielä lukiossakaan hankkimaan kavereita. Nykyään niitä onneksi on, mutta minun on vieläkin vaikea uskoa että joku uusi ihminen voisi pitää minusta.

Vierailija
8/8 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläaste, elämäni pahinta aikaa. Huono yhteishenki. Tai no, hyvä yhteishenki KAIKKIEN MUIDEN kesken, minut pudotettiin porukasta pois. Tähän soppaan lisätään teini-ikäisen muuttuva ruumis, huono itsetunto ja kotiongelmat, niin tadaa! Onneksi ei ole aikakoneita, ja vaikka olisikin, niin tuohon aikaan en palaisi takaisin vaikka maksettaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan