Minun lapseni syövät jopa fetajuustoa
Mutta heille ei ole syötetykään mitään nauravia nakkeja ja ranskiksia, vaan heille on maistatettu eksoottisia oliiveja ja paprikoita ja fetajuustoa heti pienestä.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:59"]Jopa? En ajatellut että se on jotain erikoista. Meillä feta, parmesaani, oliiviöljy ym ovat ihan arkiruokaa, kaikille, ja nuorinkin oppi pyytämään kaupassa fetaa karkkien sijaan.
[/quote]
Onnittelut, näen että kehuskelet ja olet mukamas tietämätön siitä mitä paskaa suurin osa lapsilleen syöttää. Mikä niitä vanhempia vaivaa jotka antavat lapsilleen jatkuvasti pizzaa ja vanukkaita ja opettavat lapsia nyrpistelemään kylässä tarjotulle ruoalle?
[/quote]
Joo ihan karseeta kun on vanukkaita. Mä rakastin vanukkaita lapsena. Mutta eihän niiden ympärille tarvitse koko ruokaympyrää rakentaa, eikö ne voi olla jälkkäreitä?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:09"]
Entä chili...sehän on nyt se juttu ruualaitossa. Fetahan oli, joku 90-luvun juttu???
[/quote] 70-luvulla (siis minun lapsuudessa) mammat kohotti itseään kehumalla, että minun lapseni syö jopa paprikaa :D
Feta alkaa olla jo aika vanhanaikainen itsensäkohotuskeino. Kävisikö se, että minun lapsenipa syö avokaadopastaa, eikä mitään pitsaa ja nauravia nakkeja
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:04"]
Häh, eikö kaikki lapset rakasta fetaa?? Niin mä oon ainakin meidän perheen ja tuttavapiirin lasten perusteella luullut..
[/quote]
Ei. Mun lapset ei rakasta fetaa. Se on aika suolaistakin ihan pienille lapsille. Mun lapset valitettavasti rakastaa parmesania ja goudaa, jotka ovat myös paitsi rasvaisia niin suolaisia.
Hyvin ne vanhemmatkin näyttää olevan perillä mikä heidän lapsille maistuu =D Olin eräässä Hgin sushipaikassa, viereisessä pöydässä äiti ja kaksi poikaa. Toinen ehkä kouluikäinen, toinen vähän nuorempi. Äiti selitti jollekin kännykkään siinä syödessään (niin, ne esimerkilliset käytöstavat..?) ja leuhki jollekin tutulleen että miten minun pojat syö oikein SUSIa (sutta?) täällä minun kanssa että kun ne tykkää siitä aina niin paljon että hih hih ihan vaatii aina syömään sitä joka paikkaan, ja on niin kosmopoliittisia nuoria miehiä että ne voi viedä vaikka matkalle ihan Japaniin asti. Sitten tuo äiti meni vähän matkan päähän hakemaan lisää juotavaa, niin kuulin miten se vanhempi poika sanoi nuoremmalle että taas mutsi toi syömään tätä v-tun(!) lahnapaskaa joka ei maistu millekään, ja nuorempi nyökkäsi. Kamalaa kuulla kun tuon ikäinen kiroilee, mutta tilanne oli aika huvittava =D
Kyllä maistuisi feta mutta on aika suolaista. Mozzarella on vielä suositumpaa. Onxe hienoo?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:59"]Jopa? En ajatellut että se on jotain erikoista. Meillä feta, parmesaani, oliiviöljy ym ovat ihan arkiruokaa, kaikille, ja nuorinkin oppi pyytämään kaupassa fetaa karkkien sijaan.
[/quote]
Onnittelut, näen että kehuskelet ja olet mukamas tietämätön siitä mitä paskaa suurin osa lapsilleen syöttää. Mikä niitä vanhempia vaivaa jotka antavat lapsilleen jatkuvasti pizzaa ja vanukkaita ja opettavat lapsia nyrpistelemään kylässä tarjotulle ruoalle?
[/quote]oh-hoh, tiedän kyllä tasan mitä lapsille nykyään syötetään mut hei, feta ON ihan arkiruokaa, sitä saa siwasta ja valintatalostakin, ei tarvi mennä stockmannille. That's my point. Ja ei, en kehuskele, kerroin faktat.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:53"]
Mutta heille ei ole syötetykään mitään nauravia nakkeja ja ranskiksia, vaan heille on maistatettu eksoottisia oliiveja ja paprikoita ja fetajuustoa heti pienestä.
[/quote] fetajuusto liian suolaista, itsekin syön hyvin harvoin
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:18"]
Kyllä maistuisi feta mutta on aika suolaista. Mozzarella on vielä suositumpaa. Onxe hienoo?
[/quote] mozzarellaa käytän paljon jopa kranttu lapseni syö
Feta on suolasempaa kuin merivesi. Tietenkin se maistuu, suola on hyvää. Eri asia sitten miten terveellistä...
Meille tuli kerran synttäreille sellainen lapsi, jonka äiti vaahtosi, että hänen lapsensa ei sitten syö karkkia, kun on tottunut vihanneksiin ja pyytää aina mehua limsan sijaan ja ei tykkää sipseistä ja makeasta, kun heillä ollaan luomuruokailijoita ja on totutettu syömään terveellisesti.
Kun äiti käynnisti auton, pimatsu hyökkäsi karkkikulholle ja vietti suurimman osan aikaa ahtaen makeaa naamaansa. Katsellimme hämmästyneinä sitä, kuinka paljon lapsi sai ahneuksissaan tungettua herkkuja sisäänsä :D
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:04"]
Aloitus oli sarkasmia niitä kohtaan joiden mielestä feta on jotenkin eksoottista, veikkaan ma.
[/quote]
Plus kokeilu, kuinka monta omahyväisyyttä puhkuvaa "minun lapseni syö jopa halloumia/rapuja/chiliä" viestiä tulisi...
Siellä toisessa lapsiperhematkailuketjussa joku kertoi että Ranskassa lapsille tungetaan lautaselle ne samat ruuat kuin aikuisille eli simpukat, etanat ja sammakonreidet ja ne on niille normaalia, mutta eivät nyt välttämättä täkäläiselle lapselle iske. Selitäppäs vielä Saku Sammakkoa laulelleelle pikkutytöllesi että siinä se sammakko nyt sitten on sinun lautasellasi, että maistapa miltä se Saku nyt maistuu. Sama kuin yrittäisit saada brittilasta syömään meetwurstia, ja tämä saa tietää että naapurin poni on jauhettu sekaan, niin johan siitä tulee elinikäiset traumat.
Meidän lapsille on esim. Kyproksella ja Kreikassa annettu pieniä lihapullia tai pihvejä joiden sisällä on fetajuustoa, ja lisukkeena esim. tikkuperunoita ja vähän salaattia, samalla kun me aikuiset ollaan syöty vaikkapa valkoviinissä haudutettua miekkakalaa tai vastaavaa. Minusta sellainen on mukavaa ja erityisen lapsiystävällistä että lapset huomioidaan ruokalistoissa mutta silti ei aina samoin perusannoksin vaan että tehdään ne sillä tavalla paikallisen tapaan ja lapsen herkempiä makuaisteja huomioimalla.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:18"]
[/quote] mozzarellaa käytän paljon jopa kranttu lapseni syö
[/quote]
Japanilaiset turistilapset oli alkaneet itkeä jossain helsinkiläisessä ravintolassa kun nähneet mozzarellaa paloiteltuna ja luulleet että se liha on peräisin muumipeikosta! :-D
PS. Älkää kertoko tätä lapsillenne.
Minun lapsenipa tykkää hk.n sinisestä. Pistäkää paremmaksi.
Wau! Täällä nyt av-mammat kisailee kenen lapsi syö monipuolisimmin! Ja jos ei syö niin haukutaan että hyi siis mitä lisäainehöttöä! Meidän Pentti-Lotta vetää kiviä pihalla! Ihanan luomua! Ei se aina ole siitä kiinni miten lapsen kasvattaa syömään. Mun isoveli oli nirso ja haastamalla ruokaa tiesi sen jo olevan pahaa kun mä taas olin jätemylly joka söi kaiken mitä annettiin.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 11:20"]
Feta on suolasempaa kuin merivesi. Tietenkin se maistuu, suola on hyvää. Eri asia sitten miten terveellistä...
[/quote]
Nythän pitäisi syödä nimenomaan fetaa tai halloumia, koska niissä on paljon suolaa ja tämä korkea lämpötila saa ihmisen juomaan enemmän vettä jolloin kehon omat suolat katoavat nopeasti virtsan mukana ja siksi alkaa huimaamaan ja tulee pahoinvointia.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:59"]
Jopa? En ajatellut että se on jotain erikoista. Meillä feta, parmesaani, oliiviöljy ym ovat ihan arkiruokaa, kaikille, ja nuorinkin oppi pyytämään kaupassa fetaa karkkien sijaan.
[/quote]
Toi feta ei kuitenkaan ole varmaan tarkoitettu jatkuvaksi arkiruoaksi kuten ei nakitkaan - kummassakin
vaihtoehdossa suolaa paljon eli ei terveellistä.
Lapseni syö myös fetaa, pitää siitä todella paljon. Ikää löytyy 1v 1kk.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 10:53"]
[/quote]Sulkeeko feta ja oliivit sen pois, että tarjoaa lapsille myös nauravia nakkeja ja ranskalaisia?
Mun täytyy sanoa, että lapset ovat aina saaneet syödä kaikkea, mitä pöydästä löytyy. Meillä syödään säännöllisesti fetaa, oliiveja, homejuustoja ja muita juustoja sekä kaikenlaista muutakin. Silti he kuorossa sanovat, että eivät halua syödä "oliviaa", koska se on kuulemma pahaa. He syövät kyllä sushia ja rapuja (ja katkarapuja), mutta noistakin toinen tykkää enemmän ja toinen vähemmän. Toinen inhoaa sushin riisiä ja rakastaa graavilohta, toinen taas rakastaa sushin riisiä, mutta jättää mieluusti lohen väliin.
Molemmat pitävät nauravista nakeista ja ranskalaisista. Heille se on ravintolaruokaa. Mun lapset saavat mun puolesta olla juuri niin juntteja kuin haluavat. Itse söin lapsena aina jonkun lehtipihvin ja ranskalaiset, kunnes vaihdoin tyyliin filet mignoniin ja ranskalaisiin. Sitten söin pippuripihviä ja valkosipuliperunoita. Tai pizzaa. Päälle 20v aloin rakastaa muitakin ruokia ravintolassa ja laajensin skaalaa.