Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monennelle kuulle raskaana olet ratsastanut?

26.08.2006 |

Mitään muuta haittaa, kuin riski tippumisesta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa lopettelin ratsastusta aika aikaisin koska menin tippumaan hevosen villiinnyttyä n.12vkn tienoilla...Otti päähän niin tajuttomasti. Lähinnä se etten hallinnut aikaisemmin kunnolla hevostani. Meinasin kehittää traumaa selkään nousemisesta mutta onneksi ratsastelin vielä varmaan 20vkn tietämiin asti kentällä.

Esikoisen synnyttyä painelin välittömästi kunnon ratsastustunneille ja samalla tallilla aion jatkaa varmaan 20 raskausviikkoon asti pikkukakkosen kanssa.

Oman hevosenkin kanssa on nyt selvät sävelet taas maastossakin eli tiedän ettei minua enää riepoteta kuin rukkasta!

Nyt menossa rv 14+1 ja just olin tänään ravaustunnilla. Mentiin harjoitusraviakin jonkin aikaa eikä tuntunut pahalta. Tosin minun rotuni on issikka eli selässä ei pompi niin paljon kuin isojen heppojen. Oma polleni ei ravaakaan joten tölttailemme lähinnä ja jos pappaa innostaa niin laukataan silloin tällöin=)

Katsotaan uskallanko tallilla osallistua esteiden harjoitteluun myöhemmin syksyllä...

Vierailija
2/6 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ratsastuksen heti kun sain tietää odottavani,sinänsä hyvä kun myöhemmin selvisi että odotin kaksosia. En itse halunnut ottaa mitään riskiä vaikka oli omia hevosia,eihän sitä ikinä tiedä jos vaikka kaadut hevosen kanssa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ratsastanut 6. kuulle asti, sitten tuntuu liian töyssyiseltä ja putoamisen riski on konkreettisempi kun vatsa pullottaa jo selvästi. Kevyessä istunnassa, omien tuntemusten mukaan. Synnytyksen jälkeen sit taas 2 kk kuluttua.

Vierailija
4/6 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin melkein heti, kun sain tietää raskaudestani. Neuvolassa kielsivät ratsastuksen, kun kohtu hölskyy niin paljon ravissa/laukassa, ei niinkään putoamisvaaran takia.

No, seuraavalla kerralla en meinaa lopettaa ihan yhtä aikaisin... sitten vasta kun alkaa tuntua pahalta.

Hevosen selkään nousin heti jälkitarkastuksen jälkeen kun tuli lupa lääkäriltä... :) Oisko ollut 7vk synnytyksestä?

Vierailija
5/6 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tosiaan hyvin yksilöllistä tämä...itse ratsastin omalla hepalla 7.:lle kuulle asti. Vieraan hevosen selkään en enää mennyt 4.:nnen kuun jälkeen, mutta koin oman hevoseni niin varmaksi että menimme rauhallisia lenkkejä vielä pitkälle raskauteen. Minulla oli kyllä ilmeisesti poikkeuksellisen helppo raskaus (ensimmäiset supistukset tuli vasta kun synnytys alkoi) mutta meilä taas neuvolalääkäri sanoi, että rauhallinen ratsastus omalla tutulla ja turvallisella hevosella auttaa pitämään lantionpohjan lihakset kunnossa synnytystä ajatellen.

Suurimmat miinukset ratsastuksesta tuli siitä että piti poiketa lenkeillä aina pissalle puskaan. :-) Kokoamistyöskentelyt ym sellaiset kävivät jossain vaiheessa itselleni liian rankoiksi, niinpä kävin plajon esim vaan käyntilenkeillä. Jossain vaiheessa selkään meneminenkin alkoi olla hiukan kankeeta. :-)

Tiedän että monet pitävät sitä kamalana riskinä että ratsastaa raskaana, mutta nämä ovat hlökohtaisia valintoja ja itse taas sain pidettyä järjen päässäni kun sai tehdä ja touhuta kun en oikein ollut sitä " odottajatyyppiä" . Sitten kun maha kasvoi liian paljon jatkoin tallilla pyörimistä ja käytiin pitkillä talutuslenkeillä hevosen kanssa ja tein paljon maastakäsin työskentelyä. Juoksutin vielä pari viikkoa ennen synnytystä. Synnytyksen jälkeen meni vissiin kuukausi ja sitten nousin selkään taas.

Kuuntele omaa kroppaasi ja tee omat ratkaisusi; toiselle sopii toinen ja toiselle toinen! Mukavia raskaus- ja ratsastushetkiä!

Vierailija
6/6 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi kävin oman hevosen selässä, nyt viikkoja 31+4.

Esikoisen kanssa taisin ratsastaa viikoille 32-33, eli kaipa tässä jo viimeisiä kertoja viedään.

Meillä neuvola ja lääkärit ovat olleet sitä mieltä, että niin pitkään voi jatkaa kun hyvältä tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme