Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristityt: Mitä mieltä olette hedelmöityshoidoista?

02.01.2006 |

Meillä on koeputkilapsi ja olen kokenut lapseni suurena Jumalan lahjana vaikka tarvitsimmekin siihen lääkäreiden apua.

Mitä mieltä te muut olette? Hyväksyttekö hedelmöityshoidot avioparille? Perustelut?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa mitään kovin syvällisiä pohdintoja. Haluasin vaan tietää hyväksytkö hoidot vai pitäisikö lapsettomuudesta kärsivän parin vain rukoilla ja odottaa antaako Herra vauvan ilman hoitoja.

Vierailija
2/9 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että lääketieteen hienosti kehittyneet keinot toimisivat. Jumala toimii monella tavalla, usein ihmisten kautta. Näin uskon minä, kuten ilmeisesti sinäkin.

Ihanaa, että saitte kaipaamanne lapsen. Onnittelut siitä ja siunausta teille ja hänelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidetaanhan ihmisillä kaikenlaisia muitakin vaivoja, miksi ei siis autettaisi raskautta alkuun??

Vierailija
4/9 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen huomannut, että olen kannassani aika yksin. Minusta lapsettomuushoidot samoin kuin ehkäisy ovat puuttumista asioihin, jotka eivät ihmiselle kuulu.

En tietenkään tuomitse hoitoihin menijöitä, mutta itse en niihin voisi ruveta, vaikka lapsettomuudesta olenkin kärsinyt.

Vierailija
5/9 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en hyväksy hedelmöityshoitoja. olen selittänyt asian niin, ettei minun kuulu puuttua elämän luomiseen tai lopettamiseen muutoin kuin mitä on luonnollista.

maailmassa on niin paljon lapsia joilla ei ole vanhempia..jos minulle ei siis tulisi lapsia, harkitsisisin adoptiota.

Vierailija
6/9 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn hedelmoityshoidot pariskunnan omlla sukusoluilla silloin, kun kyseessä on aviopari/avopari, jotka ovat mies ja nainen.

Muita tapoja en oman maailmankuvani mukaisesti pysty näkemään oikeiksi. Todella hyvänä vaihtoehtona pidän myös adoptiota.

Vierailija
7/9 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa perustella muulla kuin sillä, että mielestäni tässäkin asiassa voidaan käyttää lääketieteen kehitystä hyväksi. Vaikka kyse ei olekaan hengenvaarallisten sairauksien hoitamisesta, niin silti en näe mitään väärää näissä hoidoissa. Kyllä Jumala siinäkin on päättämässä, vauvaa ei vain tule, jos Jumala ei sitä salli. Sama ehkäisyssä, jos Jumala katsoo parhaaksi jollekin vauvan antaa, niin se tulee ehkäisystä huolimatta...

Vierailija
8/9 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hyväksyn!

Itselläni myös pitkän hoidon jälkeen saatu tytär ja sen jälkeen kaksi lasta vielä " luomuna" ! Ilman ensimmäistä autettua meillä ei varmaan olisi näitä luomulapsiakaan!! Jumalalle kiitos kaikista kolmesta rakkaasta lapsestamme!

Ja kristilliseltä näkökannalta samaa mieltä kuin moni muukin: Jumala on antanut ihmiselle viisauden - miksei siis käyttää tätä viisautta! Toivottavasti vielä jonain päivänä tulee se viisaus parantaa esim. syöpä, ms-tauti, alzheimer jne!

Vierailija
9/9 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ystäväni ovat saaneet lapsen klinikka-inseminaatiolla, luovutetuilla sukusoluilla. Muutamat ovat myös tarvinneet koeputkihedelmöitystä (syntynyt tähän mennessä siten yksi lapsi tuttavapiiriin). Minun mielestäni näissä toimenpiteissä ei ole mitään kummallista, ne ovat lääketieteen kehittymisen mahdollistamaa toimintaa siinä kuin monet paljon monimutkaisemmat toimenpiteet kuten elinsiirrot tai keinoelimet. Jotka myös hyväksyn.

Oma lapsemme on tehty itse koti-inseminaatiolla, ystävämiehen spermalla. Kuten sovittiin, tämä homomies on lapselle isä, ja tapaa lasta vähintään kerran viikossa.

Tuntuu hassulta, jos jonkun mielestä inseminaatio *toimenpiteenä* (riippumatta siitä kuka sen kenelle tekee) on jotenkin väärin koskea se on niin epäluonnollista. Se on tavattoman yksinkertainen asia: sperman siirtäminen naisen ruumiiseen, senhän voisi periaattessa tehdä vaikka käsin, ellei siinä hukkaantuisi liikaa ' tavaraa' .

Mutta kuten sanottua ei minusta muutkaan menetelmät ole mitenkään torjuntaa herättäviä. Uskon että Jumallalla on elämän ihme hallussaan paljon monimutkaisemmalla ja syvällisemmällä tasolla kuin näiden hedelmöityshoitojen tasolla. Tai ehkäisyn, kuten joku mainitsi.

t. kristitty lesbo, sateenkaariperheen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan