Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lohjalaisille kysymyksiä!

26.08.2006 |

Heippa!

Ollaan muuttamassa lohjalle talvella ja olisi teille Lohjalaisille äideille pari kysymystä.

1. Millainan päiväkotitilanne Lohjalla on? Saako paikkoja helposti? Millain muuten toimii?

2. Entäs harrastusmahdollisuudet vauvan kanssa? Onko sellaista?

3. Mitenkäs neuvola? Saako hyvää palvelua?

4. Onko Lohja muuten lapsiystävällinen kaupunki?

Kiitos, jos viitsitte vastata. Itselläni ei paljon tietoa Lohjasta ole.

pesukarhu ja poika 4kk

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesukarhu83:

Heippa!

Ollaan muuttamassa lohjalle talvella ja olisi teille Lohjalaisille äideille pari kysymystä.

1. Millainan päiväkotitilanne Lohjalla on? Saako paikkoja helposti? Millain muuten toimii?

En osaa päiväkotitilanteesta sanoa muuta kuin kuulopuhetta. Pienille, elikkä alle 3v kuulemma hankala saada. Itse en vielä toistaiseksi ole edes hakenut, kun teen töitä kotoa käsin.

2. Entäs harrastusmahdollisuudet vauvan kanssa? Onko sellaista?

Vauvauinnissa me ollaan käyty, lisäksi on muskareita. Leikkipuistoja on (ainakin Virkkalassa) ihan mukavasti joten kavereita lja muita äitejä löytyy.

3. Mitenkäs neuvola? Saako hyvää palvelua?

Henk.koht. en ole pitänyt omasta neuvolastani/neuvolatädistä (mitään tietoa ei saa irti...), mutta kuulemma vaihtelee TOSI paljon Lohjan eri neuvoloissa.

4. Onko Lohja muuten lapsiystävällinen kaupunki?

Kai Lohja ihan lapsiystävällinen on, riippuu minnepäin Lohjaa muutatte? Itse siis asustellaan Virkkalassa.

Kiitos, jos viitsitte vastata. Itselläni ei paljon tietoa Lohjasta ole.

pesukarhu ja poika 4kk

terveisin

tuiskuneiti79 + poika 11,5 kk

Vierailija
2/7 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en muuten itsekkään ole alkuperäinen lohjalainen, asustellut täällä seitsemisen vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä olisin kiinnostunut kuulemaan lisää tulevasta kotikaupungistamme. Eli edelleen Lohjalaisia huhuilen.

pesukarhu

Vierailija
4/7 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. päiväkotitilaanteesta ei ole tietoa

2. vauvaharrastuksia on ainakin päivisin. Jumppaa, perhekerhoa, MLL:n kahviloita, muskaria. Iltaisin ei taida tällä hetkellä olla mitään, vauvauinti viikonloppuisin.

3. Neuvola-asiat on varmaan aina henkilökohtaisia, toinen tykkää toinen ei. Itse olen ollut tyytyväinen.

4. Omasta mielestäni on lapsiystävällinen pieni kaupunki. Väkiluku on ollut kasvussa, joten se tuo aina näitä ongelmia, että koulujen ja päiväkotien tilat ei riitä, mutta onko tilanne sitten huonompi kuin muissa etelä-suomen pikkukaupungeissa? Ei tietoa.

Tietenkään ei kaikkia mahdollisuuksia mitä isoissa kaupungeissa, mutta itse ainakin tykkään kun luonto on lähellä ja välimatkat lyhyitä.

Vierailija
5/7 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan n. vuoden vanhoja lohjalaisia, täällä syrjäkylällä asustellaan. Naapurikunnasta ollaan kyllä kotoisin, että joku kuva asioista.

Ph-paikat on ehkä vähän kiven alla, ainakin tässä Mäntynummen palvelualueella (johon kuuluu mm. lapsiperhevaltainen Muijala). Lohjalla on musta aika paljon yksityisiä pph, kunnallisia vähemmän. Lohjahan maksaa Lohja-lisää, tosin vain hoitolisää saaville (näin viimeeksi kun tarkistin, ei meillä vielä ajankohtaista).

Harrasteita on musta tosi kivasti, vähän alueesta riippuen neuvolan kerhoa, MLL, muskarit, jumpat, nää mitä edelläkin mainittiin.

Tuohon lapsiystävällisyyteen en kauheesti osaa kommentoida, ei mitään negatiivista tule mieleen.

Meillä on ihana terkka neuvolassa, mut onkin ilmeisesti kys. neuvolan " paras" . Eli riippuu hlö:stä. Ja aktiivinen neuvola muutenkin tää Mäntynummi, mun mielestä.

Kysy tarkemmin, jos joku vielä kiinnostaa... En nyt tähän hätää keksi muuta. Ai niin, jos lisää lapsia on tulossa, niin LAS on huippupaikka synnyttää!

Vierailija
6/7 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi synnäri mua on juu mietityttänykkin. Ei nyt oo ajankohtaista, mutta tulevaisuudessa. Tykkäsin kättäristä ja ajttelin sinne mennä uudestaan synnyttämään, jo meille vaan lisää lapsia suodaan. Täytyy sit miettiä, jos Lohja on hyvä paikka, ehkä valitsenkin sen.

Vierailija
7/7 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireessä juuri ennen nukkumaan menoa kirjoitin edellisen viestin.