Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi anorektikot on usein persoja karkille?

Vierailija
07.08.2014 |

Ja kuitenkin laihoja. Kuntoilevat mässäilyn jälkeen hulluna?

Lähipiirissäni on elämän aikana ollut monia anorektikkoja ja kaikki ovat olleet sairaalloisia karkin syöjiä ja yrittäneet myös salailla tätä. Jotenkin myös ristiriitaista.

Olin myös joskus pikkukaupan kassana ja sieltä muistan pari selvästi anorektikkotyttöä, jotka kävivät usein ostamassa järkyttäviä määriä karkkia. Välillä taas ostokset oli linjaa; jäävuorisalaattia ja ananasta tai rasvatonta, vitaminoitua erikoisjogurttia.

Kuuluuko tuo sairaudekuvaan vai onko vain sattumaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän voimakas nälkä ajaa himoitsemaan jotain, mistä saa nopeasti ja helposti imeytyvää energiaa.

Vierailija
2/4 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 01:53"]

Kyllähän voimakas nälkä ajaa himoitsemaan jotain, mistä saa nopeasti ja helposti imeytyvää energiaa.

[/quote]

Anorektikolle nälkä on eräänlainen voitto ja positiivinen asia. Tavoiteltava olotila, joten ei päde tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 02:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 01:53"]

[/quote]

Anorektikolle nälkä on eräänlainen voitto ja positiivinen asia. Tavoiteltava olotila, joten ei päde tähän.

[/quote]

Kun on pitkään todella vähillä kaloreilla on aivan järjetön sokerinhimo. Nälkä on tavoiteltavaa, mutta anorektikotkin syövät joskus, muutoin kuolee. Ahmimisen jälkeen oksennetaan, aika harva on "puhdas" anorektikko, menee välillä bulimiaksi.

Vierailija
4/4 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kuten ylempänä mainittiin niin siinä voi olla monenlaista sairautta mukana. Anorektikot saattavat harrastaa ahmimista ja oksentelua. Jotkut vain maistavat ruokaa ja sylkevät Sen sitten pois.. Itse en harrastanut anoreksia aikoina kumpaakaan vaan olin "puhdas" anorektikko.