Miksi syömishäiriöisillä on aina pitkähihainen tai neule päällä
Peitelläänkö sillä laihoja käsivarsia vai paleleeko laihoja niin kovasti kuumassakin?
Kommentit (38)
Mulla oli molemmat..
Ystävät kyllä sano että luut törrötti ennenkuin jouduin letkuruokintaan, että ei se neule mitenkään "peittänyt" kummosesti..
Suuret neuleet peittivät ällöttävän vartaloni. Vain minä tiesin, että olen kyllä menossa oikeaan suuntaan ja kaikki varmasti muuttuu paremmaksi kunhan vain laihdun.
Tuolloin painoin 42 kiloa.
Kylmyys. Kun lämpömittari näyttää 30 astetta lämmintä ja aurinko paahtaa niskaan. Et tunne vapaitasi tai käsiäsi, koska ne ovat kylmästä tunnottomat. Ahdistaa, masentaa ja haluaisit vain johonkin lämpimään paikkaan, missä kukaan ei näkisi.
Fiilis on vähän sama kuin jos istuisit tunnin verran kalseassa huoneessa niin, että kylmyys pureutuisi luihin ja ytimiin asti. Paitsi että se tulee sisältäpäin, etkä voi tehdä asialle mitään.
Se on pelottavaa.
Molemmat pitivät omalla kohdalla paikkansa silloin kun sairastin anoreksiaa. Puin ylleni mahdollisimman paljon vaatteita, jotta näyttäisin muiden silmissä normaalikokoiselta. Palelu on myös olennaista.. Kesähelteet eivät tuntuneet missään kun kyllä oli luissa ja ytimissä asti. Istuin usein kuumassa saunassa ylälauteilla neuletakki päällä lämmittelemässä.. Letkuissa myös ollut.
Siis kylmä luissa ja ytimissä, ei kyllä.
t. 10
Minä palelin helvetisti ja en kehdannut paljastaa itseäni. Häpesin itseäni.
Syömishäiriö ei ole yhtä kuin anoreksia tai laihuus.
Palelee. Ja palelee muuten pahasti, koska kropalla ei yksinkertaisesti riitä energiaa lämpimänä pitämiseen.
Miksi piti nostaa? Eikös tässä aika moni ole jo kertonut syyn?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:02"]
Miksi piti nostaa? Eikös tässä aika moni ole jo kertonut syyn?
[/quote]Ja mitenköhän se sun persettäs kutittelee?
Jos sä oot liian laiha, niin sua palelee aina... pitää olla pikkusen pläski.
Palelee hirveesti ja kädet on täynnä arpia
[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 14:10"]
Ja jälleen piti nostaa? Onko täällä joku, joka haluaa käyttäytyä kuin syömishäiriöinen?
[/quote]
Jos sinä olet siitä parantunut, joku muu ehkä ei ole, ja siksi kysellään.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 23:49"]
Ensimmäinen on oikea vastaus
[/quote]
Ei kun se on suonensisäisiä huumeita käyttävien syy pitää pitkähihaista helteelläkin.Jos on vääristynyt ruumiinkuva(näkee itsensä lihavana vaikka on laiha on luuranko),ei silloin tietenkään oeittele laihuuttaan,eihän sairas tiedosta koko asiaa.Veikkaan jälkimmäistä,sairaanloisen laihat palelevat muita helpommin.
Mulla ainakin oli vaan helvetin kylmä, vuodenajasta riippumatta. Olin ylpeä luistani. T. BMI 14 aikanaan.