Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syömishäiriöisillä on aina pitkähihainen tai neule päällä

Vierailija
06.08.2014 |

Peitelläänkö sillä laihoja käsivarsia vai paleleeko laihoja niin kovasti kuumassakin?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole muutenkaan kovin ulospäinsuuntautuneita. Ehkä eivät halua huomiota?

Vierailija
2/38 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomio, syömishäiriöitä on muitakin kuin anoreksia.

Eikunainiin, se onkin prinsessatauti ja ihan omassa luokassaan kaikkiin muihin syömishäiriöihin verrattuna...

Vierailija
5/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jälleen piti nostaa? Onko täällä joku, joka haluaa käyttäytyä kuin syömishäiriöinen?

Vierailija
6/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat syömishäiriöisellä laihaa anorektikko, niin häntä palelee koko ajan. Verrattomasti tavallisempi syömishäiriö eli lihava ahmija taas on päinvastainen tapaus, tarkenee t-paidassa talvellakin.

Vierailija
7/38 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 01:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:20"]Molemmat pitivät omalla kohdalla paikkansa silloin kun sairastin anoreksiaa. Puin ylleni mahdollisimman paljon vaatteita, jotta näyttäisin muiden silmissä normaalikokoiselta. Palelu on myös olennaista.. Kesähelteet eivät tuntuneet missään kun kyllä oli luissa ja ytimissä asti. Istuin usein kuumassa saunassa ylälauteilla neuletakki päällä lämmittelemässä.. Letkuissa myös ollut.

[/quote]

Jännää että puit neuleen näyttääksesi muiden silmissä normaalikokoiselta...

Minulle tuo "normaalikokoinen" olisi ollut pahinta mitä kuulla voi...

nro 8

[/quote]

Monet kommentoivat kauhistellen laihtumistani (olin alaikäinen ja asuin kotona) ja erityisesti pahalta tuntui silloin äitini huoli heräsi ja alkoi seurata syömisiäni. Minua vahdittiin ja vessassa ollessa kuunneltiin oksentelenko. Tarkoitukseni oli salata laihuus, koska pelkäsin joutuvani hoitoon tms. asian vuoksi. Ja tietysti mitä siihen pukeutumiseen tulee, niin "normaalikokoiselta" näyttäminen kotona helpotti syömistilannetta --> mitä "normaalimmalta" näytin, sitä vähemmän kotona seurattiin syömisiäni. Pahalta se kyllä tuntui jos joku kehui minun näyttävän hyvältä (lue: anorektikon ajattelumallilla läskiltä). Muualla ollessani halusin pukeutua niin, että laihuus näkyi. Sairasta, tiedän..

Vierailija
8/38 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:20"]Molemmat pitivät omalla kohdalla paikkansa silloin kun sairastin anoreksiaa. Puin ylleni mahdollisimman paljon vaatteita, jotta näyttäisin muiden silmissä normaalikokoiselta. Palelu on myös olennaista.. Kesähelteet eivät tuntuneet missään kun kyllä oli luissa ja ytimissä asti. Istuin usein kuumassa saunassa ylälauteilla neuletakki päällä lämmittelemässä.. Letkuissa myös ollut.

[/quote]

Jännää että puit neuleen näyttääksesi muiden silmissä normaalikokoiselta...

Minulle tuo "normaalikokoinen" olisi ollut pahinta mitä kuulla voi...

nro 8

Vierailija
9/38 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivarret oli niin ohuet, herättivät liikaa huomiota.

Vierailija
10/38 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut peittelevät sitä ihon nukkaa ja muita sairauden tunnusmerkkejä, jotkut viiltelyjälkiä. Jotkut yrittävät esim. punnitukseen mennessä saada vaatteilla normaalimpaa ulkonäköä ja tietysti lisäpainoa.

Mutta yhtä anoreksiaan liittyvää pukeutumisilmiötä minä en ihan täysin ymmärrä: Hello Kitty -vaatteet. Onko se siihen lapsuuteen tai pienuuteen haluamiseen liittyvää vai joku muu trendi.

Vierailija
11/38 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 01:12"]

Mutta yhtä anoreksiaan liittyvää pukeutumisilmiötä minä en ihan täysin ymmärrä: Hello Kitty -vaatteet. Onko se siihen lapsuuteen tai pienuuteen haluamiseen liittyvää vai joku muu trendi.

[/quote]

Syömishäiriöön liittyy usein myös ihan henkinen taantuminen "pikkutytöksi" joka on osittain selitettävissä fysiologisestikin mm. hormonitasojen laskulla ja yleisellä nälkiintymistilalla. Syömishäiriöosastolla monella nuorella aikuisellakin on sänky täynnä pehmoleluja, pukeutuvat ja käyttäytyvät ikäistään paljon nuoremmin jne. 

Vierailija
12/38 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

peitellään viiltelyarpia?

Vierailija
13/38 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aina niin kylmä & paljon viiltelyarpia käsissä. Oli lihava olo ja tuntui että kaikki katsoivat "läskejäni". :(

Vierailija
14/38 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelin helteelläkin.

Vierailija
15/38 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelti vaikka oli +25c

Vierailija
16/38 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelti vaikka oli +25c

Vierailija
17/38 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen on oikea vastaus

Vierailija
18/38 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halunnut että "läskit" näkyivät.

T. Pahimmillani 170cm/39kg olin onneksi hoidossa

Vierailija
19/38 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin ja kyllä mulla oli kylmä

Vierailija
20/38 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat pitää paikkansa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän