Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitävätkö suomalaiset heimostereotypiat paikkaansa?

Vierailija
06.08.2014 |

Tuli tuosta kainuulaisketjusta mieleeni, että listataanpa suomalaisten "heimojen" tyypillisiä piirteitä.

Itse olen huomannut, että:

-aika monet karjalaiset ihan oikeastikin ovat välittömiä ja suulaita,

-kainuulaiset tosiaan ovat kivikasvoisia,

-tamperelaiset ovat epäluuloisia ja teeskentelevät vaatimatonta, mutta ovat humoristisia,

-turkulaiset ovat varautuneita ja kylmäkiskoisia,

-pohjalaiset ovat ylpeitä, optimistisia ja "suuruudenhulluja" sekä pitävät sanansa,

-savolaiset monesti puhuvat toista mitä tarkoittavat

Jne.

Pinotaan stereotypiat ja mietitään, onko niissä perää. :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/18 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjalaiset osuu. Liian perinteissä kiinniolevia kyllä ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohojanmaalaiset ovat jäykkiä ja eivät kannusta savolaisia tai karjalaisia. Varsinaissuomalaiset tykittää kovimmin! ;-)

Vierailija
4/18 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kainuulaiset ovat kyllä kivikasvoja.

Vierailija
5/18 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upitan

Vierailija
6/18 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainuulaiset ovat isomunaisia.

Vierailija
7/18 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/18 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelaissterotypia tosiaan myös pitää paikkansa. Ja se huumori kohdistuu itseen. Riskinottoa vältetään.

hämäläiset todella ovat hitaita. Sanon tämän ihmisenä jonka lähes kaikki sukulaiset ovst Hämeestä ja loppujenkin nimi on Hämäläinen. Puheenparsikin on sellainen, että kolmen sanan lause kesää puolitoista minuuttia ja ennen seuraavan alkua kuluu taas puolitoista minuuttia. Tyhmiä eivät silti ole, mutta niiiiiiiiiiin hitaita.

Vierailija
9/18 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/18 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-savolaisten ja etelä-pohjalaisten kohdalla ainakin huonot mielikuvat vastaavat todellisuutta. Tietenkin on poikkeuksia mutta ei ne jutut ole tyhjästä syntyneet.

Vierailija
11/18 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vartti hämäläinen ja asunut Hämeessä koko tähänastisen elämäni ja olen sitä mieltä että hämäläiset on ihan ihme porukkaa, "geneettisesti puhtaat hämäläiset" ovat saatananmoisia töhöjä jotka ei tajua mitään eivätkä saa aikaseksi mitään ja ovat typeriä idiootteja. Ovat myös tarvittaessa erittäin vittumaisia ja kateellisia. Paskapuheet levitetään joka paikkaan valonnopeudella jos vaikka koulussa tapahtuu jotain joidenkin ihmisten välillä esim. turpaan veto, niin samana päivänä kuulee ties mitä tarinoita ja kylillä huudellaan kilometrin päästä solvauksia ym. paskaa vielä vuosien päästä. Onneksi truu hämäläiset ovat kohta sukupuutossa ja tilalla jotain toivottavasti fiksumpaa porukkaa. Ei ole pahempaa kohtaloa ihmisellä kuin syntyä hämäläiseksi. Hämäläinen keskustelukulttuuri on parhaimmillaan sitä että jäädään keskelle tietä tai kaupan ovien eteen tukkeeksi höpöttään kaverille.

Ettei menisi pelkäksi jaskanpauheeksi ja haukkumiseksi niin olen tavannut paljon mukavia hämäläisiä jotka on hauskoja ja fiksuja. Monet muualta muuttaneet on hämäläisempiä kuin hämäläiset ite.

Lappilaisille on kellonajat tuntemattomia ja yleensä ollaan vähintään 15min myähäsä. Ne muutamat merilappilaiset mitä tunnen on ihan mukavia ja rentoja tyyppejä. Olen kuullut kyllä aika paljon negatiivista lapin junteista ja varmasti suurin osa totta.

Pohjalaiset(kaikki) siis ei helevetti en jaksa kertoa. Helvetin rumia melkein kaikki ja ei paljoa ole positivista sanottavaa.

Karjalaiset on kieroja savolaisia x10.

Kainuulaiset naiset on liikenneministereitä suhteellisuuden tajultaan(sitä ei ole). Mukavia ihmisiä olen tavannut pääosin. Huono itsetunto aika yleinen vaiva sielläpäin.

Savolaiset syö nauloja ja paskantaa ruuveja :D Niin kieroja ovat, perusnegatiivisuus ja kaiken jyräävä kateus on yleistä siellä ja paskaa puhutaan muista aina kun mahdollista. No ei sentään kaikki ole sellaisia.

Keskisomaliset on on savolaisten ja hämäläisten hybridi eli vähä-älysiä höpöttäjiä. Älkää ikinä ostako autoa keskisuomalaiselta autoliikkeeltä, 99% varmuudella kusetetaan, ihme tarinoita kuullut niistä.

Turkulaisista ei paljoa kokemusta mutta turku on paska mesta siitä huolimatta.

Hurrit on ihan juntteja niinkuin kaikki muutkin vaikka jotkut yrittävät uskotella jotain muuta.

Mitä hittoa mä kirjottelen johonkin vauvafoorumille tähän aikaan illasta, taidan olla jotain edellämainituista.

Vierailija
12/18 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/18 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 08:08"]Tamperelaissterotypia tosiaan myös pitää paikkansa. Ja se huumori kohdistuu itseen. Riskinottoa vältetään.

hämäläiset todella ovat hitaita. Sanon tämän ihmisenä jonka lähes kaikki sukulaiset ovst Hämeestä ja loppujenkin nimi on Hämäläinen. Puheenparsikin on sellainen, että kolmen sanan lause kesää puolitoista minuuttia ja ennen seuraavan alkua kuluu taas puolitoista minuuttia. Tyhmiä eivät silti ole, mutta niiiiiiiiiiin hitaita.
[/quote]

"Hämäläinen" ei itse asiassa ole hämäläinen sukunimi, vaan yleisempi muissa maakunnissa. Sukunimen ovat alunperin saaneet ne, jotka ovat alueelle vaeltaneet Hämeen suunnalta. Samalla tavalla esim. Karjalainen on yleinen mm. Savossa ja vaikka Savolainen Karjalassa.

Vierailija
14/18 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta sekoittumista on tapahtunut paljon viime vuosikymmeninä

Vierailija
15/18 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-suomalaiset ovat yleensä pitkiä ja laihoja, ruotsalaisen näköisiä.

Vierailija
16/18 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanotut karjalaiset on oikeasti eteläsavolaisia niin kuin vanhoissa asiakirjoissa olikin, ennen kuin jatkosodan jälkeen raja pantiin kiinni ja oikeat karjalaiset joutuivat evakkoon pitkin Suomea ja . eteläkarjalaiset "savolaiset "omivat muka iloisen karjalaisuuden imagon itselleen joka ei pidä lainkaan paikkansa. Tämä tarina on tosi.

Vierailija
17/18 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohjalainen ja pohjalaisluonnehdinta pitää mielestäni paikkansa. Turkulaisista en kyllä saanut ollenkaan varautunutta tai kylmäkiskoista kuvaa, kun asuin siellä kymmenisen vuotta. Oli oikein mukavaa porukkaa!

Vierailija
18/18 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämäläiset on hitaita ainakin lämpenemään uusille ihmisille, muusta hitaudesta en sitten osaa sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän