Mitä kaikkea teinit vaatii?
Toisessa ketjussa puhutaan tietokoneista ja älypuhelimista. Mitä kaikkea teidän teinit haluavat? Mietin vaan, kun oma on 11-vuotias, että mitä on tulossa vielä. Osaan alkaa sit jo säästää rahaa :D
Kommentit (12)
tytöt: uuden puhelimen (jatkuvaa), uusia vaatteita (koko ajan), laukkuja, meikkejä, mäkkäriin syömään kavereiden kanssa, oman tietskarin, kielimatkalle Englantiin, lukioissa vanhojen tanssit (puku, ruiskurusketus, kynnet, ripsien pidennykset, kampaus..), tanssitunnit..
Mulla on kaksi.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 17:18"]
tytöt: uuden puhelimen (jatkuvaa), uusia vaatteita (koko ajan), laukkuja, meikkejä, mäkkäriin syömään kavereiden kanssa, oman tietskarin, kielimatkalle Englantiin, lukioissa vanhojen tanssit (puku, ruiskurusketus, kynnet, ripsien pidennykset, kampaus..), tanssitunnit..
Mulla on kaksi.
[/quote]
joo, tästä unohtui vielä mopokortti & skoba :-).
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 17:18"]
Mulla on kaksi.
[/quote]
joo, tästä unohtui vielä mopokortti & skoba :-).
[/quote]
Teillä sitten sama "kiva" meininki kuin meilläkin. T. 14v tytön äiti tuossa aiemmin :)
Eipä tuo 16 vaadi juuri mitään. Pöytäkone, läppäri ja älypuhelin (12 vee lähtien) on ostettu ihan tarpeeseen. Vaatteita haluaa niin harvoin, että mielelläni ostan kohtuudella merkkivaatteita. Mielestäni esim. Converset on ihan perustossut. Käyttörahaa annan 50 e kuukaudessa ja siitä jää välillä säästöönkin :)
Eniten toivovat rahaa vaatteisiin ja uusia kännyköitä pitää aina vuoden, parin välein ruinata. Ja monta vuotta ovat mua yrittäneet suostutella viemään heidät Lontooseen että pääsevät Primarkkiin shoppailemaan.
Eivätpä vielä tiedä että tämä mamma varas liput ja syyslomalla lähtään sinne :)
Ja siis minulla tytöt 17, 15 ja 12
Meillä 14-v täyttävä poika ja on ilmoittanut, ettei halua omaa tietokonetta. Perheen yhteistä käyttää kerran parissa kuussa. Kotoa löytyy tabletti, ei käytä sitäkään paitsi joskus matkoilla. Vaatteet menee mitä ostan, ostan kyllä muodin mukaisia vaatteita. Ainoa mitä koskaan on halunnut ja toivonut on pelit, levyt ja kirjat. Kännykät menee rikki ja hajoaa, sille ei mitään mahda, mutta niitäkään ei toivo. Oli enemmän kuin tyytyväinen, kun ostin "hajoamattoman" Samsungin kännykän.
Itse olen kyllä päättänyt, että tottakai tietokone tulee, kun menee lukioon. Jos sitä siellä siis tarvitsee, niinkuin luulen. Mopoa eikä mopokorttia ei halua, on ilmoittanut, että mieluummin sitten oikea ajokortti.
Vertailun vuoksi meillä on 10-vuotias tyttö joka on aivan erilainen..
Kaikkea voi vaatia, mut vanhemmat päättävät mitä hankitaan.
kännyköitä tulee hajoamaan useampi. oma tietokone viimeistään yläasteen jälkeen. jos kuuntelee musiikkia niin ipod/mp3 sillä nykykännyköistä loppuu heti akku musiikkia kuunnellessa. jos poika, paljon pelejä (ihan perus on 70e kpl) ja jos tyttö, paljon vaatteita.
tablettia tai merkkilaukkuja en ostaisi vaikka kuinka vaatisi. ylläolevat ovat minusta kohtuullusia.
Meillä 14v tyttö. Vaatteita ja taas vaatteita. Napskoru, lisää reikiä korviin, ripsienpidennykset, geelikynnet, hiusten raidoitus, ja lisää shoppailurahaa. Yritän olla jämäkkä ja pakkokin kun ei ole rahaa. Aikamoista taistelua on. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 17:13"]Meillä 14v tyttö. Vaatteita ja taas vaatteita. Napskoru, lisää reikiä korviin, ripsienpidennykset, geelikynnet, hiusten raidoitus, ja lisää shoppailurahaa. Yritän olla jämäkkä ja pakkokin kun ei ole rahaa. Aikamoista taistelua on. Huoh.
[/quote]
kännykät ja ipadin unohdin.
Ei mun teini ole vaatinut mitään, on kyllä halunnut, kännykän sai kytkykaupalla, tietokoneen tilasin hobbarilta osamaksulla, ja skootteriin säästi lahjarahoja pitkään, ja isovanhemmat avustivat loput. Onneksi tytär ei ole piitannut koskaan mistään merkkivaatteista tai laukuista ja kengistä, oli kiitollinen kun naapurin tytön vanhoja sai säkillisen, niistä valkkasi mieluisimmat, loput vietiin jonnekin kirppikselle.
Ja meillä 14-v. poika. Koulussa sanottiin, että olisi hyvä jos lapsella olisi oma tablettitietokone, jotta voi päivittäin käydä Wilmassa ja tehdä tehtäviä. Lukiolaisella olisi hyvä olla oma läppäri tai pöytäkone. Ja meidän poika haluaa Jopon, mikään muu ei kelpaa. Omilla rahoillaan osti älypuhelimen jossa on aika iso näyttö. Vaatteista ei ole kovin tarkka, ainakaan vielä. Peleihin menee rahaa jonkinverran.