Kaunis 30-v aktiivista elämää elävä nainen, joka asuu vanhempiensa kanssa. Mikä vika naisessa on?
Kuulostaa melko erikoiselta, että tuon ikäinen haluaa asua kotonaan. Työssäkäyvä, kaunis, hoikka, paljon harrastava nainen. Sinkku on.
Mikä vika naisessa on, kun asuu vanhempiensa kanssa. Itse en olisi pystynyt, vaikka minulla on kivat, fiksut, ihanat vanhemmat. Joitakin maalaispoikamiehiä tunnen, jotka eivät lähde lapsuudenkodistaan, mutta heillä on selityksenä, että viljelevät sitä maatilaa, jolla asuvat.
Kommentit (68)
Kotona asuvat aikuiset ovat kaikki mielisairaita k___päitä
Asuin kotona päälle 30v ja ostin sitten käteisellä asunnon. Lähdin niin sanotusti korkealta pesästä kuin albatrossi. Osa tykkää pudota alaoksasta mutaiseen maahan, oma on valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tilaa, niin miksi ei. Itse voisin vastaavassa tilanteessa asua noin, jos olisi omat tilat ruuanlaittoon ja oma kylppäri, mutta pelkästään huoneessa en jaksaisi. Oma poika kyllä haluaa asua omassa yksiössään, vaikka asuu samassa kaupungissa ja hänellä on terveysongelmia, tarvitsee välillä apua, lievästi vammainen mutta oikeustoimikelpoinen ja järkevä päätöksissään. Ehkä kyseessä on vain säästösyyt, ja ehkä hän jää siihen sitten kun vanhemmat eivät enää halua asua. Onko kyseessä ainoa lapsi ja okt? Avun tarve ei muuten aina näy päälle päin eikä kaikkia asioita kerrota edse kaikista läheisimmille, vaikka moni niin luulee.
Ei ole jäämässä siihen asumaan vanhempien jälkeen eikä ole ainoa lapsi. Omakotitalo on kyllä. Avun tarvetta vanhemmilla ei ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että Suomessa ihmetellään että mitä vikaa, vaikka suurimmassa osassa maailmaa ihan arkea että asutaan vanhempien luona kunnnes mennään naimisiin. Ei tarvi siis olla mitään vikaa, vaan sen luontoinen ihminen ettei kauheasti kaipaa täyttä yksityisyyttä joten rahan säästö siellä asumisesta tuntuu hyvältä ajatukselta. Kertoo että on varmasti rauhallinen ja melko todennäköisesti introverttii ihminen, koska muunlaiset usein kaipaa sitä omaa kämppää että voi bilettää, kutsua omia vieraita tai mies/naisystäviä yöksi tms.
Ei ole rauhallinen eikä introvertti ihminen, vaan täysin päinvastoin. On erittäin aktiivinen ja sosiaalinen, harrastaa paljon ja järjestää paljon monenlaista toisille. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaivaat tällä ap päätäsi? Ei vaan pitäisi noin paljon kiinnostaa. Ihmisten elämässä on kaikenlaista mitä ei ulospäin jaksa avata. Ja mistä hitosta sinä TIEDÄT että nämä vanhemmat eivät kaipaa jotain apua? Älä ole ole röyhkeä ja nuuskiva. Keskity omaan elämään.
Minä tiedän, että vanhemmat eivät tarvitse apua. Ja minä tässä nimenomaan keskityn omaan elämääni. Tämä tapaus ja nämä asiat tulivat vastaan minun omassa elämässäni puuttuen minun omaan elämääni. Joten minä nyt sitten keskityn tähän minun oman elämäni asiaan tänään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä mitään. Voi tietty olla ettei ole itsenäistynyt, mutta yhtä hyvin voi olla järkevää taloussuunnittelua.
jos loisiminen elämäntapana on järkevää taloussuunnittelua elämän neljännellä vuosikymmenellä niin peli on menetetty :)
Kateus, tuo ehtymätön luonnonvara. :D Mä asuin 24v asti kotona, kävin töissä ja säästin rahaa. Mulla oli jo 25 vuotiaana oma asunto ison kaupungin keskustassa.
Ja vanhemmat siis kannusti tähän "loisimiseen" ihan itse.
Mikä kateus? Itselläni olisi jäänyt iso osa opiskelijaelämästä elämättä, jos olisin asunut kotona lukion jälkeen.
Sinusta naisessa ei siis olisi vikaa, jos olisi ruma ja lihava ja asuisi vanhempien luona? Vain se on ongelma, jos kaunis ja hoikka asuu.
Rahan säästämistä on moni ehdottanut. Se on ilman muuta yksi mahdollisuus. Osan säästöstä syö se, että vanhempien luota on pidempi työmatka. Ja toinen pointti on siinä, että meidän kaupungissa on halvat asunnot ja halvat vuokrat, joten vanhempien luona asumisesta kertyvä säästö ei ole suuren suuri verrattuna vuokranmaksuun. Parhaimmillaan menee melko tasan nykyisten, suurempien bensakulujen kanssa.
Joku ehdotti, että elää mukavaa elämää. Ei täällä nyt oikein sen parempaa vaihtoehtoa ole tullut.
Minun silmään tuo vain on kovin epäitsenäistä. Halusin vain kokeilla millaisia mielikuvia muille tuollaisesta tulee. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaivaat tällä ap päätäsi? Ei vaan pitäisi noin paljon kiinnostaa. Ihmisten elämässä on kaikenlaista mitä ei ulospäin jaksa avata. Ja mistä hitosta sinä TIEDÄT että nämä vanhemmat eivät kaipaa jotain apua? Älä ole ole röyhkeä ja nuuskiva. Keskity omaan elämään.
Minä tiedän, että vanhemmat eivät tarvitse apua. Ja minä tässä nimenomaan keskityn omaan elämääni. Tämä tapaus ja nämä asiat tulivat vastaan minun omassa elämässäni puuttuen minun omaan elämääni. Joten minä nyt sitten keskityn tähän minun oman elämäni asiaan tänään. Ap
Miten toisen ihmisen asumisjärjestely vaikuttaa sinun elämääsi? Vai antoiko nainen pakit, kun pyrit yökylään?
Veikkaan vakavaa mielenterveyden ongelmaa, vanhempien pitää vahtia koko ajan. Yritä saada selville, onko sillä vahva lääkitys, haistele hengitystä ja tutki käsilaukku sillä aikaa kun menee vessaan. Joka tapauksessa, aistin vakavan vaaran.
Maalla ihan normimeno, että asutaan samassa talossa/pihapiirissä kaikki sukupolvet.
Muutaman vuoden päästä voi vähemmän yllättäen ostaa oman asunnon ilman että joutuu ottamaan asuntolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta naisessa ei siis olisi vikaa, jos olisi ruma ja lihava ja asuisi vanhempien luona? Vain se on ongelma, jos kaunis ja hoikka asuu.
Tuli näköjään vedettyä tähän nuo sinkkuusasiat mukaan, vaikka ne eivät olleet edes keskustelunaiheena. Mieheni nimittäin ihmetteli, mitä vikaa siinä naisessa on, kun on kaunis, hoikka, aktiivinen ja sosiaalinen ja on aina ollut sinkku. Ja minä nyt sitten nappasin tuon mieheni lausahduksen "mitä vikaa" tähän asumisasiaan, niin tuli vahingossa samalla nuo sinkkukuvailut aloitukseen, vaikka se ei nyt ollut keskustelun aiheena. Ap
Eihän tuossa kysytty sinkkuudesta, vaan ulkonäöstä. Onko sinusta siis nainen täydellinen, jos asuu vanhempien luona rumana ja läskinä, mutta viallinen jos tekee niin kauniina ja hoikkana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli näköjään vedettyä tähän nuo sinkkuusasiat mukaan, vaikka ne eivät olleet edes keskustelunaiheena. Mieheni nimittäin ihmetteli, mitä vikaa siinä naisessa on, kun on kaunis, hoikka, aktiivinen ja sosiaalinen ja on aina ollut sinkku. Ja minä nyt sitten nappasin tuon mieheni lausahduksen "mitä vikaa" tähän asumisasiaan, niin tuli vahingossa samalla nuo sinkkukuvailut aloitukseen, vaikka se ei nyt ollut keskustelun aiheena. Ap
Eihän tuossa kysytty sinkkuudesta, vaan ulkonäöstä. Onko sinusta siis nainen täydellinen, jos asuu vanhempien luona rumana ja läskinä, mutta viallinen jos tekee niin kauniina ja hoikkana?
Aloituksessa oli mainittu sinkkuus ja ulkonäkö. Kuten sanoin, niin ne olivat aloituksessa vääristä syistä, eikä liittyneet asumiseen mitenkään. Olen pahoillani epäselvästä tekstistäni. Ap
Kylläpä sinä tunnut tietävän paljon tämän toisen ihmisen tilanteesta...
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa viaa ole mutta ilmeisesti ei kovia haluja perustaa omaa perhettä sitten?
Perheen perustaminen on täysin yliarvostettua.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä sinä tunnut tietävän paljon tämän toisen ihmisen tilanteesta...
Vanha kunnon kyylämamma liikkeellä. Ihme, ettei sekin ollut tiedossa, millaisia pikkuhousuja tuo nainen käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Naiselle tämä on sallittua. Miehelle ei.
Täysin omaa kuvitelmaasi. On paljon miehiä, jotka asuvat vanhempiensa luona. Tiedän itsekin muutaman.
Miksi pitäisi ”itsenäistyä”?