Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirena-kierukka ja tiputteluvuoto, kokemuksia

Vierailija
06.08.2014 |

Ikää minulla on 45 ja ja viime syykuussa polyypin poiston yhteydessä asennettiin ensimmäisen kerran Mirena-kierukka. Minulla on aina ollut hyvin runsaat vuodot.Polyypin poiston yhteydessä (kohdun tähystys) otettiin koepala ja kaikki ok. Samoin papa-kokeessa kaikki ok. Alun jatkuvan tiputtelun jälkeen kevät meni hyvin ja muutaman kuukauden ajan kuukautiset olivat tosi niukat ja kestivät vain muutaman päivään. Nyt taas kuukautiset ovat olleet runsaahkot ja kestäneet monta päivää. Nyt oli muutama välipäivä ja vuodot alkoivat taas. Eli viimeisen 17 päivän aikana minulla on ollut kuukautiset 13 päivää. Johtuukohan tämä kierukasta ja voiko se vieläkin "etsiä paikkaansa". Vai pitäisikö tässä jo luovuttaa kun asennuksesta on jo 10-11 kk? Onko muilla kokemuksia tästä kierukasta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/9 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut Mirena 5vuotta ja alkuvuotojen jälkeen ei ole ollut kerrassaan mitään vuotoja, ei edes valkovuotoja. Vuodot loppuivat ihan 4-5 viikossa. Juuri kävin lääkärillä, että tarviiko vaihtaa uuteen, niin lääkäri sanoi, että vuoden päästä vasta, ehkäisyteho kyllä säilyy.

Sinuna ottaisin yhteyttä lääkäriin. Mulla on kyllä ollut aina ihan normaali tai jopa niukempi vuoto eli en tiedä mikä on sitten tilanne, jos on kuin sinä, eli normaalisti runsaat vuodot. Varaa aika gynelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Onko muilla kokemuksia?

ap

Vierailija
4/9 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputteli kokoajan puolivuotta sitten poistatin sen.

Vierailija
5/9 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut pian 5 vuotta. Kuukautiset olivat todella runsaat ennen kierukan laittamista, ja kestivät myös pitkään. Kierukka hieman hillitsi vuotoa, ja kuukautiset lyhenivät parilla päivällä. Välivuotoja ei ole ollut ikinä.

Vierailija
6/9 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kahteen kertaan koittanut, ekalla kerralla 6kk ja tokalla vuoden. Molemmilla kerroilla kuukautiset muuttui kolmen viikon mittaisiksi, välissä 1 kuiva viikko. Ei toimi mulla, tai siis toimii, liiankin hyvin =(

Vierailija
7/9 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan se kunnolla paikoillaan? Minulla on ollut Mirena vuosia ja vuodot ovat aivan mitättömät

Vierailija
8/9 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tiputtelua oli melkein vuoden, sen jälkeen ei mitään.

Vierailija
9/9 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään Jorviin, jossa Mirena asennettiin. Juttelin hoitajan kanssa ja hän vielä soitti takaisin juteltuaan lääkärin kanssa. Ei pidetty kovin vakavana, voi olla hetkellinen hormonihäiriö tai sitten liittyy jotenkin ikään (ilmeisesti vaihdevuosiin). Itse olen jotenkin niin hermoheikko. Aina kun jotain poikkeavaa pelkään pahinta...toisaalta koepala otettu vajaa vuosi sitten, samoin papa-koe. Ja molemmat puhtaita. Pitäisiköhän vielä mennä yksityiselle ultraan? Tiputtelu siis jatkuu. Lievempänä, mutta jatkuu kuitenkin.

Ap