Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroaisitteko tavallisen elämän takia?

Vierailija
27.07.2021 |

En halua asuntolainoja, autolainoja enkä asua pienessä murjussa kaukana kaikesta. Elämän ei tarvitse olla pelkkää juhlaa ja ruusuilla tanssimista, mutta tavallinen elämä ei ole minua varten. Vihkivalat on luvattu ja sormukset vaihdettu koko seurakunnan läsnäollessa, mutta pikku hiljaa alkaa veetutuksen kyntävä siemen rakoilemaan suhdetta. Meillä ei ole lainoja eikä rahavaikeuksia mutta en vaan halua elää taviselämää rivarissa. Haluan hienoja juttuja ja uusia kokemuksia. Häämatkakin on tekemättä koronan takia ja matkakassan rahat on käyttämättä. Mies on ehdottanut että tehtäisiin yhdessä jotain ikimuistoista matkarahoilla ja loput säästettäisiin, mutta en innostu kylpylämatkoista ja mies tietää sen. Mies ehdotti että mentäisiin kotimassa kohteeseen missä on molemmille jotain kivaa yhdessä että erikseen, mutta kun ei täällä ole mitään luksusta. Mies tekee kaikkensa ostelemalla lahjoja ja laittaa kapuloita rattaisiin jos budjetit meinaa paukkua ylitse. Sehän ei haittaa mutta olen kyllästynyt tavalliseen elämään. Anoppi ihmettelee miksi en enää lähde miehen vanhempien luokse ja olen etäinen. Ärsyttää vaan kahvin ja pullan mässytys jossain perähikiällä vaikken tätä päin naamaa sanokaan.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa vaan, lottovoitto miehellesi kun pääsee valittajasta eroon.

Pakko kompata tätä kirjottajaa. Mies haluaa selkeästi pariskunnalle paremman tulevaisuuden säästämällä ja vaimo haluaa hetikaikkitännenyt.

Olette ap liian erilaisia. Ehkä on parempi että eroatte ja sä elät yli varojesi ja velkaannut mielitekojesi takia kun haluat simuiloida instaelämää ja mies löytää rinnalleen naisen joka jakaa paremmin hänen arvonsa. Lopputuloksena sulla ei ole mitään ja mies on vaurastunut pitkäjänteisesti maltilla. Sitten miehellä on varaa matkustaa pääomatuloilla kun sä syöt kynsiä jossain yksiössä.

Viisas puoliso yhdistää resurssinsa puolisonsa kanssa jotta matka päämäärään nopeutuu. Sä olet tuolla matkalla vain jarruna.

Vierailija
62/67 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, viestisi ovat hieman ristiriidassa, huomasitko?

Haluat ison, paremman talon isolla, aidatulla pihalla, mutta yleensä sellaisen hankkimiseen vaaditaan se asuntolaina. Oliko ideasi, että miehesi hankkii sen luksustönön ihan itse? On toki suuri ero, että puhutaanko nyt kodista Espoon Westendissä vai pikkupitäjässä keskellä ei mitään.

Silti, harva meistä kuluttaa näinä aikoina luksukseen ajattelematta yhtikäs mitään, mitä huominen tuo tullessaan. Oletko pohtinut, että mitä teet, jos korona vie teidän kummankin työt? Heitätkö miehen pihalle ja isket oman Stefun?

Ymmärrän hyvin, että arjessa kaivataan luksustakin, mutta jos se on elämäsi pääasia, olet pulassa tulevaisuudessa. Suurin osa elämästä kun on sitä tasaista arkea. Jos elät pelkällä kuohuviinillä, se kostautuu kyllä. 

Jos on tarpeeksi rahaa voi talon ostaa ilman lainaa. Miehelle olen sanonut että haluan asua ulkomailla, vuokralla tai omassa mutta ilman lainaa. Ei tarvitse pohtia tuollaisia kun on mies vierellä jota ei heilauta koronat. En ole miestä heittämässä pihalle enkä tarvitse Stefuja, kun oma osaa käsitellä rahaa ja myös tienata. Haluan arkeen luksusta juuri nyt kun olen kyllästynyt rämpimään pohjamudissa. En ole juoppo joten en elä pelkällä kuoharilla. Ap

Haluaisit, että mies ostaa tai vuokraa teille asunnon, niinkö? Ei kai sinua mikään muuten estäisi lähtemästä ulkomaille. "Ei tarvitse pohtia tuollaisia kun on mies vierellä jota ei heilauta koronat. En ole miestä heittämässä pihalle enkä tarvitse Stefuja, kun oma osaa käsitellä rahaa ja myös tienata."

Jospa miehesi ei vaan satu olemaan kiinnostunut ulkomailla asumisesta? Etsi joku, joka on kiinnostunut tai tienaa itse ja lakkaa haaveilemasta miehesi rahoista.

Mies haluaa säästöön enemään rahaa, että on turvallisempaa ja ulkomaille ei vielä halua koronan takia. On pohdittu mikä asumismuoto on parempi ja anoppi sekä mies itse sanovat että kannattaa käyttää rahat viisaasti että saadaan yhteinen molempia miellyttävä koti. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, siis mitä ihmettä?! Ehkä sä oot vaan niitä tyyppejä, jotka ei kestä suhdetta enää alkuhuuman jälkeen? Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä yli kymmenen vuotta. Arvaappa montako kertaa me oltais erottu, jos oltais erottu toisen nyppiessä mieltä. No monta! Ja oikeastaan se veetutus toisesta ei välttämättä johdu edes siitä toisesta, vaan ihan itsestä. Yritäppä nyt keksiä itelles jotain, ettei ärsyttäis niin paljon. Jos haluut luxusta, säästä rahaa ja tee luxusmatka.

Meillä on rakkautta ja huumaa edelleen mutta en siedä tavallista paskaa arkea. Haluan että mies pitää vaimostaan huolen ja ostelee ihania yllätyslahjoja, vaikka kukkiakin ja niin mies tekeekin mutta haluaa katsella rauhassa uutta yhteistä kotia ja anoppi on mukana puuhassa "pojalleni sopii tämä asunto jne". Huoh ja taas juodaan kahvia pullan kanssa.. Olen sanonut miehelle minkälaisen talon ja kodin haluan mutta mies hidastelee kun nykyisessä ei ole mitään vikaa. Ap

Lopeta nyt niiden harlekiinien lukeminen

Vierailija
64/67 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa vaan, lottovoitto miehellesi kun pääsee valittajasta eroon.

Pakko kompata tätä kirjottajaa. Mies haluaa selkeästi pariskunnalle paremman tulevaisuuden säästämällä ja vaimo haluaa hetikaikkitännenyt.

Olette ap liian erilaisia. Ehkä on parempi että eroatte ja sä elät yli varojesi ja velkaannut mielitekojesi takia kun haluat simuiloida instaelämää ja mies löytää rinnalleen naisen joka jakaa paremmin hänen arvonsa. Lopputuloksena sulla ei ole mitään ja mies on vaurastunut pitkäjänteisesti maltilla. Sitten miehellä on varaa matkustaa pääomatuloilla kun sä syöt kynsiä jossain yksiössä.

Viisas puoliso yhdistää resurssinsa puolisonsa kanssa jotta matka päämäärään nopeutuu. Sä olet tuolla matkalla vain jarruna.

En ole miehen rahoja tuhlaamassa ja mies omasta tahdostaan ostaa lahjoja jotta piristyisin. Lahjat on ajatuksella ja rakkaudella hankittu. En käytä instaa eikä mieskään, että leveillä ei tarvitse. En halua yksiöön jossa olen koko lapsuuteni köyhänä kasvanut. Mies ehdotti yhteistä kotimaan lomaa kun nyt ei uskalla lähteä häämatkalle ulkomaille. Ap

Vierailija
65/67 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aloituksesta tulee mieleen kaverini, joka halusi erota kymmenen vuoden jälkeen. Mies oli yrittäjä, teki miljoonia, kaikki oli viimeisen päälle luksusta, rahaatuli ja virtasi…. Mutta mies oli koko ajan töissä, matkusti, lomatkin puhui puhelimessa. Heidän riidan aihe oli se, että kaveri alkoi haluanaan tavallista elämää.

Vierailija
66/67 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroaisi mutta puhuisin miehen kanssa ja yrittäisin keksiä keinoja miten lisätä yhteistä onnea.

Vierailija
67/67 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?