Miksi mies ei sano rakastavansa?
Tiedän, että suomalaiset miehet ovat juroja. Juu. Mutta ihmettelen, ettei mies sano koskaan rakastavansa. Tai sanoi se kerran vuonna 2012 kauheassa krapulassa. Tässä välissä on menty naimisiinkin niin ettei tarvinnut maagisia sanoja sanoa. Hmm.
Kommentit (19)
Oletko sanonut, että haluaisit kuulla? Kaikille ei ole niin helppoa sanoa tuollaisia asioita ääneen.
Eräs mies puolinen on kertonut vaimolleen, että se on kerran sanottu ja hän kyllä ilmoittaa, jos asia muuttuu. Ja heistä muuten näkee kauas, että heillä menee hyvin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:38"]
Oletko sanonut, että haluaisit kuulla? Kaikille ei ole niin helppoa sanoa tuollaisia asioita ääneen.
[/quote]
Miehet on hyviä sanomaan sen minkä nainen haluaan kuulla, mutta ei sitä mitä he eivät halua kuulla.
Rakkaus on tekoja, ei sanoja. Mutta jos sua häiritsee, ota asia esiin. Jotkut ihmiset (kuten minä) ei osaa sanoa sitä.
On tuhansia pareja, joista molemmat osapuolet sanoo että rakastaa, vaikka oikeasti niin ei lähellekään olisi.
Sanat on vain sanoja, mutta pienet arkiset teot ratkaisee. Hyvällä itsetunnolla varustettu ei tarvitse toisen sanoa pönkittääkseen itseään.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:38"]Eräs mies puolinen on kertonut vaimolleen, että se on kerran sanottu ja hän kyllä ilmoittaa, jos asia muuttuu. Ja heistä muuten näkee kauas, että heillä menee hyvin.
[/quote]
Yök
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:42"]Sanat on vain sanoja, mutta pienet arkiset teot ratkaisee. Hyvällä itsetunnolla varustettu ei tarvitse toisen sanoa pönkittääkseen itseään.
[/quote]
Puhuminen ja sanominen ovat myös tekoja...
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:40"]
Rakkaus on tekoja, ei sanoja. Mutta jos sua häiritsee, ota asia esiin. Jotkut ihmiset (kuten minä) ei osaa sanoa sitä.
On tuhansia pareja, joista molemmat osapuolet sanoo että rakastaa, vaikka oikeasti niin ei lähellekään olisi.
[/quote]
Aina tuo sama sanonta. Myös sanat on tekoja. Sanojen puuttuminen on tekojen puuttumista. Jos ei osaa sanoa, pitää opetella. Toisen ajatuksia ei voi lukea kristallipallosta, siksi on pakko opetella puhumaan tunteistaan, jos aikoo onnistua parisuhteessa.
Myös tuota tarinaa aina kerrotaan, että "mies on kerran sanonut, ja lupasi ilmoittaa, jos asia muuttuu".
Itse en enää ikinä halua olla suhteessa, jossa tunteita ei ilmaista myös sanoin, muiden tekojen ohella.
Kyllä miehet puhuvat tunteistaan ja sanovat rakastavansa jos asia on niin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:40"]
[/quote]
Aina tuo sama sanonta. Myös sanat on tekoja. Sanojen puuttuminen on tekojen puuttumista. Jos ei osaa sanoa, pitää opetella. Toisen ajatuksia ei voi lukea kristallipallosta, siksi on pakko opetella puhumaan tunteistaan, jos aikoo onnistua parisuhteessa.
Myös tuota tarinaa aina kerrotaan, että "mies on kerran sanonut, ja lupasi ilmoittaa, jos asia muuttuu".
Itse en enää ikinä halua olla suhteessa, jossa tunteita ei ilmaista myös sanoin, muiden tekojen ohella.
[/quote]
Niin hyvin sanottu!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:42"]
Sanat on vain sanoja, mutta pienet arkiset teot ratkaisee. Hyvällä itsetunnolla varustettu ei tarvitse toisen sanoa pönkittääkseen itseään.
[/quote]
Aivan omituinen ja katkeran kuuloinen kommentti. Pönkittääkseen itseään? Jos haluan kuulla helliä sanoja elämäni tärkeimmältä ihmiseltä, miten se on itsen pönkittämistä? Näinkö kylmä on maailma, ettei saisi hellää rakkautta ja hyvänä pitämistä (vaikka sanoilla) toivoa edes puolisoltaan :O
Valitettavasti parisuhteeseen ei aina liity suuri rakkaus.
Moni vain ajautuu suhteeseen ja jää siihen kun parempaakaan ei saa. Tässä ei ole mitään hävettävää, todellakin ilmiömäisen suuri osa suhteista on tällaisia. Tällaisessakin suhteessa välillä puhutaan tykkäämisestä ja rakastamisesta, vaikka se ehkä itsestäkin kuulostaa kornilta, koska olo ei ole erityisen rakastunut. Silti etenkin naiset ajattelevat kuitenkin, että kyllä tää varmaan on rakkautta, musta vaan ei tunnu siltä mutta se on varmaan mun vika. Suhde voi jatkua ikuisuuksiin tämän itsepetoksen ansiosta. Ei se edes välttämättä ole paha asia.
Kännissä moni mieskin kehtaa sanoa, että rakastaa. Ei se silti rakkautta ole. PIkemminkin tottumusta ja sitä että hyväksyy tilanteen vaikka ei siihen absoluuttisen tyytyväinen ole.
Sitten on asia erikseen ne suhteet, joissa todella ollaan rakastuneita. Voin vakuuttaa, että silloin se tulee sanottua niin sanoin kuin tuntein. Välimallin suhteissa ei olla niin rakastuneita mutta älytään sanoa niin ääneen välillä, jotta sopu säilyy eikä tarvitse katsoa totuutta silmiin. Huonoimmassa tapauksessa toinen on niin tyhmä, ettei tajua, että välillä tosiaan kannattaa vlijellä valkoisia valheita. Olet naimisissa tuollaisen pöhköfantin kanssa. Todennäköisesti hän on vihainen siitä, ettei ole saanut arvolleen sopivaa seuraa ja kostaa sen panttaamalla rakastamisen ääneen sanomista. Tuo on vääränlaista rehellisyyttä. Satuttaa sua varmasti.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:44"]
[/quote]
[/quote]
Toisen erilaisuutta pitää myös tukea ja ymmärtää. Parisuhteessa pitää toki puhua. Esim. ap miehelleen tästä mistä hän teki aloituksen ilman syyttelyä ja sitä pahimman martyyrin roolia sitten jeesuksen. Etkö sä enää rakasta muaaa...nyyh
Jos sanat eivät tule luonnostaan ne menettää merkityksen. Mieheni kanssa tiedämme, miltä näyttää onnelinen ja rakastunut, ei siihen sanoja tarvitse vaikka meidän on helppo puhuakin. Harvemmin tosin tunteista kun on niin paljon muutakin maan ja taivaan välillä, kuin kliseee rakkaus.
Eikö riitä, että tietää mitä se rakkaus ei ainakaa ole.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:52"] Huonoimmassa tapauksessa toinen on niin tyhmä, ettei tajua, että välillä tosiaan kannattaa vlijellä valkoisia valheita. Olet naimisissa tuollaisen pöhköfantin kanssa. Todennäköisesti hän on vihainen siitä, ettei ole saanut arvolleen sopivaa seuraa ja kostaa sen panttaamalla rakastamisen ääneen sanomista. Tuo on vääränlaista rehellisyyttä. Satuttaa sua varmasti.
Tämä on varmasti aika lähellä mun tapausta. Mies on yltiörehellinen, eikä siksi esim. koskaan kehu ulkonäköäni tai muutakaan. (Joskus on sanonut, että olen ihan nätti silloin kun olen nukkunut ja syönyt hyvin. Siis normaalisti en. Heh.) ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 13:44"]
[/quote]
[/quote]
Siksihän minä tuohon laitoinkin, että jos häiritsee niin ottaa asian esille. Tuskin mies tässä on mikään ajatustenlukija ap:llä.
Ei kaikki miehet osaa sanoa tunteitaan. Osoittaako teoilla/ jollain muulla sua rakastavansa? Jos ei niin ehkä teidän kannattaisi puhua millä pohjalla suhteenne on. :) -Roosa
Kun ei rakasta