Mitä kättä pitempää teillä on tunkeilijoiden varalle?
Kommentit (56)
Kengät ja lelut. Varas kompastuu niihin ja sotkeutuu imurin letkuun.
Sig Sauer, Sako ja joku vanha piekkari.
Meillä on 3 pitkää miekkaa. Tosin en ollut ajatellut käyttää niitä mihinkään, sillä en todellakaan uskaltaisi.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:43"]
Minulla on vasara.
[/quote]
Minulla ei ole neurooseja tunkeilijoista. Hyvin on riittänyt.
[/quote]
Siinä vaiheessa, kun tunkeilija on oikeasti yrittänyt kotiisi ja poliisilla on kestänyt kaksi tuntia saapua paikalle, saatat muuttaa mieltäsi.
[/quote]
Kun kotiisi tunkeutuu joku tosimielellä, niin siinä ei vasarasta ole unenpöpperöisenä mitään apua. Keskiverto AV-mamma ei osaa käyttää "kättäpidempää" sellaisessa tilanteessa.
[/quote]
Kuka sanoi minun olevan nainen tai että puolustaudun vasaralla? Sinusta on siis parempi mennä kontalleen perse paljaana ja tarjota itseään raiskaajalle?
[/quote]
Hämmentävää, että joku oikeasti elää tuollaisessa pelossa, jossa valmistautuu jollain astalolla kotiinsa tunkeutuvaa raiskaajaa vastaan.
Auton alle jää päivittäin moniverroin väkeä, verrattuna kotonaan tunkeilijan toimesta raiskatuksi joutuneita. Nekin marginaalitapaukset lienevät jotain puolituttuja ryyppäys/huumeporukoiden toilailuja.
[/quote]
Tuo raiskaus oli vain kärjistetty esimerkki, olen mies enkä pelkää sellaista.
Vastauksestasi paistaa läpi, ettet ole koskaan joutunut puolustamaan itseäsi kodissasi. Kuvittelet naiivisti, että poliisi rientää auttamaan sinua hetkessä, kun joku tunkeutuu asuntoosi. Voin kertoa, että kun joudut siihen tilanteeseen, jossa joudut puolustamaan itseäsi omassa kodissasi ulkopuolista tunkeutujaa vastaan ja poliisia ei näy vielä 60 minuuttia 112-soiton jälkeenkään, luottamus virkavaltaan romahtaa ja silmät aukeavat.
Minusta ei ole käsittämätöntä, että kaltaisiasi pumpulissa kasvaneita naiiveja tapauksia on olemassa, mutta toisin kuin sinä, minä tiedän nykyään, että voi tulla tilanne, jossa ainoa asia, joka pelastaa terveytesi tai jopa henkesi, on jokin puolustusväline.
Siinä vaiheessa on ihan turhaa itkeä "byäääh, mutku mulla on oikeus!", kun se mielenterveysongelmainen, piripää tai murtomies täysin yllättäen pyrkii asuntoosi sisään.
[/quote]
Kuinka suuri prosentti ihmisistä on joutunut puolustamaan itseään omassa kodissaan ylipäätään? Aika pieni, väittäisin.
Enkä kuvittele liikoja poliisin avusta. Asumme niin syrjässä ja yksin, että tulipalon sattuessa palokunnallekaan ei jäisi muuta kuin jälkisammutus.
Itsekin olen mies. Asekaapissa on muutama ysimillinen ja haulikko, mutta en silti kaappia ja kaapin avainta pidä sänkymme vieressä. Tai lippaita täysinä asekaapissa. Aseeni ovat puhtaasti harrastuksia varten hankittu. Kaksi isoa, iltapäivälehdistön propagandan mukaan agressiivista, koiraakin löytyy, mutta ei niitäkään ole hankittu kodin suojelemiseksi.
En ole koskaan osannut pelätä varjoja ja kulkea olkani yli vilkuillen. Kun pitää sosiaalisen tuttavapiirinsä tolkullisena, niin riski on häviävän pieni, että kukaan kotona ollessasi sinne väkisin tunkeutuu. Ainakaan niin, että joudut käsikähmään. Tulitaistelusta puhumattakaan.
Isäni on opettanut minulle, että on jalkojen vika jos naama kärsii. Turha lähteä omaisuutta puolustamaan väkivallalla. Henki ja terveys on toki eri asia, mutta normikansalaisen tuurilla uhka on häviävän pieni.
Olispa kehitelty vaikka sellainen suojus, jonka voi asettaa ikkunan ja oven eteen ja josta paukahtaa tarvittaessa useampia nyrkkeilyhanskoilla varustettuja teräskäsiä, jotka iskevät monta sataa kertaa minuutissa tarpeellisella voimalla.
Pesäpallomaila, onneksi ei ole tullut käyttöä.
Löytyy kaikenlaista tylppää ja terävää.
Pumppuhaulikollakin saa hiukan aikaiseksi... :)
Yksi hiippari yritti sisälle (exän poika). Olin vastassa pesäpallomailan kanssa ja annoin ystävällisen mutta totuudenmukaisen neuvon, että jos meinaa omin jaloin ulos päästä, niin kannattaa lähteä heti.
Sain sakot laittomasta uhkauksesta.
Tämä keskustelu on hitusen auttanut lievittämään pelkojani. Olen siis kolmekymppinen nainen ja teinistä saakka pelännyt juuri sitä, että joku (mies,raiskari,tappaja) tunkeutuu kotiimme kun olen yksin. Ja tämä tietysti tapahtuu pimeään aikaan.
Tiedän, että pelkoni on jokseenkin "turha" - tuommoista kuitenkin taitaa tapahtua erittäin harvoin, kun en huonoissa porukoussa liiku ja talokin on ihan naapureiden vieressä. Silti sitä joskus tuppaa pelottamaan pimeällä yksin ollessa :-) Ehkä minunkin pitäisi hankkia joku pippurisumute yms?
Muistan, että löysin äitini huoneesta todella lyhyen kumisen violetin pesäpallomailan pienenä ja kun kysyin mikä se on niin hän sanoi, että maila siltä varalta jos varkaita tulee. Otti sen heti pois kädestäni ja pisti pois enkä ole sen jälkeen nähnyt sitä. Nyt kun aikuisena miettii niin taisi olla dildo kyseessä.
Oven pielessä naulassa pitkä sateenvarjo.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:43"]
Minulla on vasara.
[/quote]
Minulla ei ole neurooseja tunkeilijoista. Hyvin on riittänyt.
[/quote]
Siinä vaiheessa, kun tunkeilija on oikeasti yrittänyt kotiisi ja poliisilla on kestänyt kaksi tuntia saapua paikalle, saatat muuttaa mieltäsi.
[/quote]
Kun kotiisi tunkeutuu joku tosimielellä, niin siinä ei vasarasta ole unenpöpperöisenä mitään apua. Keskiverto AV-mamma ei osaa käyttää "kättäpidempää" sellaisessa tilanteessa.
[/quote]
Kuka sanoi minun olevan nainen tai että puolustaudun vasaralla? Sinusta on siis parempi mennä kontalleen perse paljaana ja tarjota itseään raiskaajalle?
[/quote]
Hämmentävää, että joku oikeasti elää tuollaisessa pelossa, jossa valmistautuu jollain astalolla kotiinsa tunkeutuvaa raiskaajaa vastaan.
Auton alle jää päivittäin moniverroin väkeä, verrattuna kotonaan tunkeilijan toimesta raiskatuksi joutuneita. Nekin marginaalitapaukset lienevät jotain puolituttuja ryyppäys/huumeporukoiden toilailuja.
[/quote]
Kuljetko myös sammumassa syrjäisiin puistoihin keskellä pimeintä yötä minihame korviin vedettynä ja itket sitten, miten sairaita sellaiset ihmiset ovat, jotka välttävät tuollaisia asioita raiskauksen ehkäisemiseksi?