Mitä kättä pitempää teillä on tunkeilijoiden varalle?
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:43"]
Minulla on vasara.
[/quote]
Minulla ei ole neurooseja tunkeilijoista. Hyvin on riittänyt.
[/quote]
Siinä vaiheessa, kun tunkeilija on oikeasti yrittänyt kotiisi ja poliisilla on kestänyt kaksi tuntia saapua paikalle, saatat muuttaa mieltäsi.
[/quote]
Kun kotiisi tunkeutuu joku tosimielellä, niin siinä ei vasarasta ole unenpöpperöisenä mitään apua. Keskiverto AV-mamma ei osaa käyttää "kättäpidempää" sellaisessa tilanteessa.
Mulla on pesäpallomaila sängynviereisessä kaapissa.
Eihän rikoksen uhriksi joutumista pidä pelätä eikä siihen varautua, vaan rikosta yksinkertaisesti ei saa tehdä.
Näinhän se logiikka menee kun joku erehtyy puhumaan raiskauksien välttämisestä.
Mies, 16v poika ja bichon havanese. Pesäpallomaila on eteisessä valmiina käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:43"]
Minulla on vasara.
[/quote]
[/quote]
Siinä vaiheessa, kun tunkeilija on oikeasti yrittänyt kotiisi ja poliisilla on kestänyt kaksi tuntia saapua paikalle, saatat muuttaa mieltäsi.
[/quote]
Kun kotiisi tunkeutuu joku tosimielellä, niin siinä ei vasarasta ole unenpöpperöisenä mitään apua. Keskiverto AV-mamma ei osaa käyttää "kättäpidempää" sellaisessa tilanteessa.
[/quote]
Kuka sanoi minun olevan nainen tai että puolustaudun vasaralla? Sinusta on siis parempi mennä kontalleen perse paljaana ja tarjota itseään raiskaajalle?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:31"]
Minulla on vasara.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuka sanoi minun olevan nainen tai että puolustaudun vasaralla? Sinusta on siis parempi mennä kontalleen perse paljaana ja tarjota itseään raiskaajalle?
[/quote]
Hämmentävää, että joku oikeasti elää tuollaisessa pelossa, jossa valmistautuu jollain astalolla kotiinsa tunkeutuvaa raiskaajaa vastaan.
Auton alle jää päivittäin moniverroin väkeä, verrattuna kotonaan tunkeilijan toimesta raiskatuksi joutuneita. Nekin marginaalitapaukset lienevät jotain puolituttuja ryyppäys/huumeporukoiden toilailuja.
Miehen virittelemä paksu maakaapelinpätkä (on kuin poliisin pamppu tms). Sen lisäksi pistooli ja kivääri.
Pelottaa vaan kun tuo mies on joskus aika kiivasluontoinen että se voisi oikeasti käyttää jotain noista tunkeilijaa vastaan. Nykyiseen asuntoomme ei ole ollut mitään murtoja, mutta kauan sitten asuimme kerrostalossa joku yritti murtautua autoomme ja mies äkkäsi sen. Poliisijuttu siitä tuli, mies möyhensi sen verran voroa että joutui esitutkintaan liiallisesta voimankäytöstä mutta syyttäjä jätti sitten syyttämättä.
Olihan se hyvä nähdä että mies pystyy suojelemaan perhettään hädän hetkellä mutta en oikein pitänyt hänen siitä kuinka hän retuutti ja hakkasi sitä tyyppiä enkä erityisesti siitä jälkiuhosta "seuraava päätyy raadoksi mettään eikä kukaan tiedä mitään"-tyyliin.
Ja ennen kuin kukaan kysyy, vastaan jo nyt: Ei, hän ei ole koskaan lyönyt tai edes uhannut minua väkivallalla. Kaksi kertaa olen kiukuspäissäni käynyt häneen käsiksi mutta ne oli suhteen alkuaikoinamme kun itsekin olin aika kuumapää *nolo*
Saha, vasara,ruuvimeisseli , pippurisuihke, veitsi.
Iskällä on pesäpallomaila makkarissa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:53"]
Miehen virittelemä paksu maakaapelinpätkä (on kuin poliisin pamppu tms). Sen lisäksi pistooli ja kivääri.
Pelottaa vaan kun tuo mies on joskus aika kiivasluontoinen että se voisi oikeasti käyttää jotain noista tunkeilijaa vastaan. Nykyiseen asuntoomme ei ole ollut mitään murtoja, mutta kauan sitten asuimme kerrostalossa joku yritti murtautua autoomme ja mies äkkäsi sen. Poliisijuttu siitä tuli, mies möyhensi sen verran voroa että joutui esitutkintaan liiallisesta voimankäytöstä mutta syyttäjä jätti sitten syyttämättä.
Olihan se hyvä nähdä että mies pystyy suojelemaan perhettään hädän hetkellä mutta en oikein pitänyt hänen siitä kuinka hän retuutti ja hakkasi sitä tyyppiä enkä erityisesti siitä jälkiuhosta "seuraava päätyy raadoksi mettään eikä kukaan tiedä mitään"-tyyliin.
Ja ennen kuin kukaan kysyy, vastaan jo nyt: Ei, hän ei ole koskaan lyönyt tai edes uhannut minua väkivallalla. Kaksi kertaa olen kiukuspäissäni käynyt häneen käsiksi mutta ne oli suhteen alkuaikoinamme kun itsekin olin aika kuumapää *nolo*
[/quote]
Tämä möyhennys on varmasti tapahtunut vanhan aselain aikana? Nykyään lähtee luvat samantien jos tuollaista väkivaltaista hätävarjelun liioittelua harrastaa.
Ei ole mitään erikoista vaikka mies on poliisilaitoksella töissä, virka-asettakin pitää töissä. En mä oikein osaa kuvitella minkälainen tilanne olisi että pitäisi alkaa sen tunkeutujan kanssa käsirysyyn, mä luulen että kun meikäläinen kaikessa 133kg alastomassa komeudessaan tuolta makkarista nousisi ylös, ja vorot näkisi pimeässä sen valkoisena hohtavan olemukseni, niin lähtisivät hyvin äkkiä ihan vapaaehtoisesti :) Jos mies on kotona, niin mies tietysti hoitaa tilanteen.
Suomessa ei saa puollustautua. Laki on rikollisen puolella, itse olet käräjillä ja maksat kipukorvauksia jos roiston päälle käyt.
Miekka. Enkä edes laske leikkiä.
No joo, en tuota oikeasti yrittäisi käyttää :D Pääsinpähän vain kerrankin vastaamaan jotain siistiä.
Asun kerrostalossa ja pidän oven lukossa. Murtautuminen kerrostaloasuntoon on erittäin harvinaista.
- Käyttämällä takalukitusta ja varmuuslukkoa samaan aikaan murtosuoja kerrostaloasunnossa on lähes sata prosenttia.
http://www.ts.fi/teemat/koti+ja+asuminen/1074000930/VARO+VOROA
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:46"]
Minulla on vasara.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hämmentävää, että joku oikeasti elää tuollaisessa pelossa, jossa valmistautuu jollain astalolla kotiinsa tunkeutuvaa raiskaajaa vastaan.
Auton alle jää päivittäin moniverroin väkeä, verrattuna kotonaan tunkeilijan toimesta raiskatuksi joutuneita. Nekin marginaalitapaukset lienevät jotain puolituttuja ryyppäys/huumeporukoiden toilailuja.
[/quote]
Tuo raiskaus oli vain kärjistetty esimerkki, olen mies enkä pelkää sellaista.
Vastauksestasi paistaa läpi, ettet ole koskaan joutunut puolustamaan itseäsi kodissasi. Kuvittelet naiivisti, että poliisi rientää auttamaan sinua hetkessä, kun joku tunkeutuu asuntoosi. Voin kertoa, että kun joudut siihen tilanteeseen, jossa joudut puolustamaan itseäsi omassa kodissasi ulkopuolista tunkeutujaa vastaan ja poliisia ei näy vielä 60 minuuttia 112-soiton jälkeenkään, luottamus virkavaltaan romahtaa ja silmät aukeavat.
Minusta ei ole käsittämätöntä, että kaltaisiasi pumpulissa kasvaneita naiiveja tapauksia on olemassa, mutta toisin kuin sinä, minä tiedän nykyään, että voi tulla tilanne, jossa ainoa asia, joka pelastaa terveytesi tai jopa henkesi, on jokin puolustusväline.
Siinä vaiheessa on ihan turhaa itkeä "byäääh, mutku mulla on oikeus!", kun se mielenterveysongelmainen, piripää tai murtomies täysin yllättäen pyrkii asuntoosi sisään.
Pihassa Ferrari sekä iso maasturi ja ulko ovessa kuva pitbullista. Suomeks sanottuna sen verran pitkä peeenis, että varkaat kääntyy pois.
Minulla on liekkipieru ladattuna.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:43"]
Minulla on vasara.
[/quote]
[/quote]
Siis varo vähän: mielenterveyspalvelut ajetaan alas, tukia leikataan ja samalla poliiseja on aina vain vähemmän ja pitemmän matkan takana.