Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurituskielto on syy lasten levottomuuteen.

Vierailija
06.08.2014 |

Siis että mua ottaa pattiin joka kerta kun joku saa paskahalavauksen kun vanhempi vaikkapa tukistaa tai antaa lapsellee luunappeja!
Ei se ole pahoinpitelyä, se on kasvatusta!

Kun lasta ei enää uskalleta kurittaa, tulokset näkyvät luokissa (kyllä, olen opettaja): aikuisia ei kunnioiteta, sisällä istutaan pipo päässä, haistatellaan ja huoritellaan - siis tehdään ihan mitä halutaan, koska jokainen murkkuikäinen tietää, etteivät aikuiset voi tehdä mitään.

Maksaisin mitä vain, että saisin lyödä näitä nykyhäirikköjä viivottimella joko persuksille tai sormille. Tämä on mennyt aivan liian pitkällä tämä kersojen paapominen.

Ja joo, ahdistaa kun maanantaina alkaa koulu.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No fyysinen puuttuminenhan on oma juttunsa, enkä sitä kommentoi, mutta kun nykyään ei saa edes kieltää ja komentaa, sanallisesti rajoittaa eikä ärähtää. Ole siinä sitten 154-senttisellä varrellasi auktoriteetti nuorisolaumalle kauniisti elehtien.

Vierailija
2/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono opettaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:41"]

Olet huono opettaja.

[/quote]

Valaisetko vähän lisää? Miten opettaja on huono, jos kakaroita ei ole kasvatettu kunnioittamaan muita, eikä heitä saa edes komentaa? Äläkä lässytä auktoriteetista, vaan ihan tosissani kysyn. Miten sinä saisit mahdollisesti sinua isomman huligaanioppilaan kuriin?

Vierailija
4/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ihan totuus et nykyään luokat täynnä näitä kurittomia apinoita jotka häiritsevät muidenkin opetusta!

Vierailija
5/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:44"]

Olet huono opettaja.

[/quote]

Valaisetko vähän lisää? Miten opettaja on huono, jos kakaroita ei ole kasvatettu kunnioittamaan muita, eikä heitä saa edes komentaa? Äläkä lässytä auktoriteetista, vaan ihan tosissani kysyn. Miten sinä saisit mahdollisesti sinua isomman huligaanioppilaan kuriin?

[/quote]

Oletetaan, että ruumiillinen kuritus olisi sallittua. Miten ajatteli saada sen saman huligaanioppilaan kuriin ruuumiillisella kurituksella ilman, että itse saat turpiisi? Sillä huligaanioppilaita on ollut myös silloinkin kun koulussa sai karttakepistä sormille jne.

Vierailija
6/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen potkiminen ulos koulusta huonon käytöksen takia pitäisi olla helpompaa. Kävin koulut ulkomailla, omassa koulussani ei kellekään olisi tullut edes mieleen haistatella/huoritella opettajaa. Koulu-ura olisi tyssännyt siihen. Ei tarvittu uhkaa fyysisestä kurituksesta.

Vierailija
7/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa kaikki lähtee. Rajat ja rakkaus. Ei ruumiillista kuristusta. Välittäminen ja olla kiinnostunut lapsesta, kehua tarvittaessa ja arvostaa lasta. Itse annoin pojalle ohjeeksi että koulussa ei turhia höpötetä ja viitataan kun tietää ja sanoo sen kuuluvalla äänellä. Käytöshän se oli huonoin numero eli 8 joskus urheilun ja musiikin ohella. Yläasteen lopussa ei sitten ollut enää yhtään kasia.

Vierailija
8/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on idiootti. Senkun käyt kimppuun, mutta kanna vastuusi sen jälkeen ja maksa sakot. Hermoheikolle ihmiselle paras valinta ammatiksi ei ainakaan ole opettaja koulussa tai lastentarhassa.

Vierailija
9/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:44"]

Olet huono opettaja.

[/quote]

[/quote]

Oletetaan, että ruumiillinen kuritus olisi sallittua. Miten ajatteli saada sen saman huligaanioppilaan kuriin ruuumiillisella kurituksella ilman, että itse saat turpiisi? Sillä huligaanioppilaita on ollut myös silloinkin kun koulussa sai karttakepistä sormille jne.

[/quote]

Älä esitä vastakysymystä. Mä kysyin, mikä tekee opettajasta huonon, jos ei saa huonostikasvatettuja oppilaita kuriin ja miten itse toimisit. Et vastannut kysymykseeni.

Vierailija
10/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun ole ikinä tarvinnut ketään kurittaa (eikä minua kuritettu) ja olen ilmeisen pidetty opettaja. Auktoriteetti on se joka määrää

Vierailija
11/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on opettajasta paljolti kiinni saako luokan toimimaan vai ei, kokoon katsomatta. Kyllä oppettajan pitäisi osata käyttää järkeä ja psykologiaa ja selvitä täysin ilman, väkivaltaa (fyysistä tai henkistä) . "Häirikkö" oppilaat kyllä herkästi löytävät sen epävarman, jota sitten härnätään kun tiedetään ettei tarvitse opiskella kun opettaja yrittää keräillä itseään.

Ap, sinua ei ole tarkoitettu tuolle alalle.

Vierailija
12/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo päiväkodissa kysytään pieniltä " Otatko leipää? Otatko juustoa päälle? Entä kinkkua?" Pienet lapset saa päätösvallan jo hyvin varhain. Kysymisen sijaan voi antaa ruuan. Syö tai ei. Sitten isompana edelleen luullaan että maailma pyörii heidän tahdon mukaan! Ketään ei kunnioiteta tai arvosteta. Kun nämä nykyajan lapset on aikuisia, niin voi voi..

Vierailija
13/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta koitappa pitää ne ongelmateinit kurissa kun ei saa edes ääntä korottaa kun seuraavana päivänä sen kultamussukan mamma tulee vaatimaan potkuja opettajalle joka huusi luokan edessä meidän Jonttupontulle, hirveät traumat jäi. Sillä ei ole paskankaan väliä että se pikku ongelmamurkku huoritteli ja uhkaili opettajaa. Tätä se koulun käynti nykyään on.

2000 luvun alussa kun itse olin peruskoulussa niin luokallani oli poika joka kävi muihin oppilaisiin käsiksi jos hän ei saanut vastata kysymykseen tai jos opettaja kielsi häntä niin poika repi opettajaa hiuksista todella rajusti. Yhden kerran opettaja karjaisi pojalle kun varmana sattu niin helvetisti se repiminen. Seuraavana päivänä sen kersan mamma laukkas huutamaan opettajalle ettei hänen rakkaalleen saa huutaa. Mukavaahan se muillakin oli kun poika sai tehdä mitä halusi ja haukkui toisia ja oli väkivaltainen mutta opettaja joutui sanomaan vaan muille että sitä poikaa täytyy ymmärtää se on vähän herkkä vaan.

Onneksi jotain tehtiin asialle ja myöhemmin poika joutui johonkin tarkksilu luokalle tai erityis kouluun? Nyt vanhempana olen siihen törmännyt pari kertaa ja poika on ihan narkkari...kuulopuheiden mukaan paria tyttöystävää pahoinpidellyt :/

Mutta kyllä tällä opettajalla oli auktoriteettia ihan tarpeeksi mutta eipä nuo ongelmalapset siitä paskaakaan välitä...ja itseäänhän ei saa puolustaa voimakeinoilla -.-

Vierailija
14/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin koulua 80-luvulla. Jo silloin oppilaat kyllä huomasi, jos ope oli epävarma. Yksikin naisope itki, jos meluttiin. Mutta sitten oli sellainen naisope, joka ei koskaan korottanut edes ääntään, mutta kaikki totteli ihan visusti. Edes kurittomimmat ei vängännet vastaan. Että kyllä se jonkunlainen sisäinen auktoriteetti huomataan, vai mikä lie syynä?

Vierailija
15/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono opettaja.

[/quote]

Onko vanhemmat sitten huonoja vanhempia jos eivät kasvata lastaan käyttäytymään?

Vierailija
16/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:41"]

Olet huono opettaja.

[/quote]

Onko vanhemmat sitten huonoja vanhempia jos eivät kasvata lastaan käyttäytymään?

[/quote]

kyllä ovat!

Vierailija
17/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks vanhemmat vetää herneen nenäänsä jos niiden lapselle huudetaan/komennetaan? Mä ainaki sanoisin sille teinille että höpö höpö mitäs et käyttäydy..

Vierailija
18/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:11"]

Itse kävin koulua 80-luvulla. Jo silloin oppilaat kyllä huomasi, jos ope oli epävarma. Yksikin naisope itki, jos meluttiin. Mutta sitten oli sellainen naisope, joka ei koskaan korottanut edes ääntään, mutta kaikki totteli ihan visusti. Edes kurittomimmat ei vängännet vastaan. Että kyllä se jonkunlainen sisäinen auktoriteetti huomataan, vai mikä lie syynä?

[/quote]

Vai olisiko syynä se, että silloin lapsia kuritettiin, jos tarve oli ja opetettiin käyttäytymään? Ei järkytytty, jos Terttumaaria sai luunapin kun kävi potkaisemassa opettajaa nilkkaan.

Vierailija
19/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:22"]

No miks vanhemmat vetää herneen nenäänsä jos niiden lapselle huudetaan/komennetaan? Mä ainaki sanoisin sille teinille että höpö höpö mitäs et käyttäydy..

[/quote]

Sinä oletkin normaalilla järjellä varustettu yksilö. Onneksi meitäkin on vielä olemassa.

Vierailija
20/22 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaiden huono käytös on vanhempien syytä. Kun ei kotona vaadita mitään tapoja, niin mitenkä ne koulussa niitä noudattais? Ja eihän nää nykyvanhemmat jaksa niitä lapsiaan kasvattaa, kun haluavat vaan viettää sitä omaa aikaa. Lapset hoitoon päiväks, ja illoiks istumaan tietsikalle tai tv:n ääreen, silloin saadaan ite olla rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän