Ketään jonka avioliitto on pelastunut pariterapian avulla?
Meillä on takana 17 vuotta yhteiseloa, 3 lasta , ns normaali perhe-elämä. Toki meillekin joskus riidellään, mutta ei väkivaltaa, viinaa, pettämisiä.
nyt keväällä kommunikaatiossamme joku alkoi pätkimään tosi pahasti. Lasten kasvaesss mies keskityy entistä enemmän uraansa ja itseensä, ei niinkään suhteen ja avioliiton hoitamiseen. Ehkä molemmat ollaan vähän ikäkriisissä miettimässä missä ollaan ja mihin ollaan menossa. Riitoja ollut enemmän ja ollaan räjähdelty tavalla, jota ei koskaan ennen ollut. Välillä taas tosi kivaa yhdessä ja seksielämä on hyvää. Ehkä meillä on enemmänkin seksisuhde, kuin palavaa rakkautta...
Nyt on aika pariterapiaan varattuna. Mietityttää, voiko siitä olla apua, vai kuoleeko tämä liitto näihin hölmöihin riitoihin. Onko terapiasta oikeasti ollut apua jollekin?
Kommentit (10)
Muita? Vai perunko ajan ja kelluttelen seksisuhteessa muutamat kuukauden. Jos tämä siis väistämättä on eroon johtamassa?
ap
No mitä mieltä itse olet? Varmaan sinne terapiaan haluat mennä ja siihen uskot, kun olet sen ajan varannut? Kannattaako nyt yrittää vai luovuttaa?
Läheisyys nousee keskustelun kautta. Jos ette saa itse aikaiseksi sitä, niin pariterapeutti nostaa näitä asioita esiin. Ja kolmas osapuoli kummasti rauhoittaa keskustelua. Vain keskustelemalla peloista ja unelmista voitte saada läheisyyden pintaan uudelleen?
ja minusta on jo paljon, jos teillä on seksiä...
Meillä mies petti ja sen takia mentiin terapiaan. Ainakin meillä auttoi että asiasta mentiin yli ja pysyttiin yhdessä. Rakastamme toisiamme enemmän kuin koskaan ja 20v yhteiselämää takana... Meillä ainakin terapeutti osasi tosi hyvin saada meidät juttelemaan asioista keskenään eikä vaan haudottu asioita omassa päässä. Suosittelen
Meillä terapia menossa, 4 lasta ja pitkä suhde, miehellä kuormittavat työtilanne. Ei ole auttanut vielä. Yritetään riidellä vähemmän mutta mikään ei onnistu. Ei puhuta terapiassa muista asioista kuin riitelystä. En ole varma onko terapeutti paras mahdollinen ja keinoja ei onnistuta käyttämään yleensä koska molemmilla pinna palaa niin äkkiä. Pitäisi varmaan vaan luovuttaa.
Kiitos!
ehkä toivoa siis vielä on. Onhan sitä seksiäkin...
eli ens vkolla terapeuten juttusille. Mieskin tulossa mukaan.
Ap
meillä terapia meni kyllä surkeesti! terapeutti, iäkkäämpi naisihminen ihastui miesystäväni "erilaiseen ja jännittävään" elämäntapaan, ei nähnyt perhetilannetta arkineen, puhui minulle loukkaavaan sävyyn, ei kiitos enää ikinä
Meillä toimi. Terapeutti luotasi ensin tilannetta ja alkoi lopulta käyntien edetessä kyseenalaistaa kaikkea mitä sanoin. Se olikin juuri nokkela kikka, koska sai mieheni puolustamaan minua, tavallaan ottamaan takaisin siipiensä suojaan. Mies tajusi, että hänen täytyy pelastaa liittomme ja niin hän tekikin. Mies kääntyi takaisin minuun päin, palasi perheeseen.
Meillä on tuntunut menevän huonompaan suuntaan pariterapiassa, tosin meillä on kyllä suurempia ongelmia (esim. miehen sivusuhde). Miehen mukaan ongelmia ei saisi käsitellä pariterapiassa, vaan pitäisi vain keskittyä keskustelemaan siitä, minkälaisen suhteen haluaisimme luoda. Meidänkin suhde on nykyään lähnnä seksipainotteinen.