Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen koko lomani tissutellut, katsonut Netflixiä ja nukkunut

Vierailija
26.07.2021 |

Tietenkin, kun lomani loppuu, niin kerron tästä lomasta ns. Kaunisteluun version tapahtumista töissä.

Kyllä minua pyydettiin eri paikkoihin, mutta ei ole voimia lähteä yhtikäs minnekkän.

Ja olen nuori korkeakolutettu ja hyvässä asemassa oleva sinkku.

Ajattelin juuri tässä, että mun lomahan on kuin jonkun masentuneen arki? Tai jonkun työttömän.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön.

Herään suht ajoissa 6-9 välillä ja aina kahvin jälkeen painun tunnin lenkille tai jumppaan sisällä jos sää on huono. Nyt olin 8 päivänä putkeen metsässä rämpimässä mustikoita poimien että saan säästöön hieman ja päivät oli 6-10 tuntisia siivouksineen. Teen mm paljon käsitöitä ja touhuan sitä sun tätä koko ajan. Netflixiä en ole ikinä omistanut ja nyt olen tipattomallakin.

Vähän kurjaa kun kaikki työttömät leimataan laiskoiksi ja aikaansaamattomiksi.

En kyllä ymmärrä miksi sun pitäisi kaunistella. Itselle ei tuota vaikeuksia sanoa etten ole tehnyt mitään erikoista.

Olisiko sinulla energiaa tehdä näitä asioita, jos joutuisit vuodessa 11 kuukautta tehdä töitä muille?

Ap

Itseasiassa kun viimeksi tein remppa- ja muuttohommaa työkseni, niin heräsin kuudelta, että ehdin sen tunnin lenkin tehdä ennen 8-16 töitä. Samalla tavalla touhusin ja harrastin töiden jälkeen ja viikonloppuisin, ahdistun jos täytyy vain lojua telkkarin ääressä. Mustikan poimiminen olisi tosin jäänyt, mieluummin oisin raksalla :D

Itselle ainakin tuo liikunta ja suht terveellinen ruokavalio tuo ehdottomasti lisää puhtia ja vireyttä, mutta ymmärrän hyvin että duunin kanssa sitä ei aina pysty eikä jaksa.

-työtön-

Vierailija
22/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön.

Herään suht ajoissa 6-9 välillä ja aina kahvin jälkeen painun tunnin lenkille tai jumppaan sisällä jos sää on huono. Nyt olin 8 päivänä putkeen metsässä rämpimässä mustikoita poimien että saan säästöön hieman ja päivät oli 6-10 tuntisia siivouksineen. Teen mm paljon käsitöitä ja touhuan sitä sun tätä koko ajan. Netflixiä en ole ikinä omistanut ja nyt olen tipattomallakin.

En kyllä ymmärrä miksi sun pitäisi kaunistella. Itselle ei tuota vaikeuksia sanoa etten ole tehnyt mitään erikoista.

Olisiko sinulla energiaa tehdä näitä asioita, jos joutuisit vuodessa 11 kuukautta tehdä töitä muille?

Ap

Itseasiassa kun viimeksi tein remppa- ja muuttohommaa työkseni, niin heräsin kuudelta, että ehdin sen tunnin lenkin tehdä ennen 8-16 töitä. Samalla tavalla touhusin ja harrastin töiden jälkeen ja viikonloppuisin, ahdistun jos täytyy vain lojua telkkarin ääressä. Mustikan poimiminen olisi tosin jäänyt, mieluummin oisin raksalla :D

Itselle ainakin tuo liikunta ja suht terveellinen ruokavalio tuo ehdottomasti lisää puhtia ja vireyttä, mutta ymmärrän hyvin että duunin kanssa sitä ei aina pysty eikä jaksa.

-työtön-

Niin. Helppohan se sieltä on huudella. Varmasti ymmärrät, että teen töitä aivoillani, en lihaksillani.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaa jotain Netflix, Areena, ruutu, MTV?

Vierailija
24/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät lomasi viimeisen päivän uskottavan novellin laadintaan, täällä on jo annettu aiheita, mustikanpoiminta Pellingissä mm. Maton pesu laiturilla on kanssa hyvä, jos ei kysely muuten ehdy niin sano että aloitit lomasi Suomen suurimmilla festareilla ja sitten kun työtoverit on, ai ruissalossa vai, en tiennyt, että se pidettiin, niin vedät ässän hihasta, että ei tietenkään vaan suviseuroilla. Eiköhän lopu kysymykset työpaikan kahvipöydässä.

Vierailija
25/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain samaa löytyy täältä.

Enimmäkseen olen ollut kotona, kotinurkilla tai pari-kolme kertaa vanhempien mökillä. Veneen sain kerran jopa järvelle.

Kerran kävin lähibaarissa.

Loman ajan seurana ollut iPad, Cmore jne. Olutta tilasin kotiin Liettuasta 9 x 24 tölkkiä. Ja sitten 6 x 24 tölkkiä lisää.

Tylsin loma ikinä. Rahaa on kyllä säästynyt ja sitä on tilillä yllättävän paljon.

Onneksi ensi maanantaina takaisin töihin. Töissä kerron (jos ei olla etänä) että tein maalaus- ja remonttihommia vanhempien mökillä, veneilijää siellä ym. Enpä tehnyt.

Vierailija
26/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön.

Ap

-työtön-

Niin. Helppohan se sieltä on huudella. Varmasti ymmärrät, että teen töitä aivoillani, en lihaksillani.

Ap

Täytyy sivusta kysyä ap:lta, että huomaatko miten törkeästi vastasit ystävälliseen viestiin jossa oikein korostettiin että aina ei varmaan jaksa tsempata, ja että kyseessä on vain oma kokemus?

Vierailija
27/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi luuletko ap, että raksalla ei käytetä aivoja. Oletko paljonkin rakentanut. Jeesus miten huonoa käytöstä.

Vierailija
28/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oman lomani aikana katsonut Areenasta Ms Romantican (lähes yhteen menoon viime viikolla, kun oli viileämpää) ja televisiosta puolison kainalossa jotain futispeliä viimeiset 10-15 minuuttia.

Näin äkkiseltään laskien olen ollut muualla kuin kotona, eli siis matkoilla, 14 yötä. Huomenna lähdetään vielä kolmeksi yöksi. En jaksa laskea, monellako paikkakunnalla olemme reissanneet tai montako varsinaista matkakohdetta nähneet. Normaalisti olisi vietetty ulkomailla 2-3 viikkoa lomasta yhdessä tai kahdessa erässä, nyt on ollut pakko tyytyä kotimaahan ja yrittää iloita niistä nähtävyyksistä, mitä täällä on olevinaan.

En jaksaisi alkavaa syksyä ellei lomalla olisi ollut mahdollisuus tehdä ihan muuta kuin istua kotona ja tietokoneella.

Vierailija
29/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aina yritetään olla eka viikko lomasta "aktiivisia", mutta sitten loppuloma menee tissutteluksi, pizzan syönniksi ja netflix/penkkiurheilu/makoiluksi.

Veikkaan, että on aika yleistä...

Vierailija
30/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei voitteko työttömät nyt mennä muuhun ketjuun. Nyt puhutaan lomasta ja väsymyksestä, ei työttömistä.

Ap

Vierailija
31/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen se tyyppi, joka menee kuin duracell-pupu. Välillä olen kateellinen niille osaavat vain pysähtyä ja ottaa rennosti.

Ap:lla ei ole mitään hävettävää. Sanot vaan että nautit lomasta ja rentouduit.

Vierailija
32/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön.

Ap

-työtön-

Ap

Eli siis pidät omaa ajatusta vaativaa työtäsi raskaampana ja arvokkaampana kuin fyysistä jaksamista vaativaa duunarihommaa?

Oletko ikinä ajatellut, että ehkä fyysinen terveys antaisi voimia ja terveyttä myös sinne ajatusten puolelle?

Se on ihan fakta, että hyvä ruokavalio ja kohtuullinen liikunta tukee mielenterveyttäkin.

Vierailija
33/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin jonkun lomani jälkeen kehtasin sanoa töissä että huippukokemuksia oli herätä muutama viikko ilman herätyskelloa (jätin kyllä sanomatta että juopottelin varmaan joka kolmas ilta).

Vierailija
34/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei voitteko työttömät nyt mennä muuhun ketjuun. Nyt puhutaan lomasta ja väsymyksestä, ei työttömistä.

Ap

Taidat olla aika ikävä ihminen muutenkin.

Vierailija
35/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sulla on ylipainoa ap?

Luuletko, että juominen auttaa väsymykseen?

Vierailija
36/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika normia lomasettiä varsinkin, jos asiantuntijatyötä vääntää vuodesta toiseen. Aivot vaatii nollausta. Itse oon tissutellut nyt neljä viikkoa (yhden tosin ulkomailla) mutta nyt viidennellä viikolla vedin stopin ja aloin remontoimaan ja käymään pitkillä pyörälenkeillä. Olo on neljän viikon jälkeen rentoutunut ja tuntuu, etten tartte juurikaan lisää liemiruokaa :) Viidennen jälkeen takaisin hommiin.

Vierailija
37/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda se siideri/viini vissyyn ja mene välillä lenkille ap. Kai se väsyttää ja masentaa jos vaan juo ja makaa katsoen aivottomana ruutua.

Vierailija
38/46 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa jotain Netflix, Areena, ruutu, MTV?

Netflix. Lillehammer, hauska.

Yle areena. The fall, Manhunt, Unforgotton..

Vierailija
39/46 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi varmaankin olla sairauslomalla uupumuksen takia eikä vuosilomalla. En kuuntele toisten viisasteluja siitä, montako mustikkaämpäriä pitäisi olla. Eka lomaviikko oli vielä suoritusmoodissa siinä määrin, etten saanut juuri edes nukuttua. Pomo soitteli perään ja järjesti Teams-palaverinkin. En tiedä miten tämä korjataan, enkä jaksa miettiä asiaa. Toisella viikolla oli tervetullut ympäristönvaihto vanhempien mökille. Luin riippumatossa muutaman kirjan ja nautin täysihoidosta.

Palasin kotiin ja kävin kansallispuistossa kaverin kanssa. Sen jälkeen olen ollut toista viikkoa kotona, katsonut netflixiä ja nyt olympialaisia, palstaillut täällä. Alan hyperventiloimaan, jos ajattelen sitä, että tämä on viimeinen lomaviikko.

Vierailija
40/46 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v't'' tuota AP:n ininää! Sua sentään pyydettiin menoihin mukaan!!! Minä oon lähes koko loman katsonut vaan leffoja, syönyt ja itkenyt että pitää kuukauden olla tekemättä töitä! Hais"" märkivä v"t""!

T, se ulkopuolinen aina!