Mistä suomalaisesta kaupasta löytyisi laadukkaita lakanoita ym?
Olisi aika uusia kellastuneet tai harmaantuneet vanhat tyynyliinat ja aluslakanat. Ei niitä varmaan enää puhtaanvalkoisiksi saa.
Kommentit (31)
Auttaisiko Vanish tuohon kellastumiseen/harmaantumiseen?
Mitähän tarkoitat "laadukkailla"? Jotain ylihintaisia rättejäkö?
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko Vanish tuohon kellastumiseen/harmaantumiseen?
Auttaa, kannattaa ostaa sitä Vanish Whitea. Mutta siis sooda ja aurinkokuivauskin (tai jopa pelkkä aurinkokuivaus) saa aikaan hämmästyttävän valkoista.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että peset lakanat liian alhaisissa lämpötiloissa. Valkoiset kannattaa myös pestä keskenään, ei värillisten kanssa. Pese pari kertaa 90 asteessa ja laita rumpuun ruokasoodaa, ja sitten aurinkoon kuivumaan.
Itse asiassa pesen lakanat 60 asteessa ja noin joka neljäs kerta 95 asteessa. Ruokasoodaa en ole kokeillut koskaan. Enkä saa aurinkoon kuivumaan, asun kerrostalossa ja täällä ei viitsi jättää pihalle katupölyn ja naapureiden takia.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että peset lakanat liian alhaisissa lämpötiloissa. Valkoiset kannattaa myös pestä keskenään, ei värillisten kanssa. Pese pari kertaa 90 asteessa ja laita rumpuun ruokasoodaa, ja sitten aurinkoon kuivumaan.
Itse asiassa pesen lakanat 60 asteessa ja noin joka neljäs kerta 95 asteessa. Ruokasoodaa en ole kokeillut koskaan. Enkä saa aurinkoon kuivumaan, asun kerrostalossa ja täällä ei viitsi jättää pihalle katupölyn ja naapureiden takia.
t. ap
Joo, kannattaa pestä joka kerta 90 asteessa, niin ei kellastu.
Pesen lakanat aina vain muun valkoisen pyykin kanssa. Täytyy kokeilla vanish whitea, toivottavasti se ei ole kovin myrkkyä :D Tarvitsisin silti uusia lakanoita, osa on hiutunut ohueksi pesussa, joten saa vinkata!
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Pesen lakanat aina vain muun valkoisen pyykin kanssa. Täytyy kokeilla vanish whitea, toivottavasti se ei ole kovin myrkkyä :D Tarvitsisin silti uusia lakanoita, osa on hiutunut ohueksi pesussa, joten saa vinkata!
t. ap
Mä ostan aina Finlaysonilta, oon ollut tyytyväinen.
Famillonilla on hyviä lakanoita. Niissä tiheämpi langantiheys kuin esim. Finlaysonilla, joka tekee niistä kestäviä.
Kyllä Stockalta saa laadukkaita lakanoita. Heidän edullinen, oma Villa sarjansakin on ihan ok, mutta löytyy myös ylellisiä ja kalliimpia esim. Bassetti tai Yves Delorme lakanoita. Kun satsaa kerralla laatuun, on niistä iloa pitkäksi aikaa.
Näyttää ellokseltakin saavan lakanasetti yht. reilu 400€.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Stockalta saa laadukkaita lakanoita. Heidän edullinen, oma Villa sarjansakin on ihan ok, mutta löytyy myös ylellisiä ja kalliimpia esim. Bassetti tai Yves Delorme lakanoita. Kun satsaa kerralla laatuun, on niistä iloa pitkäksi aikaa.
Stockan lakanat olivat pettymys mulle. Maksaa vaan merkistä, eivät olleet kovin viihtyisiä. Ei aukkoja jotta saisi huovan helposti sisään.
Jotkut halvat perusfamilonit prismasta paremmat. Ihan kusetettu olo tuli. Noh, enpä ole stockalta mitään sen jälkeen ostanut.
Ajattelitko varastaa ?? Suomessa liikkuu jengejä jotka varastaa myös lakanoita myös asunnoista myös ruokia kaupoista kodeista järkyttävää .
Finlyissonin pop up myymälästä, 60% alennuksella,5 vuoden takuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tykänny Casa-merkkisistä. Sileä, tiheä, tuntuu ihanalta ihoa vasten. Tai ainakin 10 vuotta sitten ostetut ovat, aina on mahdollisuus että laatua on muutettu.
Perushalpikset tuntuu melkein hiekkapaperilta..
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ostanut juurikin tuota Stockmann Villa -sarjaa. Poikkeuksellisen hyvää vastinetta rahoille.
En koskaan ostaisi valkoisia lakanoita. Ap, montako vuotta sulla on samat lakanat olleet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ap
Mä ostan aina Finlaysonilta, oon ollut tyytyväinen.
Finlaysonin tuotteet on ulkolaista kuraa.
Ei siinä kestävyys paina jos lakanat on kovia koppuroita.