Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä suomalaisesta kaupasta löytyisi laadukkaita lakanoita ym?

Vierailija
26.07.2021 |

Olisi aika uusia kellastuneet tai harmaantuneet vanhat tyynyliinat ja aluslakanat. Ei niitä varmaan enää puhtaanvalkoisiksi saa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on värikkäät lakanat, ehkä omistan 2 kpl valkoisia lakanoita enkä ole niitä itse ostanut.

Vierailija
22/31 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tarkoitat "laadukkailla"? Jotain ylihintaisia rättejäkö?

Ei. Laadukkaissa kangas on ihan eri tuntuinen ja näköinen sekä kestävämpi kuin halvoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maammekaupasta, hinnakasta mutta kestävää

Vierailija
24/31 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Stockalta saa laadukkaita lakanoita. Heidän edullinen, oma Villa sarjansakin on ihan ok, mutta löytyy myös ylellisiä ja kalliimpia esim. Bassetti tai Yves Delorme lakanoita. Kun satsaa kerralla laatuun, on niistä iloa pitkäksi aikaa.

Stockan lakanat olivat pettymys mulle. Maksaa vaan merkistä, eivät olleet kovin viihtyisiä. Ei aukkoja jotta saisi huovan helposti sisään.

Jotkut halvat perusfamilonit prismasta paremmat. Ihan kusetettu olo tuli. Noh, enpä ole stockalta mitään sen jälkeen ostanut.

Ne aukot lakanan päässä on vain suomalaisilla. Keski-Euroopassa niitä ei ole ikinä.

Vierailija
25/31 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yves Delorme ja Schlossberg Stockmannilta ovat parhaita lakanoita!!🏆🏆🥇👍🏻

Vierailija
26/31 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Stockalta saa laadukkaita lakanoita. Heidän edullinen, oma Villa sarjansakin on ihan ok, mutta löytyy myös ylellisiä ja kalliimpia esim. Bassetti tai Yves Delorme lakanoita. Kun satsaa kerralla laatuun, on niistä iloa pitkäksi aikaa.

Stockan lakanat olivat pettymys mulle. Maksaa vaan merkistä, eivät olleet kovin viihtyisiä. Ei aukkoja jotta saisi huovan helposti sisään.

Jotkut halvat perusfamilonit prismasta paremmat. Ihan kusetettu olo tuli. Noh, enpä ole stockalta mitään sen jälkeen ostanut.

Niin, saa sieltä stockaltakin niitä halpoja ja huonoja.

Mutta on siellä laadukkaitakin jos pistät vähän enemmän ensi kerralla rahaa peliin.

Vierailija
27/31 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yves Delorme ja Schlossberg Stockmannilta ovat parhaita lakanoita!!🏆🏆🥇👍🏻

Täytyy sanoa että ovat, varsinkin tuo Delorme ollut mun suosikki.

Näillä helteillä toki nautin kotimaisesta pellavasta, parempaa saa hakea.

Vierailija
28/31 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Famillonilla on hyviä lakanoita. Niissä tiheämpi langantiheys kuin esim. Finlaysonilla, joka tekee niistä kestäviä.

Ok, eli Finlayson tekee niistä kestäviä. Niin tuo lause antaa ymmärtää. 

Vierailija
29/31 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan ostaisi valkoisia lakanoita. Ap, montako vuotta sulla on samat lakanat olleet?

Ohis, mutta mulla on pari isoäidin aikaista lakanaa. Silloin ei muita ollutkaan kuin valkoisia. Tosin ovat luonnonvalkoisia, kun raaka-aine on pellavaa.

Finlayson on ollut riittävän kestävä. Huonoja ei oikeastaan ole kuin Pirta, jota myydään halvalla marketissa. Kutistuu pesussa niin, ettei enää yllä patjan reunojen yli.

Vierailija
30/31 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mutta miten kukaan raaskii laittaa yhteen pussilakanaan useita satasia? Viittaan siis tiettyihin yllämainittuihin merkkeihin.

Vierailija
31/31 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No,kannattaa aina kysyä myyjältä lankatiheyttä ja langan materiaalia, eikä ostaa halvimpia, mitä käteen sattuu. Stockallakin meinaan on lakanoita erilaisia ja erilaatuisia.

Jos ostaa puuvillasatiinia, jossa materiaalina on Egyptin puuvilla ja lankatiheys (thread count eli tc) on mahdollsimman iso, vähintään yli 200, niin ei voi mennä mönkään.

Perusfamilonit eivät kestä koskaan samaa. Minulla on kaksi settiä em. kaltaisia kalliimpia lakanoita, ja ne ovat kestäneet jo 30 vuotta uudenveroisina, ja siis käytän vain niitä vuorotellen eli ovat kovassa käytössä. Ovat kestäneet rumpukuivaustakin koko tuon ajan!

Tavalliset halvat lakanat kestävät muutamia vuosia. Eron tuntee käteen aivan helposti, kunnon lakanoissa on tiivis ja sileä kangas, avan erilainen kuin halpiksissa.