Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arrrgggh! Milloin treenaus alkaa näkyä?

Vierailija
05.08.2014 |

Aloitin liikunnan viime talvena, n. 5 kk sitten ja mitään tuloksia ei näy. Käyn kuntosalilla 2 kertaa viikossa (10 alkulämmittely, 35 min treeni koko keholle, 5 min loppuverryttely ja 10 venyttelyt) ja ohjelman otin netistä. Painoja olen pari kertaa lisännyt ja toistoja teen 10-12 kolme sarjaa. Lisäksi teen tunnin kotijumpan kaksi kertaa viikossa (sekoitus pilatesta, callaneticsiä ja ihan perusliikkeitä) ja hyvät venyttelyt. Kerran viikossa käy joogassa. Koiran kanssa teen melko reippaan n. 5 km:n lenkin joka päivä. Joskus käyn pelaamassa sulkapalloa, uimassa tai pyöräilemässä.

Ruokavaliosta jätin sokerin pois kokonaan, vähensin hiilareita. Ns. höttöhiilareita en syö ollenkaan, täysjyväleipää joskus, mutta vatsani ei siitä tykkää, joten leivänsyöntikin on erittäin vähäistä. Perunaa ja riisiä syön pari kertaa viikossa pienen annoksen. Kasviksia lisäsin ja marjoja, hedelmiä syön kohtuullisesti, ehkä yhden päivässä. Margariini vaihtui voihin, mutta eihän sitä paljon mene, kun ei syö leipää. Keraamisella pannulla ei oikeastaan tarvitse mitään rasvaa ja syön paljon uuniruokaa. Muuten käytän oliiviöljyä niinkuin nyt normaalisti öljyä käytetään. Rahkaa syön kohtuullisesti, yleensä salipäivinä. Joskus turkkilaista ja kermaa lorautan jos ruoka sitä vaatii. Mutta en siis mässää rasvalla, enkä lihallakaan. Kalaa syön mieluummin ja kanaa ja kananmunista tykkään. Piimää tai vettä ruokajuomana. Alkoholia en käytä kuin joskus harvoin lasillisen viiniä.

Saan kyllä liikunnasta energiaa ja hyvää oloa ja ruokavalion myötä turvotus on vähentynyt, maha vähän pienentynyt. Ja vatsa toimii paremmin. Mutta samat allit, läskimakkarat vyötäröllä, pömppömaha ja roikkupeppu on kuin ennenkin. Paino on tippunut 2 kg, mutta en siis ole lihava: 170 cm ja 66 kg. Olishan tuosta muutama kilo vara tippua. Mutta haluaisin kiinteytyä! Kestääkö se vaan ihan helkkarin kauan vaan onko vaan auttamattomasti liian vanha, 46 v? Vai teenkö jotain väärin? Tiedän, että jos vuodessa ei mitään tuloksia näy, niin multa loppuu kiinnostus. Auttaakaahan nyt jos joku osaa..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIIT = high intensity interval training - et voi olla kiinteytymättä ja kasvattamatta lihasta...

Vierailija
2/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:15"]

En oo laskenut kaloreita...syön päivässä kolme ateriaa, eikä ole nälkä. Salipäivinä syön välipalan ennen salille menoa, muuten en jaksa. Tässä esim. tämän päivän syömiset:

Aamiainen: kahden munan munakas, jossa loraus kermaa, täytteenä vain tuoreita yrttejä. Lisäksi tomaatti, ehkä kymmenen herneenpalkoa ja pari pientä porkkanaa, lasi ab-piimää, kuppi teetä.

Lounas: Uunibroileria (en syö nahkaa) ja uunikasviksia (niissä oliiviöljyä) ja sekasalaattia. Kutakin kolmasosa tavallisesta ruokalautasesta. Ei mikään jättiannos, mutta ihan hyvä kuitenkin. Ruokajuomana vettä ja jälkiruuaksi söin pari desiä marjoja.

Päivällinen on tuossa tulossa ja alan sitä kohta syömään. Se on kaalipataa, johon en laita siirappia ja riisin keitän erikseen, niin voin laittaa sitä itselleni vain sen pari ruokalusikallista. Ja se on täysjyväriisiä. Jauheliha on sikanautaa. Piimää juon taas lasillisen. Jälkkäriksi juon teetä ja syön palan leipäjuustoa mustikoiden kanssa.

Tänään olen käynyt tuon 5 km kävelylenkin ja lisäksi tehnyt jumpan. Ruuan jälkeen ajattelin käydä vielä uimassa.

Pitäisikö minun siis alkaa punnita ruokani ja laskea kalorit? Mistä tiedän minkä verran minun mitäkin pitää syödä? Löytyykö jostain selkeät ohjeet? Mietin jo, että pitäisikö ottaa personal trainer, mutta liian kallista lystiä taitaa mulle olla. En siis muuten halua varsinaisesti kasvattaa lihaksia, vaan sellaisen kiinteän vartalon, joka mulla joskus nyyh nuorena ennen lapsia oli...no en mä varmaan sellaista enää saa, mutta jotain kohennusta kun saisi. ap

[/quote]

Punnitseminen on helpoin tapa. Myöhemmin sitäkään ei tartte tehdä, kun osaat arvioida silmämääräisesti annoksen koosta kalorimäärät (jos olet tehnyt omat ruokasi siis).

Toinen vaihtoehto on noudattaa tiettyä ruokavaliota ja käydä päivittäin vaa'alla AINA SAMAAN AIKAAN PÄIVÄSTÄ (mieluiten aamulla heti herättyäsi WC:ssä käynnin jälkeen). Jos viikon lopussa paino ei ole muuttunut 0.5-1kg edellisen viikon loppupainosta haluamaasi suuntaan, lisää tai vähennä päivittäisestä ruokailusta 500kcal. Tuo lisäys voi sitten olla jostain helposti laskettavasta ruuasta, esim. ylimääräinen 500g purkki maitorahkaa ja marjoja päivittäin (kalorimäärän näet siitä purkin kyljestä). Tällä jälkimmäisellä tavalla ei tarvitse nipotella syömisistä niin paljon kuin punnitessa, mutta tuloksiakin tulee vähän hitaammin. Niitä kuitenkin tulee, usko pois :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että syynä on:

a) väärä treeniohjelma ja

b) väärä ruokavalio.

Jos haluaa että peppu ja allit kiinteytyy, niin sit pitää tehä salilla painojen kanssa liikkeitä, jotka käy kyseisiin lihaksiin. Aerobisella saa hyvin painoa alas, mutta kiinteytymiseen se ei riitä. Suosittelen personal traineria tai sitten ihan noita fitfarmin kunto-ohjelmia..tulee se ruokavalio puolikin kuntoon.

Vierailija
4/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein 35 minuutin treeni kaksi kertaa viikossa koko kropalle, ei ainakaan lihakset pääse kasvamaan :D :D :D Ja painoja tulisi pystyä lisäämään ainakin 2-3 viikon ei parin kuukauden välein. Kovempaa treeniä, kalorit tiukemmalle ja lasket oikeasti minkä verran niitö syöt etkä vaan "vähennä sokeria".

Vierailija
5/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt kaiken väärin. 3 kertaa viikossa kuntosalia riittää. Lisäksi muuta ohjelmaa jos haluat laihtua. Ota pakkotoistolta tai muualta ohjelma mitä noudatat. Älä muuta mitään! Ne on tehty kokonaisuudeksi. Jos et tiedä mitä teet, teet väärin.

Vierailija
6/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No öö, kiitos kaikille neuvoista, kävin tässä välillä uimassa. Teen siis kaiken väärin? Miten mun sitten pitäisi syödä? Eikö tuossa ole ihan hyvä määrä proteiinia ja hiilareita varsin kohtuullisesti? Kuinka kauan sen treenin pitäisi kestää, tunninko? Aluksi soudan hikihatussa niin että palaa 100 kaloria, siihen menee se 10 min, lopuksi poljen kuntopyörällä 5 min täysillä. Miten siihen ohjelmaan sitten meni enempi kuin reilu puoli tuntia? Sen verran tuolla salilla näyttää muutkin yleensä treenaavan ja niin oli siinä ohjelmassa, jonka netistä otin. Se oli sitten vissiin väärällä tavalla.

Mä en tosiaan halua niitä näkyviä lihaksia. Olisko se sitten vaan lihaskunto, jota tässä haen. Ystäväni sanoi, että pitää lisätä nimenomaan rasvaa, jos haluaa laihtua...kyllä menee pieni pää ihan sekaisin. Muutama tuttava tekee salilla kovaa treeniä useamman kerran viikossa ja ihan rehellisesti sanottuna, mä en halua näyttää sellaiselta kuin he. Tahdon näyttää naisellisemmalta, heiltä on kummaltakin rinnatkin kadonneet kokonaan ja kädet ja jalat tosi lihaksikkaat. Jokainen saa tietysti näyttää miltä tahtoo, mutta mä en halua olla lihaksikas.

Ehkä mun pitää säästää rahaa siihen personal traineriin. Kiitti vaan kaikille! ap

Vierailija
7/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitään sellaista "kiinteytymistä" johon ei liity lihaksen kasvu ei kyllä ole olemassa... Ja naisella ei ilman steroideja kyllä lihas kasva sellaiseksi että siitä tarvitsisi olla huolissaan...

Vierailija
8/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuntosalilla 35min, josta 15min menee kuntopyörällä. Nyt sitten mietit, miksei lihakset kasva, kun treenaat salilla viikossa 40min liian pienillä painoilla?

Hanki nyt ensin ne lihakset ja mieti sen jälkeen, kuinka paljon lihaksia on liikaa...

Vierailija
9/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä nyt eka haluatko laihtua vai kasvattaa lihasta. Jos laihtua niin laske kalorit noin 1500kcal ja mene sen mukaan. Jos kasvattaa lihasta niin syö noin 2100kcal. Nyt syöt ihan liian vähän kasvattaaksesi lihasta ja toisaalta liikaa ja väärin laihtuaksesi. Et siis selvästi tiedä mitä teet.

Vierailija
10/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tosiaan käydä 3-4 kertaa viikossa? Se on kyllä mulle aikataulullisesti aika mahdotonta, tämä 2 kertaakin tekee tiukkaa. Asun maalla ja aina pitää erikseen lähteä salille, siihen menee aikaa ja kun on perhe ja työ ja muistisairas ja muutenkin sairas äiti huollettavana. Olen ollut niin ylpeä itsestäni, että olen päässyt alkuun liikunnassa, vihdoin. Mutta siis kiitos neuvoista 12. En tajunnut nostaa painoja niin nopeasti, kun tuokin on tuntunut rankalta, mutta pitää varmaan tuntua vielä paljon rankemmalta! Olisiko jotain punttijuttuja, joita voisin tehdä kotona tuon salitreenauksen lisäksi? Onko tuollainen jumppa sitten ihan turhaa? En siis todellakaan halua tulla ns. lihaksikkaaksi, en halua sixpäkkivatsaa tms. Haluan vain tuon löllön pois. Vai onko se edes mahdollista?

Vierailija
11/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, olet oikeassa en tiedä mitä teen! Haluan siis pois tuon mahalöllön, joka jäi raskauksista (joista on jo vuosia), samoin haluan kiinteät käsivarret, hoikan vyötärön ja kiinteän pepun. Nuorena mulla oli ihan hyvä vartalo, nyt se on enää muisto. En oikeasti haaveile että voisin vielä olla yhtä hyvävartaloinen kuin nuorena, mutta..no tiedättehän; ei läskiä ja löysää, vaan kiinteää, mutta ei näkyviä lihaksia. En halua laihtua liian hoikaksi, koska mielestäni laiha keski-ikäinen nainen näyttää rumalta ja ikäistään vanhemmalta. Tiedän, että vatsanahkani ei tietenkään palaa ennalleen, mutta olisi mukava jos voisin ostaa housut kokoa 38, jotka ovat muuten sopivat, mutta vyötäröltä pitää olla 42. Yäk.

Vai pitäisikö hylätä koko salitreeni ja siirtyä tehokkaampiin jumppiin?

Joo-o, en todellakaan tiedä mitä teen.

Vierailija
12/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kahvakuula ja treenaa sen kanssa kotona niiden parin salikerran lisäksi. Tsemppiä paljon!! :)

Vierailija
13/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon treenannu 2kk lihaskuntoa 2-3 kertaa viikossa ja mulla näkyy tulokset jo todella hyvin.

Vierailija
14/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kahvakuula? Joo, sitäpä voisin kokeilla, kiitos vinkistä ja tsempistä 16! :) t. ap

Vierailija
15/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnea 17! Kiva kuulla! Ehkä mullakin on toivoa, pitää vaan jotain muutoksia tehdä. Millaisia tuloksia sulla on näkyvissä? ap

Vierailija
16/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ruokailut kuulostaa ihan hyviltä mutta luulen että treeni on liian kevyttä... Enemmän tehoja kaikkeen: kävelystä juoksua, joogasta HIIT:iä tai tosiaan kahvakuula tms ja salilla nosta painoja... Itse kiinteydyin 43 vuotiaana (laihduin myös 15 kg) PT:n avulla ja kyllä se mahdollista on mutta vaatii kunnon tehot.

Vierailija
17/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, 20. Kävelyllä käyn koiran takia ja mun polvet ei kestä juoksua, viimeksi muutama viikko sitten taas kokeilin ja kamala kipu siitä tuli. Mitähän tuo HIIT on...ap

Vierailija
18/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:59"]

Luulen että syöt liian vähän jos lihakset ei kasva. Laske kalorit. Pitäisi olla ainakin 2000 kcal.

[/quote]

Ap:n spekseillä voi kasvattaa lihaksiakin, vaikka päiväsaldo olisikin -500kcal. Pitää vain huolehtia riittävästä proteiinin sannista (noin 2grammaa per painokilo).

[/quote]

Åer rasvatpn painokilo!!!!

[/quote]

Helpompaa syödä per painokilo, kun sen näkee suoraan vaa'alta. Ei siitä ekstraproteiinista ole haittaa :D

Vierailija
19/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Lasketko kaloreita?

2) Olet yliarvioinut päiväkulutuksesi. Syö vähemmän, tiheämmin ja pienempiä annoksia. Juo vettä runsaasti, se vähentää nälän tunnetta.

Vierailija
20/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kiinteydyn edelleen

T. 52 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä