Mitkä olisi teidän ajatukset jos teillä olisi kohdunulkoinen raskaus ja se olisi esim. maksassa tai palleassa?
Kommentit (18)
En tiedä, mutta jos se olisi peräsuolessa, miettisin varmaan kunnon kännejä.
Jonkinlainen alien probe kävisi ensimmäisenä mielessä. Onhan noita loisia, jotka munivat maksaan tai keuhkoihin. Ihmismies ei vielä voi loisia kuin naisen sukuelimissä.
No kyllähän se aika paljon ihmetyttäisi, että millä ne ne siittiöt ja munasolu on sinne palleaan päässeet. Ehkä haluaisin asiaa vähän tutkittavan jos sisuskalut niin sekaisin ois.
Niin tai aivoissa. Se vasta olisi, ap.
Vierailija kirjoitti:
Sikiö maksassa?? :D
Kohdunulkoinen raskaus voi esiintyä yhteensä 21 eri paikassa ja tosiaan yksi näistä paikoista on maksa
AP:n tiedot ihmisen anatomiasta taitavat olla aika heppoiset. Miten kuvittelet, että se hedelmöittynyt munasolu kiipeäisi maksaan tai palleaan? Todennäköisempi paikka on vatsaontelo ja siellä munanjohdin.
Yhdellä naiselta poistettiin maksan pinnalta 18 viikkoinen sikiö. Tää nainen tosin kuoli monielinvaurioon 5 päivää myöhemmin.
Hedelmöittynyt munasolu voi päästä munatorven ulkopuolelle ja takertua kiinni muualle mahaan kohdun ulkopuolelle. Toki se on äärimmäisen harvinaista. Yksi tällainen vauva on ainakin selvinnyt elossa ja äitikin selvisi, vaikka riskit olivat suuret. Katsoin joskus videon aiheesta YouTubesta.
Vierailija kirjoitti:
AP:n tiedot ihmisen anatomiasta taitavat olla aika heppoiset. Miten kuvittelet, että se hedelmöittynyt munasolu kiipeäisi maksaan tai palleaan? Todennäköisempi paikka on vatsaontelo ja siellä munanjohdin.
Sairaanhoitaja olen joten tiedot ihmisen anatomiasta on hyvät. Tästä aiheesta on ihan myös luennoilla puhuttu. AP
Huimaa! Tiesin vatsaan joutuvista sikiöistä mutta maksassa kasvava on jotain mielikuvituksellista, vaikka näköjään totta. Kiitos kiinnostavasta tiedosta :)
Minulla oli nenässä.
Se oli kiusallista vasta siinä vaiheessa kun se alkoi morjestella kavereille.
Aika joutava on aloitus kuten myös aloittajan tietämys ihmisruumiista ja sen toiminnoista.
Minäkin olen nähnyt sen videon, jossa äiti ja lapsi selvisit, vaikka istukka oli kiinnittynyt suolenseinämään kohdun ulkopuolella. Katsoin sen Mama Doctor Jonesin kanavalta (synnytyslääkäri joka pitää YouTube kanavaa. Linkki:
Kaikenlaista sattuu, miksei myös minulle. Nyt voin vain luottaa lääkäriin. Minut hoidetaan kuntoon.
Ehkä voin joskus myöhemmin harkita uutta raskautta, mutta sitä ei tarvi miettiä nyt.
Kyllä tästä selvitään.