Mies ei halua virallistaa isyyttään
.. Mutta voi kuulema muuten olla tärkeä aikuinen lapsen elämässä. Ei asuta yhdessä. Mitä teen?
Kommentit (26)
Huomaatkaa aloituksen muoto: "Mies ei halua virallistaa isyttään".
Ap ei sano että: Lapsen isä ei halua virallistaa isyyttään.
Siis totuus on se, että tämä mies, josta ap puhuu, ei ole lapsen biologinen isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etä-isänä minun ei ole onneksi pakko tavata lastani jos en halua.
Näin kesällä on parempaakin tekemistä.
Surullista lapsesi puolesta. Et selvästikään rakasta häntä.
Niin tuolla on tavaton määrä lapsia ja nuoria (ja aikuisiakin) joita ei kukaan rakasta, ei edes äiti. Oma äitini oli 60-luvulla ns kyrpätynnäri. Oli nuotalla keittäjänä ja joku sen sitten siellä sitten paksuksi sai ja minä sain alkuni.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatkaa aloituksen muoto: "Mies ei halua virallistaa isyttään".
Ap ei sano että: Lapsen isä ei halua virallistaa isyyttään.
Siis totuus on se, että tämä mies, josta ap puhuu, ei ole lapsen biologinen isä.
Juu, huomasin kyllä. Ja siksi aloitus on pelkkä provo.
Huvikseen palstalle heitetty trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa provolta, miehen keksimältä. Kyllä lapsen äiti tietää kuka isä on.
Millä perusteella tietää?
Oikeasti nainen on hedelmällinen noin 24 tuntia kuukaudesta. Miehen siittiöt voivat selvitä hengissä 5-7 vuorokautta, joten käytännössä sukupuoliyhteys voi johtaa raskauteen 7 päivää kuukaudesta. Kyllä naiset tietävät, kenen kanssa he ovat olleet sinä aikana sukupuoliyhteydessä.
Paitsi että naisella saataa kypsyä myös ylimääräinen munasolu, joka voi hedelmöittyä.
Kaikkea voi sattua, semmonen se luontoäiti on, voi harhauttaa meitä kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mies lapsen biologinen isä?
Ei ole biologinen. Biologista isää ei tiedetä.
Tää ei oo ap:n vastaus, vaan joku häirikkö. Mies on lapsen biologinen isä 100%. Raskaudesta kuultuaan sanoi ettei halua enää yhtään lasta. Nyt on vähän lievittynyt kanta ja haluaa olla tekemisissä lapsen kanssa, mutta ei niin sitovasti.
Ei ole enää asia miehen päätettävissä, kun raskaus on alkanut. Vaadi isyystesti, siihen on miehen lain mukaan mentävä vaikka poliisien saattelemana. Kun biologinen isyys on vahvistettu, mies on elatusvelvollinen lasta kohtaan. Lisäksi lapsi saa aikanaan osansa isänsä perinnöstä kuten hänen muutkin lapsensa.
Näiden seikkojen takia pitäisin itse lapseni puolta asiassa ja isyystestiä vaatisin. (Minusta on myös reilumpaa, että lapsen elatusvastuuta kantaa isä eikä Kela suomalaisten verorahoilla.) Mies voi sitten itse päättää, tapaako lasta. Henkilökohtaisesti en ainakaan jatkaisi parisuhdetta isyyden väistelijän kanssa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/bloggari-odottaa-esikoislastaan-eik…