Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te keillä oo autoa, tuotte ruoka ostokset kotiin??

Vierailija
26.07.2021 |

Käyttekö monta kertaa viikossa kaupassa vai tilaatteko kotiinkuljetuksella ruokaa??

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Prismasta kotiinkuljetuksella ison satsin kerran viikossa.

Sinkku, autoton.

Vierailija
42/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo useamman vuoden tilannut kotiinkuljetuksella. Syynä polvieni nivelrikko. Sitä ennen kävin bussilla jossain kauppakeskuksessa ja ostin sieltä sellaiset elintarvikkeet, joita ei pienessä lähikaupassa ollut. Maidot yms tavalliset tuotteet hain lähikaupasta. Kauppakeskuksessa kävin kerran viikossa ja lähikaupassa 2-3 kertaa viikossa. Nyt siis tilaan 2 kertaa viikossa kotiinkuljetuksella...jääkaappiini ei edes mahtuisi viikon ostokset. 

missä kaupassa on halvin kuljetus? tiiätkö

Ota itse selvää, tänne mahtuu aika monta kauppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reppu ja pari kestokassia. Jalat kuljettaa. En ole ylipainoinen. En edes lihava. Syön kyllä kaikkea sitä mitä tietämäni ylipainoisetkin, mutta meissä on se ero etten aja autolla oven eteen ja mene yhtä kerrosta hissillä. Se on pienestä kiinni. Vink vink.

Et sinä tiedä, paljonko he syövät ja kuinka paljosta/vähästä se on heidän kohdallaan kiinni. Se määrä on se, mikä lopulta ratkaisee, ei se, mitä syö.

Vierailija
44/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut kotiin jo yli vuoden isommat ostokset, kolmanteen kerrokseen hissittömässä talossa.

Pyörällä (kori edessä ja takana)käyn itse kaupassa.

Vierailija
45/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ihan kaupan vieressä, joten en pidä oikeastaan mitään ruokaa kotona ollenkaan. Kahvia on ja nyt kesällä jäätelöä. Muuten haen ruokani aina sitä mukaa kun tarvitsen sen, esim töistä tullessa tai sitten vartavasten lähden kauppaan sitä varten (vie 2 minsaa edestakaisin).

Kävellen tuon. Usein en tarvitse edes kassia.

Vierailija
46/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilataan verkosta 1 krt/vko iso erä ja täydennetään tarpeen mukaan lähikaupasta (kävellen tai pyörällä).

Vierailija
47/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä käyn pyjamassa aamuisin ja iltaisin alakaupassa. ja pyjamasa tietenkin.

Vierailija
48/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 metriä kauppaan, joten kävelen ja repussa ja kassissa kannan. Käyn kaupassa pari kertaa viikossa, tilanteesta riippuen. Asun yksin, joten en koe tätä ongelmana.

Jos ostan jotain isoa ja painavaa, tilaan kotiinkuljetuksella tai otan taksin.

Vierailija
49/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin elää viikon ilman autoa. Kauppareissut pyörällä hankalia kun kassi meni pinnojen väliin. Bussilla kun menin ja ostokset penkillä, lihava täti istui kassini päälle 😞

Vierailija
50/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen tai bussilla, jos haluan kauempana olevaan Prismaan. Käytän reppua, niin ei tarvitse raahata. Käyn yleensä kahdesti viikossa. Vaikka olisi auto, niin en kyllä kehtaisi mennä autolla tota viiden minuutin kävelymatkaa. Ja tykkään tuoreista kasviksista, eli kerran viikossa ei riittäisi ruokaostoksille.

Vierailija
51/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kantaa.

Näin meilläkin. Olen yleensä liian jurrissa kantaakseni yhtään mitään, mutta osallistun kuitenkin asiointiin sen verran, että kävellään tuo pari kilometriä kimpassa tuonne ostarille. Ja maksan ne ostokset toki. 

Yleensä siinä kohtaa on parempi, että istahdan terassille ja tulen sitten joskus myöhemmin taksilla perässä. Sillä aikaa vaimo ehtii laatia ravitsevan ja maukkaan iltapalan.

Vierailija
52/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin elää viikon ilman autoa. Kauppareissut pyörällä hankalia kun kassi meni pinnojen väliin. Bussilla kun menin ja ostokset penkillä, lihava täti istui kassini päälle 😞

Bussietiketti: laukku/kassi otetaan syliin. Pyörällä jos kulkee, niin kannattaa käyttää reppua tasapainon helpottamiseksi.

Vierailija
53/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussietiketti: laukku/kassi otetaan syliin. Pyörällä jos kulkee, niin kannattaa käyttää reppua tasapainon helpottamiseksi.

Kyllä, reppu on ehdoton! Myös etukori pyörässä on loistava ja isoja ostoksia, kuten esim. vessapaperia, voi kuljettaa takatarakalla mustekalalla kiinnitettynä. :)

Vierailija
54/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillarilla. Talvella kävellen, reppu selässä.

Vierailija
55/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä olen raahannut vaikka mitä. Multasäkkejä, mattoja yms. Kerran jopa Ikeasta pöydän. 😀Kunnon kori edessä ja mustekaloilla tavarat kiinni tarakalle.

Vierailija
56/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkuljetus, joskus vetokärryllä lähikaupasta.

Vierailija
57/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa kävin ihan omin jaloin muutaman kerran viikossa kaupassa. Nyt 1,5 vuotta tilannut ruoat koti-ovelle ja jatkan tilaamista, oli korona tai ei.

Vierailija
58/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen yleensä kauppaan. Kunnon rinkassa kantaa paljon ruokia kerralla kotiin ilman että selkä hajoaa.

T. 3 lapsen yh

Vierailija
59/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen olen nälässä ja lapsetkin valittaa kokoajan. Toisaalta töiden jälkeen ei oikein jaksaisikaan käydä kaupassa tai edes tehdä ruokaa, varsinkaan ylitöiden jälkeen.

Matalapalkka-alalla, niin ei ikinä edes osta valmiina tai käy missään ravintolassa. Ei edes pikaruokaloissa. Liian kallista.

Aika vähän tulee syötyä, kun ei jaksa ja on aina liian poikki.

Pyörän kanssa saa tuotua isomman kuorman kerralla. Mitään kotinkuljetuksia en tilaa, koska ei ole varaa.

Onneksi alkaa koulut ja lapset saa syödä sitten sielä vatsansa täyteen.

Itse en edes jaksa ajatella syömistä, olen niin väsynyt pitkistä työpäivistä ja helteestä.

Vierailija
60/82 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kantaa.

Näin meilläkin. Olen yleensä liian jurrissa kantaakseni yhtään mitään, mutta osallistun kuitenkin asiointiin sen verran, että kävellään tuo pari kilometriä kimpassa tuonne ostarille. Ja maksan ne ostokset toki. 

Yleensä siinä kohtaa on parempi, että istahdan terassille ja tulen sitten joskus myöhemmin taksilla perässä. Sillä aikaa vaimo ehtii laatia ravitsevan ja maukkaan iltapalan.

Teillä fiksu työnjako, vaihdattehan rooleja välillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan