Olenko huono äiti jos poltan lasteni lähellä hiekkalaatikolla?
En kuitenkaan savuja heihin puhalla tai muuta. Lapset 1v ja 4v. Tuntuu vain että ihmiset katsoo kun annan kiikussa vauhtia tupakka huulessa
Kommentit (64)
Voivoi. First world problem and first world reactions :) Hyvinvoinnin kasvaessa yhä pienemmät asiat saavat ihmiset tolaltaan. Ja ei, en itse tupakoi.
Usko pois, et olis polttanut sitä tupakkaa jos olisin samassa paikassa
Miksi sitä paskakäärylettä pitäävetää henkeen? Ei siitä tule kuin tervaa ja tuhansia muita myrkkyjä?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:45"]
En laita. Salaa ovat korkeintaan pihistäneet ja imeskelleet
Ap
[/quote]
Ai tää olikin provo. No, kiva kuitenkin huomata, että suurin osa ihmisistä paheksuu tupakointia.
Näin opettajana on kauheaa haistella tupakalle haisevia lapsia. Tupakoivat vanhemmat eivät itse enää haista sitä, ja luulevat, että tupakointi on jotenkin kontrollissa eivätkä lapset siitä kärsi. Mutta väärässä ovat.
tässä lainaus:
Nuorten suojelu tupakoinnin riskeiltä
Tupakkalaissa kielletään tupakkatuotteiden ja tupakointivälineiden myyminen tai muu luovuttaminen 18 vuotta nuoremmalle henkilölle. Ikäraja on ehdoton. Suussa käytettävää tupakkaa ei saa elinkeinotoiminnassa tuoda maahan, myydä tai luovuttaa käyttöön, mutta käyttämistä ei ole laissa kielletty. Tupakkatuotteiden maahantuonti ja hallussapito on kuitenkin kielletty alle 18-vuotiailta. Tupakointi on myös kielletty pääasiassa alle 18-vuotiaille tarkoitetuilla ulkoalueilla, kuten päiväkotien ja oppilaitosten pihoilla.
Itse oon 12 vuotias tyttö ja en saa aina välillä kunnolla henkee ku mulla on menny koko iläni sitä tupakan savua henkeen ja äitini polttaa sisällä :/
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 01:32"]Itse oon 12 vuotias tyttö ja en saa aina välillä kunnolla henkee ku mulla on menny koko iläni sitä tupakan savua henkeen ja äitini polttaa sisällä :/
[/quote] ikäni*
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:48"]Usko pois, et olis polttanut sitä tupakkaa jos olisin samassa paikassa
[/quote]
Näitä uhoajia riittää täällä av:lla. Kumma juttu, että kukaan ei ole ikinä tullut sanomaan mitään, saati sitten tekemään.
[/quote] mä olen kyllä sanonut , ja mun aikana tupakat sammutetaan sekunnissa
Luuletpa liikoja itsestäsi. Kai minä saan jotenkin mieltä "rauhoittaa" kun olen 24/7 lasteni kanssa. T. Yksinäinen yh
Ap
Täh en oo kuullukaan tuosta laista? Taidat huijata..
Ap
Itse en polta lasten edessä ollenkaan. Oma pieni salaisuuteeni/salapahe jota harrastan vain aikuisten seurassa.
En pidä sinua pelkästään tuon perusteella huonona äitinä, mutta tupakointi lapsia keinuttaessa on typerää ja saastutat heidän hengitysilmaansa.
Jumalauta että on tekopyhää sakkia. Tuo ei sinusta huonoa äitiä tee.
Ei se huonoksi äidiksi tee.Se on nyt ehkä hiukkasen rumannäköistä monen mielestä.Ethän vain stumpaa pitkin pihoja ja heittele natsoja ympärillesi.
Isäni on polttanut aina. Ei jäänyt traagisia lapsuusmuistoja vaikka keinutti meitä tupakka huulessa. Itse olen polttanut enkä kyllä kehdannut lasten aikana tupakoida. Salaa yksin kotona vaan. Silti en tuomitse. Enää en tupakoi, mutta tuskinpa olen sen parempi äiti kuin silloinkaan.
Kertokaa minulle miksi sen ajan kun ollaan lasten kanssa puistossa tai pihalla pitää olla polttaa? Muutama tunti ilman, ei voi olla vaikeaa!
AP ja muut nikotinistit ei varmaan kuole jos on kolmen tunnin ajan ilman kärytystä.
En mä sua huonoksi äidiksi tupakoinnin takia tuomitsisi, mutta kyllähän sä melko ajattelematon olet. Lasten leikkipaikalla ei todellakaan ole asiallista vetää röökiä.
Et ole. Parempi se on ulkona polttaa kuin sisällä tai niin, että jättää noin pienet keskenään yksin siksi aikaa, kun käyt tupakalla.
Tupakanpoltto itsessään on huono ja epäterveellinen tapa, muttei se sinusta ÄITINÄ tee huonoa tai se hyvää, jos ei polta.