Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen kouluikäisellä ei ole älypuhelinta?

Vierailija
05.08.2014 |

Minkä ikäiselle teillä vielä saa riittää "tyhmä" puhelin?

Meillä ei ole varsinaista älypuhelinta vielä 11 ja 13-vuotiaillakaan, yhteisessä käytössä on kotona tiekkarit ja tabletit, muualla ovat saaneet tyytyä halvimpiin mahdollisiin kosketusnäyttöpuhelimiin. Tuntuu vaan että alkavat jäädä vanhoiksi kun ei mikään oikein toimi, toisaalta lapset eivät ole kinunneet parempia vaikka olisivat varmasti sellaisista onnellisia. 

Mietin että pitäisikö tuo satasen verran investoida johonkin android-kännykkään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:51"]

Meillä lapsille alkavat whatsapit ja musiikin kuunteleminen olla tärkeitä, nykyisiin puhelimiin ei saa sovelluksia näihin. Toki sillä perheen yhteisellä tabletilla sitten kotona toimivat, mutta omia laitteita ei tosiaan mitään ole, ja välillä on sitten vähän kinastelua kuka koneella on, vanhempi vai joku lapsista.

Just joo tiesitkö, että whatsapin ikäraja on 16 vuotta?

ap

[/quote]

Vierailija
22/26 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9 v ei ole minkäänlsista puhelinta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lapset soittaa teille kotoa, jos ei ole puhelinta? Ei täällä eteläsuomessa kellään ole mitään lankapuheöimia enää.

tietty jos teidän Koululaiset ei koskaan yksin kotona... Mut musta Se on outoa jos mikä

Vierailija
24/26 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:35"]

Millä lapset soittaa teille kotoa, jos ei ole puhelinta? Ei täällä eteläsuomessa kellään ole mitään lankapuheöimia enää.

tietty jos teidän Koululaiset ei koskaan yksin kotona... Mut musta Se on outoa jos mikä

[/quote]No mun mielestä tuokin on outoa ettei ollenkaan, lapset kuitenkin kulkevat itsekseenkin ja tosiaan kotona ei ole puhelinta. Toisekseen pitkään kerrostalon alaovikin oli lukossa niin kotona kuin mummolla jonne kulkevat itsekseen, eikä minkäänlaista summeri/ovipuhelinsysteemiäkään ollut, joten kyllä se kännykkä lisäsi turvaa noissa tilanteissa, vaikka kyllä meillä onnistuttiin sekin unohtamaan kotiin avainten lisäksi. Toki koululle takaisin kävellessä sitten ope sai soitettua vanhemman puhelimeen...

Vierailija
25/26 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on kotikänny. Eli känny joka on aina kotona tietyssä paikassa ja koko perheen käytössä, vähän kuin lankapuhelin ennen. Sillä lapset soittavat jos on asiaa kotona ollessaan.

Meikkä 8- ja 10-vuotiailla ei ole kännyä ollenkaan, 12-vuotiaalla on joku mun ikivanha nokialainen (ei edes värinäyttöä) koska harrastuksensa takia reissaa kisamatkoilla ympäri Suomea, ja pitää olla keino saada yhteys puolin ja toisin. Olen kyllä huomannut että harvoin Se sitä koulussa tai muualla mukana pitää, on kai niin tottunut olemaan ilman. Kukaan lapsista ei ole erityisemmin älykännyjä kinunnut

Vierailija
26/26 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljännelle menevällä ei ole mitään älypuhelinta, ihan peruskännykkä. En pidä ajatuksesta, että netti olisi koko ajan näiden pienten käytettävissä. Toki ytkin joku kaveri voi sieltä näytellä mitä vaan, mutta periaatteesta minusta noin pienillä ei pitäisi vielä olla vapaa pääsy nettiin ilman aikuista.

Olen joskus lapselta kysynyt, haluaisiko hän älypuhelimen, mutta ei itsekään ole kokenut sitä tarpeellisena.. Nettiä saa käyttää kotona silloin, kun vanhemmat on paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme