Minun puoleltani liittomme on järkiliitto (ov)
Onko miehelläni oikeus tietää se? En petä, mutta eipähän tässä muutakaan voi. Miehen sanaan en voi luottaa joko valehtelee tiedostaen tai vahingossa puhuu olettamuksiaan asioista totena. Kun yritän ottaa asian esille, niin aina "en ole niin sanonut" "olet ymmärtänyt väärin" "mitä sinä minua syytät kuin suuresta rikoksesta, vaikka just oon tehnyt sitä ja tätä suurta". Eipä sitä voi asiasta edes keskustella.
Ei mua haluta puhua enää miehelle kuin pakolliset. Jos eroaisin joutuisin tekemään käytännössä kaiken itse, kunnes saisin uuden miehen. Eipä uuden miehen saaminen niin varmaa olisi. Kyllä kai sitä jaksaisi paljon tehdä, mutta itselleen tärkeistä asioista olisi tuolloin myös luovuttava. Eli ihan suoraan hyöty näkökulmasta jään liittoni. Meillä on myös lapsia ja nehän saattaisi kärsiä erossamme.
Kuinka tällaista elämää on mahdollista elää katkeroitumatta? Katsella rakastavaisia parisuhteissaan.
Kommentit (30)
Olet itse vastuussa omasta onnestasi. Jos katsot että hyöty on sinulle tärkeämpää kuin rakkaus, ole tyytyväinen tilanteeseen. Jos haluat vielä rakkautta, tee muutos. Lapset ovat maailman huonoin tekosyy jäädä onnettomaan liittoon pilaamaan elämäänsä. Onkin sitten kiva lasten tajuta aikuisena se, että äiti kärsi koko ikänsä huonossa parisuhteessa heidän takiaan. Siitä onkin kiva vetää katkera marttyyrikortti aina tarvittaessa esiin: kaikkeni olen teidän takianne uhrannut.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 10:51"]
Siitä onkin kiva vetää katkera marttyyrikortti aina tarvittaessa esiin: kaikkeni olen teidän takianne uhrannut.
[/quote]
No emmä tollasta tekis. Kyllä mua vaan se ero pelottaa. Eikä uuden rakkaudenkaan löytäminen ole varmaa. Tai sen että "vaihtamlla paranis". Ainoastaan säpinää meidän välillä ei ole, kumppanuutta ehkä. Mutta tuo miehen "valehtelelu" on ehkä pahin ongelma ja että en voi hänen sanoihinsa luottaa. Ei siis valehtele suurista asioista (pettäminen, rahankäyttö), eikä itseänsä ylennä valehtelulla. Joskus on selvästi oman olettamuksensa sanonut totena, mutta en tiedä tekeekö tahallisesti vai eikö tajua itsekään.
ap
Mitä sillä asialla, että liitto on järkiliitto, on asian kanssa tekemistä? Niin minunkin liittoni oli aluksi ihan pelkkä järkiliitto, eikä olisi ikinä tullut mieleenkään loukata miestä kertomalla sitä päin näköä. Tarkoitus kun kumminkin oli rakentaa siitä syvä, kestävä liitto. Ja niin siitä on tullutkin vuosien myötä myös rakkausliitto.
Mutta sinä olet selvästi vaan kyllästynyt niin mieheen kuin suhteeseen ja haluat siitä eroon. Minusta nuo luettelemasi asiat ei niin kovin suurilta vaikuta (paitsi ehkä valehtelu, ainakin jos on tärkeistä asioista), mutta jokaisella on oikeus päättää millaiseen suhteeseen jää ja mistä lähtee. Ja jos jatkuvasti on onnetonta niin joko pitäisi molempien yrittää tehdä töitä asioiden parantamiseksi, tai sitten on parempi lähteä kuin jäädä siihen vaan marisemaan.
Saatanan laiska mies tekee ruuat, heittää lapset harrastuksiin ja hoitaa kaupassa käynnin? on laiska koska ei tee kaikkea tai esim. opiskele lomansa aikana tai tee jotain ylim. kesätöitä?
antakaa ihmisten nauttia lomastaan ja rentoutua itselleen sopivin tavoin.
kerrotko ap vielä, mitä sä tästä liitosta hyödyt ja missä se järki on?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:02"]
kerrotko ap vielä, mitä sä tästä liitosta hyödyt ja missä se järki on?
[/quote]
Ei tarvitse tehdä kaikkea; lapset eivät kärsi erosta. Järki on siinä että minä en voi rakastaa miestäni ja en voi rakastaa siksi kun en voi luottaa :)
Niin mies ei edes tuo kunnolla raha talouteemme. Eli edes keskituloisesta ei ole kyse.
mitä sä itket , jos itse käytät miestä vain hvväksesi , taataksesi oman perseesi hyvinvoinnin?
opiskelijalla on varaa lähteä lapsineen huonosta liitosta. yeah right.
tarvitset miestä vain lompakoksi, nyt ja tulevaisuudessa. tiesitkö mikä olikaan maailman vanhin ammatti?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:29"]
mitä sä itket , jos itse käytät miestä vain hvväksesi , taataksesi oman perseesi hyvinvoinnin?
tarvitset miestä vain lompakoksi, nyt ja tulevaisuudessa. tiesitkö mikä olikaan maailman vanhin ammatti?
[/quote] höpö höpö ja taas näitä olettamuksia. Ensinnäkin olen töissä ja opiskelen ja toisekseen olen pitkään jo tuonut talouteemme enemmän rahaa kuin mies ja tulen vastaisuudessakin tuomaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:29"]
[/quote] höpö höpö ja taas näitä olettamuksia. Ensinnäkin olen töissä ja opiskelen ja toisekseen olen pitkään jo tuonut talouteemme enemmän rahaa kuin mies ja tulen vastaisuudessakin tuomaan.
ap
[/quote]
lähde sitten kävelemään. tosin olet provo. sen huomaa tyhmempikin.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 10:46"]
Onko miehelläni oikeus tietää se? En petä, mutta eipähän tässä muutakaan voi. Miehen sanaan en voi luottaa joko valehtelee tiedostaen tai vahingossa puhuu olettamuksiaan asioista totena. Kun yritän ottaa asian esille, niin aina "en ole niin sanonut" "olet ymmärtänyt väärin" "mitä sinä minua syytät kuin suuresta rikoksesta, vaikka just oon tehnyt sitä ja tätä suurta". Eipä sitä voi asiasta edes keskustella.
Ei mua haluta puhua enää miehelle kuin pakolliset. Jos eroaisin joutuisin tekemään käytännössä kaiken itse, kunnes saisin uuden miehen. Eipä uuden miehen saaminen niin varmaa olisi. Kyllä kai sitä jaksaisi paljon tehdä, mutta itselleen tärkeistä asioista olisi tuolloin myös luovuttava. Eli ihan suoraan hyöty näkökulmasta jään liittoni. Meillä on myös lapsia ja nehän saattaisi kärsiä erossamme.
Kuinka tällaista elämää on mahdollista elää katkeroitumatta? Katsella rakastavaisia parisuhteissaan.
[/quote]
Miksi näin paljon miinuksia? Omien tuntemusten ja pohdintojen kertomisesta?
ap
joo. miehesi on täyspaska. vittu mikä luuseri se äijä. ihan kusipää se on.
miksi vitussa roikut siinä?
siksi että sulla on kodinhoitaja , autokuski ja lapsienhoitaja?
kumpi on tässä loppujen lopuksi sen paskanaama? sinä.
Sitä ei kukaan muu voi tietää miten elät liitossasi katkeroitumatta. Jos se tuntuu vaikealta, olisikohan sittenkin niin, että koet liiton ottavan enemmän kuin se antaa, mutta et uskalla tai viitsi ottaa vastuuta elämänlaadun parantamisesta itsellesi. Ei sellainen liitto ole järkiliitto, vaan järkiliitossa oleva kokee saavansa liitolta enemmän kuin sille antaa. Äläkä vain petä itseäsi tuolla lasten kärsimyksellä. Lapset kärsivät kaikkein eniten huonoissa liitoissa, joita pitää kasassa vain puolisoiden henkinen velttous. Ero kirpaisee lapsia paljon vähemmän, varsinkin jos vanhemmat eivät ala sotimaan keskenään lapsia aseena käyttäen. Lisäongelma on se, että lapsi saa parisuhdemallin kotoa. Jos se on huono "järkiliitto", jonka osapuolet haluaisivat erota mutta eivät uskalla, heidän on hyvin vaikea luoda onnellista suhdetta aikuisena.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:50"]
[/quote]
No eipä sekään tule asiossa edes puolitiehen vastaan, että se siitä. Ja perustelepa näkemyksesi sitten.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:24"]
[/quote]
No eipä sekään tule asiossa edes puolitiehen vastaan, että se siitä. Ja perustelepa näkemyksesi sitten.
ap
[/quote]
olet pelkkä hyväksikäyttäjä, jolla siis tossukka joka autonkuljettaja, ruoanlaittaja ja
lastenhoitaja. näin itse kerroit. eli sinä olet suhteen paskapää. en perustele, olet paskapää.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 10:54"]
Mitä sillä asialla, että liitto on järkiliitto, on asian kanssa tekemistä? Niin minunkin liittoni oli aluksi ihan pelkkä järkiliitto, eikä olisi ikinä tullut mieleenkään loukata miestä kertomalla sitä päin näköä. Tarkoitus kun kumminkin oli rakentaa siitä syvä, kestävä liitto. Ja niin siitä on tullutkin vuosien myötä myös rakkausliitto.
Mutta sinä olet selvästi vaan kyllästynyt niin mieheen kuin suhteeseen ja haluat siitä eroon. Minusta nuo luettelemasi asiat ei niin kovin suurilta vaikuta (paitsi ehkä valehtelu, ainakin jos on tärkeistä asioista), mutta jokaisella on oikeus päättää millaiseen suhteeseen jää ja mistä lähtee. Ja jos jatkuvasti on onnetonta niin joko pitäisi molempien yrittää tehdä töitä asioiden parantamiseksi, tai sitten on parempi lähteä kuin jäädä siihen vaan marisemaan.
[/quote]
Sepä siinä on, kun mies ei tunnu tulevan edes puolitiehen vastaan. Jos jää kiinni valehtelusta niin yrittää sekoittaa vaan minua sanomalla en ole sanonut niin tai olet ymmärtänyt väärin. Sitten syyttelee minua että miten ymmärrän häntä niin paljon väärin. Kas kummaa, muita ihmisiä en sitten ymmärräkään väärin.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:24"]
[/quote]
ap
[/quote]
olet pelkkä hyväksikäyttäjä, jolla siis tossukka joka autonkuljettaja, ruoanlaittaja ja
lastenhoitaja. näin itse kerroit. eli sinä olet suhteen paskapää. en perustele, olet paskapää.
[/quote] No eikös se ole ihan normaalia että avioliitossa asiat jaetaan, myös kotityöt :)
Eihän ton yhdenkään päähän tullut mieleen edes myöntää rehellisesti ettei rakasta miestään. Tässähän ensinnäkin olen kysellyt, että olisiko se oikein. Sen jälkeen mies saisi itse päättää lähteäkö vai jäädäkö. Miehen mielestä meidän liitossamme on rakkautta, no taitaa olla vain hänen omaltaan puoleltaan.
ap
Moni ei ymmärrä ton valehtelun vaikutuksia, kun ei ole itse joutunut sellaista kokemaan. Se on sellaista että nykyisin mietin kaikesta mitä mies sanoo, että onkohan totta vai ei.
ap
Sovittiin eilen. Mietiskelen että osaisinkohan vähän rakastaa miestäni, vaikka hänellä puutteita onkin.
ap
Lisään vielä huonoja puolia liitostamme; mies on saamarin laiska, kyllä hän jotain tekee eli käy kaupassa ja tekee ruuan ja kyydittelee meitä sinne sun tänne (välillä vaikkemme haluttaisi). Mutta esim. nyt on itse kesälomalla koko kesän. Itse olen töissä ja opiskelen, mutta esim. noita opiskeluita ei pidä minään, ei siis laske niitä "hommikseni". Minun pitäisi siis pyykätä, pitää kodimme siisteydestä huolta ja jos en pidä niin valittaa. Sitten se on haluton sängyssä ja munakin on vähän löysä. Ei meillä ole sellaista säpinää. Ja se johtuu siitä että mies on niin saatanan mielikuvitukseton ja ei sillä tuo hormonitoimintakaan ihan kunnossa ole. Tuosta hormonihäiriöstä on sitten kaikenlaista muutakin häikkää, mielialan muutoksia jne. Vaikeeta on senkin suhteen.