Miliin teillä on alkanut tulla ensimmäisiä oireita vaihdevuosista?
Viime vuonna mitattiin labrassa hormonitasot ja sain pyytämäni sterilisaation, koska kaikki oli ihan ennallaan, ei merkkiäkään vaihdevuosien alkamisesta. MIetin vain, kun nykyisin ennen menkkoja menee jo viikko ihan kauheassa alakulossa (pms ei ole vaivannut kuin vasta nyt nelikymppisenä) ja kierto on lyhentynyt 28 päivästä 24-25:een. Tätäkö tää nyt on?
Hikinen, uneton 44v.
Kommentit (6)
Mulla alkoi kuvaamasi kaltaiset oireet jotain 37-38-vuotiaana. Käsittääkseni voi mennä 5-10 vuotta tuollaisen alkamisesta siihen varsinaiseen menopaussiin.
Kiitos vastauksesta, kolmonen. MInkä ikäinen olet nyt, ovatko oireet pahentuneet? ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:46"]
Kiitos vastauksesta, kolmonen. MInkä ikäinen olet nyt, ovatko oireet pahentuneet? ap
[/quote]
Nyt olen 42 ja oireet on aika samanlaisia kuin siitä asti kun niitä alkoi. Kk-kierto ei ole enää esimerkiksi lisää lyhentynyt, on nyt 25-27 päivää kun nuorena oli 31 päivää. PMS-oireet on viikon ennen vuotoa jane on inhottavia, mutta samanlaisia ne on jo vuosia olleet. Ainoa mikä on ihan viime vuoden aikana tullut on että huomaan että välillä tulee ovuloimattomia kk-kiertoja, joiden jälkeen tulee täysin kivuttomat, mutta joko epätavallisen vähäiset tai epätavallisen runsaat menkat. Tuollaisia ei ennen juurikaan tullut.
Olen 49. Pari vuotta sitten kk:t oli puoli vuotta poissa, mutta sen jälkeen tulleet taas säntillisesti. Mitään oireita ei ole.
Jaaa...kun tietäisi mikä johtuu mistäkin :(
Minulla alkoi tiputteluvuoto jo 2.raskauden jälkeen kun olin 32v. Ensin oli tiputtelua 2 päivää ennen menkkoja ja nyt tiputtelu alkaa jo viikko ennen menkkoja. Minulla on 3 pientä myoomaa kohdussa.
Menkat ovat nykyään runsaammat kuin ennen tai se eka päivä on "lorinaa". Kierto yhä n.28pv.
Äidilläni alkoi vaihdevuodet aikaisin 40+ kuumia aaltoja ja yöhikoilua.
Olen nyt itse 45v.
Milloin, piti kirjoittamani.