Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ketään feikkiä ihmistä? Ja nyt en puhu ulkonäöstä.

Vierailija
26.07.2021 |

Minä tunnen. Hän on mieheni sukulainen, ikäiseni 30v nainen. Hän on ollut lapsena kuulemma ihan tavallinen maalaistyttö, mutta hänen äitinsä on ollut aina kilpailuhenkinen ja halunnut lapsistaan kaikessa parhaita.

No nykyään tätä naista on vaikeaa sanoa tuntevansa. En todellakaan tiedä kuka hän oikein on. Hänellä on aina täydelliset vaatteet ja hiukset. Täydellisen kaunis, ihana hymy. Hän onnistuu aina kaikessa ja hänen koti, lapset ja mieskin on täydellinen. Tuntuu että tämä nainen perheineen ei ole oikea ihminen. Kerran hän sanoi (kun kysyin miten heillä tunnit riittää jokapäiväiseen treenaamiseen ja...no kaikkeen) niin hän sanoi että he siivoavat ja tekevät ruuan öisin että heillä olisi päivisin aikaa kehittää lapsiaan. Jotenkin tosi outoa.

Ja en todellakaan nyt kateuttani tätä kirjoita. En jaksaisi tuollaista mitenkään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo ole feikkiä? Jos siis oikeasti elää noin? Mun tuntema feikki puhuu yhtä ja tekee toista: mm. Meidän lapset ei syö ollenkaan karkkia, jaa no kyllä ne meillä mätti kaksin käsin suklaakonvehteja kulhosta. En voi syödä kuin täysin gluteenitonta ruokaa, mutta paketillinen kaupan joulupipareita meni ihan nikottelematta.

Vierailija
2/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikki tosiaan on sellainen joka puhuu toista ja tekee toista. Kokemusta on tällaisista, varmasti muillakin. Olen näitä aika tehokkaasti karsinut tuttavapiiristä mutta töissä niistä ei pääse eroon kun kaikkia on katseltava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden tuollaisen ihmisen, joka puhuu yhtä ja tekee toista. Tai oikeastaan puhuu vähän sitä sun tätä. Toisaalta en pidä häntä mitenkään pahana tai ilkeänä ihmisenä, mutta en myöskään ymmärrä niitä voimakkaita ristiriitaisuuksiakaan, joita hänen puheisiinsa ja tekoihinsa liittyy. Kyseessä on ns. poniäiti, eli äiti, jonka tytär harrastaa kilparatsastusta. Äiti itse ei ole koskaan ratsastanut, mutta tyttären harrastus on keskeisellä sijalla hänen elämässään. Eikä siinä mitään, mutta kun äiti ei lopultakaan ymmärrä, miten vaativa laji on kyseessä, eikä kisoissa voi nostaa estekorkeutta vain fiilispohjalta. Pelkään, että jossain vaiheessa tulee vakava loukkaantuminen, tai pahempaa. Viime kesänä oli jo yksi paha tilanne, joka onneksi selvisi isolla säikähdyksellä. Tämä nainen esim. puhuu, että hevosharrastuksen päätavoitteena on oppia huolenpitoa ja empatiaa, mutta kuitenkin keskiössä on oikeassa elämässä kilpaileminen ja varsin nopea eteneminen estekorkeudessa. Puhuu siitä, että hevospiireissä on niin ihanaa yhteisöllisyyttä, mutta toisaalta häipyy tarkoituksella paikalta, kun edessä on vaikka radan purkaminen. Paljon muutakin olisi, mutta olisi liian tunnistettavaa...

Vierailija
4/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta feikiltä. On vain kunnianhimoinen sekä itsensä, että perheensä suhteen. Jos se aiheuttaa ikäviä tunteita, ongelma on sinun.

Itse en ole kunnianhimoinen minkään suhteen, mutta ei toisten ahkeruus kodin, oman ulkonäön ja lasten menestyksen suhteen ole negatiivinen juttu edes minusta.

Vierailija
5/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuan lyhytaikaiseksi jäänyt seurusteluviritelmä. Oli olevinaan niin cool, vaatimaton, sujut itsensä kanssa ja omiin asioihinsa keskittyvä menestyjä. Pian kuitenkin alkoi kuoriutua epävarma, huomionhakuinen marttyyri, joka vaikutti valitsevan seuransa sen perusteella että sai kokea itsensä siinä heitä paremmaksi ihmiseksi, kun taas minun menestyneitä ja sivistyneitä ystäviäni pelkäsi. Laulaa luritteli rakkauttaan jo varhain ja kiusallisia ylisanoja käyttäen, mutta todellisuudessa tuntui että tuo "rakkaus" kohdustui vain ulkoiseen (oletettuun) statukseeni ja siihen miten kuvitteli sen tuovan itselleen nostetta, eikä minuun itseeni persoonana laisinkaan. Jos kritisoitiin, vika oli tietenkin aina muissa, kun ei uskaltanut peiliin katsoa. Kaikenkaikkiaan vastenmielisin tuttavuus elämäni varrella.

Vierailija
6/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta feikiltä. On vain kunnianhimoinen sekä itsensä, että perheensä suhteen. Jos se aiheuttaa ikäviä tunteita, ongelma on sinun.

Itse en ole kunnianhimoinen minkään suhteen, mutta ei toisten ahkeruus kodin, oman ulkonäön ja lasten menestyksen suhteen ole negatiivinen juttu edes minusta.

Jep, mielestäni klassinen esimerkki suorittajasta joka pitää tällä tiettyä elintasoa ja luokkaa yllä. Jotkut tykkää sanoa sitä kulissiksi, eli elämässä kaikki tehdään just oikein ja näyttää hyvältä.

Minulle feikki on ihminen joka esimerkiksi vouhottaa kovasti ilmastoasioista ja ei itse noudata niitä. Tuo näkyvästi esiin oikeita kasvatuskäytänteitä, ja sitten omat lapset saa härvätä miten vaan mitä vaan jne. Pitää olla myös toistuva ilmiö, ei niin että kerran nyt lipsutaan kylässä terveellisestä ruokavaliosta, kun se ei vielä tee kenestäkään feikkiä.

Vierailija
7/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuan lyhytaikaiseksi jäänyt seurusteluviritelmä. Oli olevinaan niin cool, vaatimaton, sujut itsensä kanssa ja omiin asioihinsa keskittyvä menestyjä. Pian kuitenkin alkoi kuoriutua epävarma, huomionhakuinen marttyyri, joka vaikutti valitsevan seuransa sen perusteella että sai kokea itsensä siinä heitä paremmaksi ihmiseksi, kun taas minun menestyneitä ja sivistyneitä ystäviäni pelkäsi. Laulaa luritteli rakkauttaan jo varhain ja kiusallisia ylisanoja käyttäen, mutta todellisuudessa tuntui että tuo "rakkaus" kohdustui vain ulkoiseen (oletettuun) statukseeni ja siihen miten kuvitteli sen tuovan itselleen nostetta, eikä minuun itseeni persoonana laisinkaan. Jos kritisoitiin, vika oli tietenkin aina muissa, kun ei uskaltanut peiliin katsoa. Kaikenkaikkiaan vastenmielisin tuttavuus elämäni varrella.

Tuollaisiahan varsinkin nuoremmat ihmiset tuntuvat olevan nykyisin.

Vierailija
8/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kysynyt ennemmin, tunnetko ketään aitoa ihmistä. Kaikki on nykyään jotain toksisen positiivisia oman elämänsä someinfluenssereita sun muita sankareita tai vähintäänkin näiden seuraajia.

Vierailija
9/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tunnen yhden. Nainen, joka muokkaa mielipiteensä ja itsensä täysin kulloisenkin poikaystävän makuun. Siis oikeasti, arvoja, mielenkiinnonkohteita ja harrastuksia myöden! Se on karmivaa.

Ja hän itse ei tajua tätä muka ollenkaan. Olen esim varovasti sanonut "No mutta viimevuonna olit mieltä X asiasta Y. Miten nyt ajattelet  Z?"

Ja vastaus on: " En ole ikinä ollut tuota mieltä"

Hänellä on myös monesti hyvin teennäinen äänensävy. Puhuu aivan eri äänellä esim. mulle kun omalle miehelleen, mun miehelle tai jollekin toiselle kaverilleen.

Vierailija
10/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nykyään paljon noita suorittajia ja kulissien kiillottajia sekä kaikkiin somehössötyksiin mukaan meneviä hömppiä. Jos siihen vielä lisätään ympäripyöreä ja hurskasteleva maailmankatsomus että kaikki on niin ihanaa, good vibes only... Niin onhan se jossain määrin feikkiä. Mistään ei saa mitään otetta että kuka ihminen on, mitä mieltä hän on oikeasti. Ainainen täydellisyys ja positiivisuus kun ei ole mahdollista.

Minulla on suvussa tälläisiä sievisteleviä ja sovinnaisia naisia. Kuin suoraan jenkkien esikaupunki-idyllistä.

Toisaalta jotkut feikit tekevät erikoisuudestaan hyveen ja vihaavat tavallisuutta. Taidelukiolaistyypit. He ovat tavallaan pikkuporvarien vastakohta mutta teennäisiä hekin.

Vierailija
11/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit kysynyt ennemmin, tunnetko ketään aitoa ihmistä. Kaikki on nykyään jotain toksisen positiivisia oman elämänsä someinfluenssereita sun muita sankareita tai vähintäänkin näiden seuraajia.

Tämä oli hyvä !

Vierailija
12/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Minulle feikki on ihminen joka esimerkiksi vouhottaa kovasti ilmastoasioista ja ei itse noudata niitä. Tuo näkyvästi esiin oikeita kasvatuskäytänteitä, ja sitten omat lapset saa härvätä miten vaan mitä vaan jne.

Tunnistan tällaisen tuuliviirityypin.

Yks kaveri paasasi isoon ääneen miten ei enää periaatteesta shoppaile ja osta vaatteita ja seuraavassa käänteessä suhasi ostoskeskusta ympäri hirveitten kassien kanssa. Katsoin vähän pitkään. Lukemattomia muita esimerkkejä. Osa on kyllä melkoista teeskentelyä, esim toisessa porukassa kehuskelee miten ei katso tv:tä vaan lukee kirjoja ja sitten toisessa seurassa asiat onkin sitten toisin päin ( unohti että minä olin molemmissa hetkissä paikalla). Miksi edes vaivautua esittämään moista tai valehtelemaan tällaisessa asiassa,???

Vierailija
13/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisiahan varsinkin nuoremmat ihmiset tuntuvat olevan nykyisin.

Luulisi että päälle 30 vee aletaan jo vähän aikuistumaan.

Vierailija
14/14 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Somessa esiintyy hyväntekijänä ja suvaitsevana yli-ihmisenä. Oikeassa elämässä on entinen koulukiusaaja ja työpaikkakiusaaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme