Tuttavani raskaana eikä hänellä ole, eikä meinaakaan ostaa
vaunuja!
Asuvat maalla, lapsi kai nukkuu sisällä.
Ja kuljettavat turvaistuimessa autossa.
Kommentit (40)
Asun maalla, 3 lasta, ei vaunuja. En ole keksinyt yhtäkään käyttötarkoitusta niille, joten miksi ne pitää ostaa? Meillä lapset on nukkkuneet sisällä ihan hyvin eikä ole tarvinnut tehdä sitä, mistä monet valittaa että lapsi ei osaa nukkua kuin vaunuissa ulkona => yötkin nukkuu toppapuvussa vaunuissa.
Minusta vain outoa,koska kiva vaunutella,kävellä vauvan kanssa.
Ehkäpä ne kannattaa ostaa jos tuntuu niitä tarvitsevansa. En kyllä käsitä mitä tämä asia kuuluu muille.
Jos hän haluaa kävellä esim kantoliinan kanssa? Ei mekään yleensä rattaita tarvita.
Meillä oli kyllä vaunut, mutta voisin kuvitella, että kantoliina / kantoreppu taklaisi myös paljon tuosta vaunutarpeesta. Varsinkin jos autolla kulkevat pidemmät matkat.
Miksi ostaa vaunut jos niille ei ole käyttöä?
Aika arvokkaita ovat.
Ihmettelen vain miten kuljettavat vauvaa?
Kantorepussa?
Niin? Emme mekään tarvinneet vaunuja mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:38"]
Asun maalla, 3 lasta, ei vaunuja. En ole keksinyt yhtäkään käyttötarkoitusta niille, joten miksi ne pitää ostaa? Meillä lapset on nukkkuneet sisällä ihan hyvin eikä ole tarvinnut tehdä sitä, mistä monet valittaa että lapsi ei osaa nukkua kuin vaunuissa ulkona => yötkin nukkuu toppapuvussa vaunuissa.
[/quote]
REPS* mä en ole ikinä kuullut kenenkään joutuvan nukuttamaan lapsia toppapuvussa vaunukopassa yöaikaan. Eikä omat muksutkaan nukkuneet, vaikka päiväunet nukkuivat aina ulkona. Mikä on ihanaa, aion tänään itsekin ottaa taas ulkopäikkärit...
Ei vaunut ole pakolliset. Meillä esim. lapsi inhoaa vaunuja ja vain huutaa niissä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:38"]
[/quote]
REPS* mä en ole ikinä kuullut kenenkään joutuvan nukuttamaan lapsia toppapuvussa vaunukopassa yöaikaan. Eikä omat muksutkaan nukkuneet, vaikka päiväunet nukkuivat aina ulkona. Mikä on ihanaa, aion tänään itsekin ottaa taas ulkopäikkärit...
[/quote]
No kuule kyllä se lapsi sen toppapuvun tarttee jos yöllä on pakkasta
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:38"]
[/quote]
[/quote]
Mistä sä olet ostanut aikuisten vaunut ulkopäikkäreitä varten? Jos vauvat ei voi nukkua ulkona kuin vaunuissa, niin ei kai aikuisetkaan nuku esim. teltassa tai hyttysverkon suojassa paviljongissa.
Aikuisten oikeasti: vauva ei tarvitse vaunuja, äidit itse kuvittelee, että ne on ainoa oikea mahdollisuus. Lapsi voi nukkua sisällä avoimen ikkunan ääressä tai sitten niin kuin suurin osa kehittyneen maailman lapsista: omassa sängyssä ilman pakkasta ja kylmää.
Vaunut oli ehdoton, kävelin pitkiä matkoja vaunun kanssa. Lisäksi pääsin ilmaiseksi bussilla, asun Hgissä. Kätevää.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:41"]
Niin? Emme mekään tarvinneet vaunuja mihinkään.
[/quote] miten ulkoilutit vauvaa?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:38"]
[/quote]
[/quote]
No kuule kyllä se lapsi sen toppapuvun tarttee jos yöllä on pakkasta
[/quote]
mä en kyllä ole kuullut kenestäkään joka nukuttaisi vauvaansa yöt ulkona pakkasessa.
Joillain voi välissä olla hankaluuksia saada lapsi nukahtamaan ja itsekin olen joskus lähtenyt rataskävelylle saadakseni nuhaisen lapsen nukahtamaan. Silti ei ole toppapukuja yöpuvuiksi tarvittu.
Jos asuu maalla sellaisella seudulla, ettei ole luontevia kävelyreittejä kulkea vaunujen kanssa ja kauppaankin on pakko mennä autolla, niin mitä niillä vaunuilla tekee? Pitääkö ne ostaa vain siltä varalta, että lapsi ei ehkä nukahda kuin ulkona vaunuissa? Outoa.
Maalla lapsen voi laittaa vaikka reppuun ja lähteä kulkemaan metsäpolkuja. Ei niillä vaunujen kanssa pärjää.
Mulla oli vaunut kaupunkioloissa, mutta myin ne tarpeettomina, koska lapsi viihtyi parhaiten kantorepussa. Ostsin sitten pienet rattaat kun en jaksanut enää kannella. Että eipä tullut tarpeeseen.
Enoä niitä olisi minäkään tarvinnut. Vauva nukkui sisällä. Enhän itsekään nuku ulkona niin miksi sinne vauvankaan laittaisin nukkumaan. Autolla liikutaan, joten turvakaukalossa oli vauva ja kaupoissa sitten turvakaukalo kärryyn tai shopper rattaisiin. Aikalailla käyttämättä jäi vaunut.
Ei vaunut ole välttämättömät, niiden tarve riippuu ihan omista elämäntavoista. Jos haluaa pitää vauvaa jatkuvasti sisällä ja kuljettaa vain autossa paikasta toiseen, ei tarvitse edes kantoliinaa tai -reppua. Loppujen lopuksi se on tosi lyhyt aika, kun vauva makaa vaunuissa, rattailla selviää hyvin jo puolivuotiaan kanssa tai kaukaloadapterein alusta asti.
Ja tämä kuuluu sinulle koska?