Äiti on aina äiti (asiaa mummostani)
En tiedä, naurattaako tämä ketään muuta, mutta jaanpa tämän silti. Isäni (65 vuotta) käveli eilen mummoni eli äitinsä (91 vuotta) kanssa kadulla. Odottelin heitä kadunkulmassa. Heidän piti pysähtyä liikennevaloihin ja kun he lähestyivät risteystä, mummoni otti isääni kädestä kiinn ja päästi, kun he olivat tien yli.
Säikähdin, että huippaako mummoa tai jotakin, mutta mummo ei edes tajunnut ottaneensa isäni kädestä kiinni. Isä totesi, että mummo on tehnyt niin siitä lähtien kun he yhdessä ovat liikkuneet eli 65 vuotta. Se ärsytti kuulemma ikävuosina 12-20, mutta viimeiset 45 vuotta se on ollut lähinnä koomista ja liikuttavaa. Ja mummo ei edes itse huomannut!
Oma poikani on jo melkein teini ja tajuan tekeväni edelleen samaa...
Kommentit (4)
Minun äitini laittaa käteni autossa eteeni, jos jarruttaa. Olen joskus sanonut, että kiitos, ajatus on kaunis, mutta äkkipysäytyksessä 67-kiloinen nainen ei kyllä tuohon käteen pysähdy. Käski olla hiljaa. Tottelin.
Isäni oli leikkauksen jälkeen sairaalassa. Olin katsomassa häntä 5-vuotiaan poikani kanssa. Sairaanhoitaja tuli paikalle katsomaan haavaa. Isäni pyysi, että voisiko odottaa hetken, "kun nuo lapset ovat tuossa". Katselin, että missä se toinen lapsi on, ennen kuin tajusin, että hän puhuu minusta. Olin silloin 32.
Ihana mummu! Oma mammani 92 v. mietti kerran pitkään, uskaltaako päästää minua yksin kauppaan. Olen itse 21 v. :)