Helvetti että tää näön heikkeneminen on rasittavaa! Rillit päähän-rillit pois
Lähelle et näe ilman rillejä ja kauemmas ei näe rillien kanssa. Jatkuvaa veivausta näiden kanssa. Ja etsimistä että mihin ne taas jäi😒
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Joo, onneksi mä olin niin sokea etten voinut sentään unohtaa niitä mihinkään. Monitehoihin tottuminen kesti 3 kk, mutta ne lopettivat veivaamisen.
Mulla ei ole kaukonäössä mitään vikaa ainakaan vielä. Eli veivaus jatkuu.
Joo. Ärsyttää. Ostin kalliit kakstehotkin mutten osaa käyttää. Eli rillit pois ja päälle meen. Ikää 52. Lähelle näen omilla suht hyvin onneksi kunhan otan miinuslasit pois.
Pidä kaulanauhassa tai mieti vakiopaikat kotona.
Muutaman euron lukulaseja kämppä täynnä :D
Vierailija kirjoitti:
Siirryin monitehoihin tuon takia.
Eikä sinänsä ollut kaukonäön kanssa ongelmia. En nyt muista minkälaiaet ne lasit oli. Myöhemmin leikattiin silmät eripariksi. Toinen lähi ja toinen kauko. Pärjäsin monta vuotta ilman laseja. Nyt lukulasit, koska ikänäkö eteni. Muttei ihan sellaista venkslaamista kuin aiemmin.
Miksi kukaan vaivaisi itseään silmälaseilla kun piilolinssit on keksitty?
Tuttua on. Ostin alesta ja ostan aina kun halvalla jossain on, lukulaseja jemmaan. On varmaan 20 lasit kotona, eri huoneissa, eri vahvuuksilla. Yhdet aina päässä. Monitehot ostin vuosia sitten ja Instrumentarium sössi koko homman. Linsseissä lukualue on alareunassa noin 5 mm eli käytännössä täysin käyttökelvottomat. Valitin ja pyysin rahat takaisin tai uudet tilalle. Kommentti oli "voi ku harmi". Sinne meni yli 600€ rahaa.
Joo, onneksi mä olin niin sokea etten voinut sentään unohtaa niitä mihinkään. Monitehoihin tottuminen kesti 3 kk, mutta ne lopettivat veivaamisen.