Ranska otti käyttöön koronapassin
Kommentit (925)
Vierailija kirjoitti:
DXTR kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei pääse esim. ravintolaan ilman koronapassia? Tuohan loukkaa ihmisoikeuksia ja yhdenvertaisuutta kun rokotus on vapaaehtoista!
Ravintola saa Suomessakin valita asiakkaansa kunhan ei ole syrjivä syy. Sellainen tuskin on se että huolehtii asiakkaitten turvallisuudesta.
Ja kokeellisen rokotteen, joka tiettävästi aiheuttaa hyvin vakavia terveyshaittoja, vaatiminen on "asiakkaiden turvallisuudesta huolehtimista" salli minun nauraa.
Itse en jalallani astuisi ravintolaan, joka alkaisi kysellä terveystietojani ovella.
Niin siis ideana juuri on se, ettei sinua laskettaisi jalallasikaan ravintolaan ilman rokotusta.
No, ravintola ei ole välttämättömyys. En käy siellä muutenkaan.
Mutta jos tuo oikeasti tulisi tärkeisiin paikkoihin, niin rikollisuus eittämättä lisääntyisi räjähdysmäisesti.
Tuskin keltään ainakaan Suomessa estetään pääsy ruokakauppaan, apteekkiin ja näin.
Ja olen itsekin sitä mieltä, että koronahysteria on liian massiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Suomeen tulee sama käytäntö.
Rokotteita ottamattomat ovat kakkostason kansalaisia, jotka eivät välitä yhteiskunnan yhteisestä hyvästä.
Meidän veroeurot kelpaa kuitenkin?
Olen kuule itsekin käynyt monta vuotta töissä.
Tällä hetkellä opiskelen viimeistä vuotta ja olen kohta taas takaisin työelämässä, että turha alkaa.Toisen ihmisen henki ja terveys ovat kuitenkin paljon rahaa ja veroeuroha tärkeämpiä asioita ja luulisi pölvästinkin ymmärtävän sen.
Toivottavasti rokotepassi tulee täälläkin voimaan ainakin yöelämässä, ravintoloissa ja keikoilla sekä festareilla.
En itse halua altistua taudille rokottamattoman idiootin vuoksi.
Et halua altistua taudille? Eikö se rokote suojaakaan sinua sairastumiselta?
Ei anna vielä kaksikaan rokotetta täyttä suojaa tautia vastaan.
Tietäisit varmaan tämän, mikäli olisit tutustunut aiheeseen.
Summa summarum: voit saada koronan sekä rokotetulta että rokottamattomalta mutta "rokottamattoman idiootin" tartuttama korona on jotenkin pahempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteita ottamattomat ovat kakkostason kansalaisia, jotka eivät välitä yhteiskunnan yhteisestä hyvästä.
Tällä hetkellä opiskelen viimeistä vuotta ja olen kohta taas takaisin työelämässä, että turha alkaa.Toisen ihmisen henki ja terveys ovat kuitenkin paljon rahaa ja veroeuroha tärkeämpiä asioita ja luulisi pölvästinkin ymmärtävän sen.
Toivottavasti rokotepassi tulee täälläkin voimaan ainakin yöelämässä, ravintoloissa ja keikoilla sekä festareilla.
Tietäisit varmaan tämän, mikäli olisit tutustunut aiheeseen.Summa summarum: voit saada koronan sekä rokotetulta että rokottamattomalta mutta "rokottamattoman idiootin" tartuttama korona on jotenkin pahempi?
Käännäpä mietteesi toistepäin ja mieti, että kumpikohan on todennäköisempi "viruspankki" ja rokottamaton henkilö vai ihminen, joka saattaa saada taudin 20 % todennäköisyydellä kiitos rokotteen ja tehosteiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä hassu ilmiö.
Rokotteen saanut karsastaa häntä jota ei ole rokotettu vaikka rokotteen täytyisi häntä suojata. Jos taas ei suojaa niin voihan se toinen rokotettukin tartuttaa. Ei se rokottamattoman korona ole yhtään sen vaarallisempi rokotetulle kuin rokotetunkaan.
Sillä ei ole siis yhtään merkitystä keneltä sen koronan saat koska kaikki voivat sitä levittää.
Vain sillä on merkitystä, suojaako se sinun saamasi piikki sinua.
Vai oletko eri mieltä?
Just näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietäisit varmaan tämän, mikäli olisit tutustunut aiheeseen.Summa summarum: voit saada koronan sekä rokotetulta että rokottamattomalta mutta "rokottamattoman idiootin" tartuttama korona on jotenkin pahempi?
Käännäpä mietteesi toistepäin ja mieti, että kumpikohan on todennäköisempi "viruspankki" ja rokottamaton henkilö vai ihminen, joka saattaa saada taudin 20 % todennäköisyydellä kiitos rokotteen ja tehosteiden.
Lähde? Näin heppoisten mielikuvien ansiosta rokottamattomat suljetaan eristysleireille "saastaisina", siihen suuntaan ollaan menossa, kiitos hysteerikkojen.
En saa linkitettyä mutta käykää lukemassa mv-lehden sivulta isän fb-päivitys kuinka 17- vuotias tytär kärsii pahoista koronarokotteen sivuvaikutuksista sairaalassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä koko koronatouhusta on paisunutkin näin iso asia? Yritetäänkö tällä peitellä jotain muuta? Joo tiedän, kuulostaa foliohattuilulta mutta olen alkanut epäilemään asioita.
Olen itsekin alkanut ihmetellä. Ymmärsin rajoitukset ja muut toimet pandemian alussa, kun olimme tuntemattoman uhan edessä. Nyt suurin osa väestöstä on rokotettu ja yhä harvempi joutuu sairaalaan tai tarvitsee tehohoitoa. Kuolemiakaan ei ole enää ollut samaa tahtia johtuen varmaan siitä, että iäkkäät ja riskiryhmät on saatu rokotettua. Miksi siis tämä hysteria? Rokottamattomista suurin osa on nuoria, joista suurin osa sairastaa koronan lievänä tai ilman lainkaan oireita. Tietysti aina on niitä, jotka saavat vakavia oireita, mutta niin on muissakin virustaudeissa. Miksi koronasta on tehty näin iso asia? Koronapassi on mielestäni typerä, sillä rokote ei suojaa 100% tartunnalta tai estä levittämästä sitä. Mikä hyöty passilla siis on muu kuin siis se, että se pakottaa ottamaan rokotteen, mikäli haluaa elää normaalia elämää?
Olen ajatellut että ehkä ongelmana on se, ettei tiedetä mitä tapahtuu ja tehdään asioita "varmuuden vuoksi". Tässä keississä on aika monet intressit ristissä: yksilön ja yhteisön, talouselämän ja valtion eri osastojen... Jo viime kesänä nähtiin kuinka toinen virkamies kertoo että nyt ei saisi matkustaa ja toinen kehoittaa tukemaan Suomen matkailua. Paljon siis riippuu ihan puhujasta ja hänen intresseistään mikä se viesti on. Nähdäänkö rokotepassi tapana tyydyttää elinkeinoelämän tarpeet pitää yritykset avoinna ja silti elämä korona-turvallisena? Koska korona ei esim. nuoriin todennäköisesti iske pahana, niin nämä rajoitukset tuntuvat varmaan todella epäreilulta heistä. Sitten taas toisaalta entäs long covid, tiedämmekö kuinka yleistä se on ja ovatko vaikutukset pysyviä/vakavia?
Minä en halua uskoa siihen että pakottamalla rokotteisiin saataisiin mitään hyvää aikaan. Voidaan vedota ihmisten haluun auttaa yhteisöään, mutta jos he eivät halua näin tehdä omista syistään, niin sekin on hyväksyttävä.
Koronaturvallisuus ja koronan riskit ovat kaukana siitä mitä tällä hetkellä tapahtuu.
Kovasti uutisoidaan koronan riskeistä ja kaikesta kamalasta. Onko kukaan oikeasti lukenut mitään luotettavaa uutista siitä miten terveet ihmiset ovat sairastuneet vakavasti tai kuukahtaneet suurin piirtein suorilta jaloilta?
Aina kun avaa uutisen jonka otsikko on "Näin vakavia oireita korona aiheuttaa terveille nuorille!", ei itse jututsa löydy mitään sisältöä kuitenkaan. Kaikki on sitä samaa jossittelua ja pelottelua ilman mitään "todisteita". En ole lukenut yhtäkään uutista tai juttua perusterveistä nuorista esim. joille ihan oikeasti olisi tullut jotain todella vakavaa. Luulisi että toimittajat oikein metsästää näitä juttuja nyt että saisivat sisältöä mutta ei niitä vain taida löytyä samaa tahtia kuin pelottelu antaa olettaa.
Niinpä ei ole juttuja miten väki saa koronan ja sairastaa sen kotona tavallisena flunssana.
heh, eihän tuosta saisi hyvää klikkiotsikkoa. Ihan sama asia, kuin että onnelliset pariskunnat eivät kiinnosta, vaan erot, pettäminen ja draama.
Asiahan on kuitenkin niin, ettei kukaan vielä tiedä, miten rokottaminen tulee vaikuttamaan laajemmassa mittakaavassa. Rokottamattomuuden sijaan sekin voi lopulta olla se syy, joka koituu kohtaloksemme luomalla vastustuskykyisen superviruksen, johon ei sitten enää mitkään rokotteet tepsi edes sitä vähää mitä nämä nykyiset. Jokainen yksilö tekee valintansa parhaan ymmärryksensä mukaan ja vapaassa maassa heillä on siihen oikeus, mutta kun yhteiskunta alkaa rajoittaa sen jäsenten toimia, liikutaan vaarallisilla vesillä. Tässä tapauksessa tämä vene taisi juuri kaatua uppeluksiin niihin vesiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Viruspankki"? Sanoisit vaan suoraan saastainen, kuitenkin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Viruspankki"? Sanoisit vaan suoraan saastainen, kuitenkin haluat.
Näistä pienistä asioistahan se alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde sille että rokottamattomat kantavat virusta enemmän kuin rokotetut? En kettuile, olen vain utelias.
Mitä enemmän seuraan tätä maailman menoa sitä ylpeämpi olen etten ottanut koronarokotetta. Jos kuolen sen takia nälkään kun ei kauppaan pääse ( voi olla tilanne esim parin vuoden päästä) niin jäänpähän muiden kaltaisteni kanssa historian kirjoihin.
Tällä palstalla olen huomannut että pahimpia hysterianlietsojia ja öyhöttäjiä ovat rokotemyönteiset ja useimmiten "faktansa" perustuvat mutuun. Monet "foliohattuilijoiden" ennustukset ovat käyneet toteen. Todella pelottavaa 😞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu lipsahti nyt rokotteesta keskustelemisen puolelle, mutta minua kiinnostaa oikeastaan tuo AP:n alkuperäinen aihe: rokotepassi. Minulla on tästä ristiriitaiset ajatukset, itse siis tuon passin saisin ja jos se tulisi, niin oma elämä kaiketi olisi melko helppoa joten henk.kohtaisella tasolla tuo on minusta ok, mutta ymmärrän kyllä problematiikan jota tässä yritetään tuoda julki. Yksilöillä on oikeus päättää omasta kehostaan ja heitä ei saisi pakottaa tekemään terveyspäätöksiä ja ymmärrän miksi tämä tuntuu painostukselta ja sitä se varmaan onkin. Kiinnostaisi siis lukea järkevää pohdintaa tästä.
Pakkorokotus on siksikin väärin, että kaikki oireilleet eivät ole päässeet testiin, eikä myöskään ole tutkittu ihmisten luontaista immuniteettia tautiin. Puhumattakaan heistä jotka eivät voi raskauden tai sairauden takia rokotetta ottaa.
Rokotepassi ja pakkorokotukset ovat eri asioita. Nyt oli tarkoitus keskustella rokotepassista.
Ne ovat kuule täsmälleen sama asia nyt Ranskassa. Katsopa niillä pienillä tihrusimmuillasi uudestaan, mistä otsikossa puhutaan: Ranskasta.
Ranskassa on tosiaan ottamassa käyttöönoton rokotepassi. Pakkorokotukset ovat edelleen eri asia. Myös Ranskassa on edelleen laillista jättää rokote ottamatta. Sitä ei ole kriminalisoitu.
Vierailija kirjoitti:
Asiahan on kuitenkin niin, ettei kukaan vielä tiedä, miten rokottaminen tulee vaikuttamaan laajemmassa mittakaavassa. Rokottamattomuuden sijaan sekin voi lopulta olla se syy, joka koituu kohtaloksemme luomalla vastustuskykyisen superviruksen, johon ei sitten enää mitkään rokotteet tepsi edes sitä vähää mitä nämä nykyiset. Jokainen yksilö tekee valintansa parhaan ymmärryksensä mukaan ja vapaassa maassa heillä on siihen oikeus, mutta kun yhteiskunta alkaa rajoittaa sen jäsenten toimia, liikutaan vaarallisilla vesillä. Tässä tapauksessa tämä vene taisi juuri kaatua uppeluksiin niihin vesiin...
Sulla on se unohdus, että jokainen oikeus tuo mukanaan velvollisuuden kestää valinnan seuraukset. Jos valitset olla ottamatta rokotteen niin seuraus voi olla, että et pääse jatkossa tiettyihin paikkoihin. Vaarallisilla vesillä ollaan silloin, kun kehdataan sössöttää omista oikeuksista mutta mistään ei kanneta vastuuta. Ja sellaista yhteiskunnan pitää vastustaa kaikella voimallaan.
Vierailija kirjoitti:
https://www.jhsph.edu/covid-19/articles/new-data-on-covid-19-transmissi…
En löydä mainintaa missä ja miten tutkimus on suoritettu ja kuinka suurella otannalla ja millä aikavälillä?
Toivottavasti ranskalaiset kaatavat nuo älyttömät rajoitukset. Ja saksalaiset. Saksalaisista en tosin usko, että niillä on munaa vastustaa.
Tietäisit varmaan tämän, mikäli olisit tutustunut aiheeseen.