Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: minkä alan työtön olet?

Vierailija
04.08.2014 |

Mitä opiskelit, jotta pääsit työttömäksi?

Haluatko jatkossakin olla työtön?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti nyt...

Vierailija
2/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätyyyys, työttömät!

Ei nukuta taas iltaan asti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin kysyisi: Mikä oli se paha virhe, minkä teit ammattia valitessasi?  Ja työtön on työtön vain väliaikaisesti, koska just sanottiin uutisissa, että talouskasvu alkaa ensi vuonna.

Vierailija
4/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onkin väliaikaisesti.

Ei tällä haetakaan ammatittomia pitkäaikaismakailijoita.

Vierailija
5/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media alalla. Liian vähän paikkoja ja liikaa koulutettuja suhteessa alaan. Alalla myös paljon ns. itse oppineita ja keikkatyötä tekeviä freelancereita. Isot yritykset pitää koko ajan vaan harjottelijoita, eikä palkkaa vakituisia. Toki ymmärrän, minäkin haluaisin saada rahaa maksimaallisen määrän jos olisin yksityisyrittäjä! Mutta jos ei töitä halua tehdä, niin tässä on ala missä ei ole juuri toivoa työllistymisestä ellet ole äärimmäisen lahjakas pelikoodaaja ja keksi seuraavaa Angry birdsiä!

Vierailija
6/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole oppimisvaikeuksien takia saanut opiskeltua mitään ammattia vaikka olen useasti yrittänyt ja klo 5 jo heräsin.

Vierailija
7/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 07:39"]Mä en ole oppimisvaikeuksien takia saanut opiskeltua mitään ammattia vaikka olen useasti yrittänyt ja klo 5 jo heräsin.

[/quote]

Miksi et sitten opi? Olitko apukoulussa?

Vierailija
8/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 07:40"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 07:39"]Mä en ole oppimisvaikeuksien takia saanut opiskeltua mitään ammattia vaikka olen useasti yrittänyt ja klo 5 jo heräsin.

[/quote]

[/quote]

En tiedä, eipä siihen osaa kukaan vastata. Ei auta tukiopetukset,ei kurssien useampaan kertaan käyminen tms.Tavallisen peruskoulun sain aikanaan käytyä.

Vierailija
9/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 07:45"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 07:40"]

[/quote]

[/quote]

En tiedä, eipä siihen osaa kukaan vastata. Ei auta tukiopetukset,ei kurssien useampaan kertaan käyminen tms.Tavallisen peruskoulun sain aikanaan käytyä.

[/quote]

Mene siivoojaksi. Kai pääsi riittää laitoshuoltajan tutkintoon?

Vierailija
10/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 07:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 07:45"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 07:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mene siivoojaksi. Kai pääsi riittää laitoshuoltajan tutkintoon?

[/quote]

Pää riittäisi mutta monet fyysiset sairaudet estää fyysisten töiden teon mm reuma,skolioosi ja sydän.

Vierailija
11/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media-ala täälläkin. 15 vuotta samassa talossa, ja kolmannella yt-kierroksella tuli potkut.

Vierailija
12/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 07:38"]Media alalla. Liian vähän paikkoja ja liikaa koulutettuja suhteessa alaan. Alalla myös paljon ns. itse oppineita ja keikkatyötä tekeviä freelancereita. Isot yritykset pitää koko ajan vaan harjottelijoita, eikä palkkaa vakituisia. Toki ymmärrän, minäkin haluaisin saada rahaa maksimaallisen määrän jos olisin yksityisyrittäjä! Mutta jos ei töitä halua tehdä, niin tässä on ala missä ei ole juuri toivoa työllistymisestä ellet ole äärimmäisen lahjakas pelikoodaaja ja keksi seuraavaa Angry birdsiä!

[/quote]

Media-ala? Pelikoodaus? Media-alalla tarkoitetaan kylläkin lehdistöä, ei pelialaa.

Vierailija
13/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 07:49"]Media-ala täälläkin. 15 vuotta samassa talossa, ja kolmannella yt-kierroksella tuli potkut.

[/quote]

Miltä tuntuu? Aiotko yhä hakea työtä mediasta vai vaihtaa ammattia?

Vierailija
14/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ammattia, toinen matkailupuolelta ja toinen sihteeri. Kummallakin alalla työkokemusta vuosia, mutta myös tällä hetkellä suurin ylitarjonta työttömistä hakijoista. Tuntuu loputtomalta suolta...

Vierailija
15/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään en ihmettele tuotakin yhtä "media alan" työtöntä, kun ei edes omaa ammattialaa osaa oikein kirjoittaa (media-ala).

Vierailija
16/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija ja merkonomi täällä.

Kauaa en ole enää työtön.

Työt alkaa kahden viikon päästä.

Ihanaa!

Vierailija
17/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuseppä. Ollut välillä töissä välillä työttömänä.. etsin kokoajan töitä!

Vierailija
18/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja Itä-Suomessa. Liikaa hakijoita.

Vierailija
19/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 07:38"]

Media alalla. Liian vähän paikkoja ja liikaa koulutettuja suhteessa alaan. Alalla myös paljon ns. itse oppineita ja keikkatyötä tekeviä freelancereita. Isot yritykset pitää koko ajan vaan harjottelijoita, eikä palkkaa vakituisia. Toki ymmärrän, minäkin haluaisin saada rahaa maksimaallisen määrän jos olisin yksityisyrittäjä! Mutta jos ei töitä halua tehdä, niin tässä on ala missä ei ole juuri toivoa työllistymisestä ellet ole äärimmäisen lahjakas pelikoodaaja ja keksi seuraavaa Angry birdsiä!

[/quote]

Riippuu kyllä kaikkein eniten mistä koulutuksensa hankkii. Jos käy jonkun köyliön pilipali-medianomi-linjan, ei töitä varmasti löydykään. Mutta esim. omasta koulustani työllistyy käytännössä kaikki n 20 vuosittain koulutettavaa Medianomia. Itsekin olen vakityössä ja aina ollut töissä jo ennen valmistumistani.

Vierailija
20/64 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 07:49"]Media-ala täälläkin. 15 vuotta samassa talossa, ja kolmannella yt-kierroksella tuli potkut.

[/quote]

Miltä tuntuu? Aiotko yhä hakea työtä mediasta vai vaihtaa ammattia?

[/quote]

Olen ajatellut kouluttautua uudelleen, ja aivan eri alalle. Tosi paljon päteviä tyyppejä on pistetty pellolle, ja freelancereilla on tiukkaa, sopimuksia huononnetaan... Alalle on lisäksi aivan järjettömästi tunkua. Ilmankos Maikkarista alkaen talot hakevat tätä nykyä ilmaisia työntekijöitä.