Työtön: minkä alan työtön olet?
Mitä opiskelit, jotta pääsit työttömäksi?
Haluatko jatkossakin olla työtön?
Kommentit (64)
Luokanopettajista on ylitarjontaa,paljon työttömiä,päteviä ihmisiä.
Kaupallisen alan työtön olin ensin 90-luvun lamassa, sitten 2000 kävin kurssit erikoismyyjäksi, olin yrittäjänä 5 vuotta, sitten taas työttömänä, silloin hommasin sitten isännöitsijän ammattitutkinnon, siitä äitiyslomalle kaksosten kanssa, ja sen jälkeen olen ollut kohta 2,5 vuotta työttömänä, ensi kuussa voin päästä töihin, siitä on neuvoteltu jo puolisen vuotta.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:26"]
Jokohan alkavat työttömätkin heräillä tähän päivään... Koko päivä maattu taas.
[/quote]
Eipä sitä pienten lasten kanssa saa maata, mutta kun miehellä on loma, niin makaan kyllä puoleen päivään, yöllä kun valvon aina vähintään kolmeen. Olen lapsesta asti ollut huono nukkumaan, ja illanvirkku.
Kansantaloustiedettä opiskelin saadakseni itselleni elinikäisen paikan työttömyyskortistossa. Valmistumisesta on jo 8 vuotta, ja periaatteessa koko ajan olen ollut työtön lukuunottamatta muutamaa rupeamaa hanttihommissa, kuten puhelinmyyjänä. Nyt olen ollut jo kaksi vuotta putkeen työtön. En tietenkään haluaisi olla työtön, kun tuolla peruspäivärahalla ei oikein elele herroiksi. Valitettavasti tästä kurjuudesta ei yksinkertaisesti ole ulospääsyä. Mitään parannusta tilanteeseeni ei ole enää näköpiirissä.
Jotenkin olen vuosien varrella tottunut asemaani vähäosaisena, enkä enää tunne oloani niin katkeraksi. Välillä kuitenkin puistattaa muistella sitä kuinka odotin korkeakouluopintojen olevan tie onneen. Vanhempani sanoivat olevansa ikionnellisia siitä että pääsin opiskelemaan ja kaveritkin onnittelivat ja sanoivat että on minulla hyvin pullat uunissa, selvästi minua kadehtien. Nyt nuo sanat kuulostavat varsin tyhjiltä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:26"]
Jokohan alkavat työttömätkin heräillä tähän päivään... Koko päivä maattu taas.
[/quote]
Kukahan täällä makailee kun on aikaa analysoida työttömien aktiivisuutta av-foorumilla. Olen työtön, mutta mulla ei ainakaan ole ollut aikaa kirjoitella täällä kuin vasta nyt. Olen lukenut tenttiin, kirjoittanut hakemuksen, tavannut ystävää, käynyt lenkillä, soittanut työkkäriin ja tehnyt kotitöitä!
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:21"]
Kansantaloustiedettä opiskelin saadakseni itselleni elinikäisen paikan työttömyyskortistossa. Valmistumisesta on jo 8 vuotta, ja periaatteessa koko ajan olen ollut työtön lukuunottamatta muutamaa rupeamaa hanttihommissa, kuten puhelinmyyjänä. Nyt olen ollut jo kaksi vuotta putkeen työtön. En tietenkään haluaisi olla työtön, kun tuolla peruspäivärahalla ei oikein elele herroiksi. Valitettavasti tästä kurjuudesta ei yksinkertaisesti ole ulospääsyä. Mitään parannusta tilanteeseeni ei ole enää näköpiirissä.
Jotenkin olen vuosien varrella tottunut asemaani vähäosaisena, enkä enää tunne oloani niin katkeraksi. Välillä kuitenkin puistattaa muistella sitä kuinka odotin korkeakouluopintojen olevan tie onneen. Vanhempani sanoivat olevansa ikionnellisia siitä että pääsin opiskelemaan ja kaveritkin onnittelivat ja sanoivat että on minulla hyvin pullat uunissa, selvästi minua kadehtien. Nyt nuo sanat kuulostavat varsin tyhjiltä.
[/quote]
Etkö voi opiskella uutta ammattia?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:23"]
[/quote]
[/quote]
Periaatteessa voisin, mutta ikää alkaa olla jo niin paljon, että nuoremmat hakijat kiilaisivat edelleni, olisi minulla sitten mikä koulutus tahansa. Sitten esim. hoitoala, jolla työpaikkoja olisi, ei yksinkertaisesti kiinnosta yhtään. Lisäksi Suomen talouden tulevaisuus näyttää niin synkältä, että meilläkin on pian Kreikan ja Espanjan työttömyysluvut, jolloin suuri osa ihmisistä on työttömiä riippumatta heidän koulutuksestaan. Yksinkertaisesti minun olisi hyvin vaikea pystyä löytämään motivaatiota uuden ammatin opiskeluun.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:23"]
[/quote]
[/quote]
Periaatteessa voisin, mutta ikää alkaa olla jo niin paljon, että nuoremmat hakijat kiilaisivat edelleni, olisi minulla sitten mikä koulutus tahansa. Sitten esim. hoitoala, jolla työpaikkoja olisi, ei yksinkertaisesti kiinnosta yhtään. Lisäksi Suomen talouden tulevaisuus näyttää niin synkältä, että meilläkin on pian Kreikan ja Espanjan työttömyysluvut, jolloin suuri osa ihmisistä on työttömiä riippumatta heidän koulutuksestaan. Yksinkertaisesti minun olisi hyvin vaikea pystyä löytämään motivaatiota uuden ammatin opiskeluun.
[/quote]
onko sinulla masennus? Tiedän ihmisiä, jotka ovat viisikymppisinä kouluttautuneet uudelleen ja saaneet töitä. Maaseudulla. Myös muulle alalle kuin hoitoala.
Olen itsekin työtön ja opiskellut hömppäalaa yliopistossa, mutta minulla on erään toisen alan työkokemusta ja käyn erilaisilla kursseilla, enkä ajatellut kauaa kotona homehtua. Olen lisäksi kroonisesti sairas.
Älkää aina syyllistäkö työttömiä. Suurin syy työttömyyteen ovat ammattiliitot ja lainsäädäntö.
Suurin syy tyättömyyteen on laiskat paskat. Kotona vedetään viinaa ja tupakkaa, ja sit valitetaan kuinka ei oo rahaa ruakaan.
Vitun juntit!
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:18"]
Suurin syy tyättömyyteen on laiskat paskat. Kotona vedetään viinaa ja tupakkaa, ja sit valitetaan kuinka ei oo rahaa ruakaan.
Vitun juntit!
[/quote]
Ei. Syy on se, että ammattiliitot ovat nostaneet palkkatason niin korkealle(ohessa muun), että työllistäminen ei kannata.
T:Yksityisyrittäjä.
Mä en opiskellut päästäkseni työttömäksi, mä jouduin työttömäksi koska työpaikalta lähti muutenkin yli 1000 ihmistä parin kuukauden aikana pihalle. Toimistoalan koulutus ja tällä hetkellä lisäkouluttaudun lyhytkurssilla ylläpitäen ammattitaitoani.
No sun kahden ihmisen virma ei varmaan tarvikkaan enempää, haluaisit siis orjan itsellesi?
Ai niin mut sullahan on! Harjoittelijoita joille ei tartte maksaa mitään, ja ne voi ohjata tekemään ihan mitä vaan paskahommia mitkä ei sua kiinnosta :D
Työttömiä on Suomaassamme miltei puoli miljoonaa ja joka päivä tulee lisää. On sietämätön tilanne, ettei ole edes merkkejä paremmasta.
Minun täytyy alkaa harkitsemaan pakenemista ulkomaille ennen kuin koko tämä maa on konkurssikypsä.
Ylioppilas. Noo, en kuitenkaan kauaa ole työtön, koska aloitan opiskelun. Tosin näköjään voi olla että 5 vuoden päästä olen taas työtön. Opiskelen luokanopettajaksi.